Det er vigtigt at sætte sig ind i de gældende regler inden man rejser fra Danmark. Der kan være utrolig mange regler man som rejsende skal være opmærksom på. Vi hos Amisol Travel har gjort det nemt for dig som rejsende at bestille og booke færdigpakkede pakkerejser med fly og hotel. 

Vores guider står klar ved ankomsten og tager imod jer og sørger for at i får en god og informativ start på ferien. Vores personale kommer også rundt på hotellerne og hjælper med besvarelse af feriespørgsmål og tilbyder udflugter og oplevelser.

Læs mere om vores service og de generelle praktiske informationer til vores rejser via de opsatte links til højre. Go' fornøjelse.

Læs mere

Visum

Det er vigtigt at sætte sig ind i visumreglerne før afrejse til Egypten. Det er alene den rejsendes ansvar at sørge for at visum er fremskaffet før afrejsen eller ved/før ankomsten til ankomstlufthavnen.  Vær opmærksom på følgende.

Alle ekstraomkostninger som følger af manglende visum forefalder til kunden og er ude af Amisol Travels kontrol. Visum betaling sker enten direkte til de lokale myndigheder i ankomstterminalen på feriedestinationen, eller til Amisol Travels repræsentant i flyet.  Se note om køb af visum. 

Alle gæster der rejser til Egypten skal have visum iht. de gældende regler for visum ud skikket af Den Egyptiske Ambassade. Visum skal købes i ankomstterminalen i Egypten. Pas skal være gyldig minimum 6 mdr. efter hjemrejsedato.

I ankomstterminalen kan der udstedes visum til alle med Europæisk pas, samt til de gæster som kommer fra Norge, Færøerne, Grønland, Australien, USA og Island.

Har man anden nationalitet end beskrevet ovenfor, så skal man selv kontakte Den Egyptiske Ambassade i København, for at få bestilt sit visum. Man er selv ansvarlig for at have sit visum i orden inden afrejse.  Man skal kontakte Den Egyptiske Ambassade på telefon 3543 7070. Behandlingstid ml. 1-4 uger.

 

Køb af visum med dansk/skandinavisk pas:

Visum til Hurghada skal købes i ankomstterminalen i Egypten. Prisen er 30 US Dollars kontant pr. person. Vær opmærksom på at visum kun kan betales mod kontant betaling. Man kan betale med US dollars, Egyptiske pund eller Euro. Vi anbefaler US Dollars af: 30 US, da denne er fast i kurs.

Visum kan ikke bestilles eller købes sammen med pakkerejsen hjemmefra, og dette vil fremgå af det tilsendte rejsebevis med noten: (Visum nej tak). Via de praktiske informationer på dit tilsendte rejsebevis kan du også læse om købet af visum oppe i flyet.

 

Sinai Only visum - Sharm El Sheikh med dansk/skandinavisk pas

Rejsende til Sharm el Sheikh kan i lufthavnen i Sharm el Sheikh, købe et turistvisum af 250 danske kroner kontant. Dette tillader udgang fra Sharm el Sheikh f.eks. ved udflugter ud af byen, lægebehandling i Cairo osv.

Alternativlt kan man vælge at få  udstedt et gratis Sinai Only-visum, der kan fås uden beregning i ankomst terminalen i Sharm el Sheikh.  Dette erikke et gyldigt indrejsevisum til resten af Egypten for skandinaviske gæster. Alle besøgende til Sharm El Sheikh, skal have et af ovenstående visum for indrejse.

Alle regler for visum er udskikket af den Egyptiske Ambassade. Ønsker man yderligere information kan man kontakte Ambassaden.

 

Den Egyptiske Ambassade

Kristianiagade 19

2100 Copenhagen Ø Denmark

Tlf.: (+45) 3543 7070

Mail:egyptenembassydenmark@yahoo.com

 

 

Tyrkiet

Der er ikke visumpligt for danske statsborgere.

Øvrige skandinaviske statsborgere kan købe visum ved ankomst til lufthavnen. Visum koster 15 EUR eller 20 USD per person. Pas skal være gyldigt i mindst 6 måneder efter hjemrejse fra Tyrkiet.

Øvrige statsborgere skal søge visum gennem Den Tyrkiske Ambassade i Danmark.

 

Den Tyrkiske Ambassade

Rosbæksvej 15

2100 Copenhagen Ø Danmark

Tlf.: (+45) 3920 2788

http://www.turkishembassy.dk/

 

 

Grækenland

Pas skal medbringes da dette det eneste gyldige indentifikationsdokument for danske statstborgere i Eurupa.

Ingen visumpligt i Grækenland.

 

Den Græske Ambassade Borgergade 16. 6

1300 København Danmark

Tlf.:(+45) 33 11 45 33

Vi tager forbehold for evt. ændringer og priser i ovenstående information.

Læs mere

Ferien begynder allerede i flyet, og derfor har vi gjort vores til at vores gæster får en rigtig god flyvetur. Læn dig tilbage i sædet i behagelige fly med smilende personale og slap af med lidt at drikke og spise.

Vi samarbejder kun med flyselskaber, der sætter vores gæsters rejse i højsædet – både når det gælder servicen om bord og sikkerheden i luften. Du vil kunne læse om vores flyselskaber og deres service ombord nedenstående.

 

Egypten - Sharm El Sheikh& Hurghada

 Flyselskab.             Air Cairo

Afrejse lufthavn.     Kastrup& Billund

Ankomst lufthavn.  Sharm El Sheikh eller Hurghada

Tilladt bagage.        30 kg. alm. bagage. 5 kg. håndbagage pr. person. Personalet der skal bære din kuffert i lufthavnen, må max bære kufferter á 20 kg. stykket. Så fordel dine 30 kg. bagage i 2 kufferter/tasker.    

Afrejsedage:            Henviser vi til vores hjemmeside/ Online booking.

Rejsetid:                   Ca. 5 timer

aircairo

AIR CAIRO blev grundlagt i 2003 som et sundt og økonomisk stabilt charterselskab. Air Cairo har i dag en nyere flåde af Airbus A320-A3210. som alle er fremstillet i 2006 og 2007. Flyene er i mellemstørrelse og har en sæde kapacitet på 174 pladser. Undervejs på flyveturen vil der være Engelsktalende personale som sørger for informationen og servering ombord.

 

Service ombord:

Under flyvningen vil der være en let servering af mad på ud og hjemrejsen til alle gæster ombord på flyet. Madservering på alle Air Cairo flyafgange er gratis.

Drikkevarer kan købes ombord mod kontant betaling. Alkoholiske drikkevarer kan ikke købes ombord. 

Tax Free:

Der er et mindre udvalg af cigaretter ombord, så vi kan anbefale at man købes tax-free i lufthavnen. Bestilling af tax-free hjemmefra er ikke muligt. Euro, US Dollars og Egyptiske pund kan benyttes på flyet.

Check-ind.

Almindelig check-ind i lufthavnen. Check ind åbner 2 timer før planmæssig flyafgang. 

Ekstra benplads sæder.

Disse kan bookes på mail post@amisol.dk - Pris 400,- tur/retur.

 

Pladsreservationer.

Det er ikke muligt at forudbetille pladser på vores flyafgange til Egypten. Vi har helt almindelig check in i lufthavnen, og her vil pladser blive angivet af check in personalet. 

 

 

Sicilien& Sardinien

Flyselskab.             Norwegian

Afrejse lufthavn.     Kastrup

Ankomst lufthavn.  Olbia lufthavn - Sardinien.  Catania lufthavn - Sicilien

Tilladt bagage.         20 kg. alm. bagage. 5 kg. håndbagage pr. person

Afrejsedage:             Henviser vi til vores hjemmeside/ Online booking.

Rejsetid:                   Ca. 3 timer

Pladsreservationer.

Det er ikke muligt at forudbetille pladser. Norwegian har helt almindelig check in i lufthavnen, og her vil pladser blive angivet af check in personalet.    

 

norwegian flight

Norwegian er et af de største flyselskaber i skandinavien, og flyver til mere end 192 forskellige ankomst lufthavne. Norwegian flyver med nyere flytyper herunder Boeing og Airbus.

Norwegian er norsk ejet og sætter kvaliteten og konforten højt på flyrejsen. Sikkerheden er i top, og man følger alle respektive regler og godkendelsesprocedurer for alle flyrejser.

 

Service ombord:

Under flyvningen vil der være en let servering af mad på ud og hjemrejsen som kan købes ombord. Der kan ligeledes også købes drikkevarer ombord. Betaling sker med kontant betaling af DKK, NO, SE EUR, US. Samt Kreditkort. 

 

Tax Free:

 Der er et mindre udvalg ombord, så vi kan anbefale at man købes tax-free i lufthavnen.

Check-ind.

Almindelig check-ind i lufthavnen. Check ind åbner 2 timer før planmæssig flyafgang. Man kan enten foretage selv check in via de opsatte skærme, eller via skranke. 

Pladsreservationer.

Det er ikke muligt at forudbetille pladser på vores flyafgange til Sicilien& Sardinien.

 

 

Kreta - Grækenland

Flyselskab.             Norwegian

Afrejse lufthavn.     Kastrup

Ankomst lufthavn.  Chios

Tilladt bagage.        20 kg. alm. bagage. 5 kg. håndbagage pr. person

Afrejsedage:           Henviser vi til vores hjemmeside/ Online booking.

Rejsetid:                 Ca. 3 timer.

norwegian flight

Norwegian er et af de største flyselskaber i skandinavien, og flyver til mere end 192 forskellige ankomst lufthavne. Norwegian flyver med nyere flytyper herunder Boeing og Airbus.

Norwegian er norsk ejet og sætter kvaliteten og konforten højt på flyrejsen. Sikkerheden er i top, og man følger alle respektive regler og godkendelsesprocedurer for alle flyrejser.

 

Service ombord:

Under flyvningen vil der være en let servering af mad på ud og hjemrejsen som kan købes ombord. Der kan ligeledes også købes drikkevarer ombord. Betaling sker med kontant betaling af DKK, NO, SE EUR, US. Samt Kreditkort. 

 

Tax Free:

 Der er et mindre udvalg ombord, så vi kan anbefale at man købes tax-free i lufthavnen.

Check-ind.

Almindelig check-ind i lufthavnen. Check ind åbner 2 timer før planmæssig flyafgang. Man kan enten foretage selv check in via de opsatte skærme, eller via skranke. 

Pladsreservationer.

Det er ikke muligt at forudbetille pladser på vores flyafgange til Sicilien& Sardinien.

 

 

 

Alanya, Side& Belek. Tyrkiet

Flyselskab.             Corendon Airlines

Afrejse lufthavn.     Kastrup& Billund

Ankomst lufthavn.  Gazipasa Lufthavn ved Alanya.

Tilladt bagage.         20 kg. alm. bagage. 5 kg. håndbagage pr. person

Afrejsedage:             Henviser vi til vores hjemmeside/ Online booking.

Rejsetid:                   Ca. 3,5  timer

corendon

Corendon Airlines er et af de største privatejede flyselsk

Læs mere

På Billet/Rejsebevis finder man flynummeret.

I afgangshallen i lufthavnen finder man en opslagstavle med flynummeret og skranke til check-in. Check-in åbner 2 timer før afrejse og lukker 1 time før afrejse.

Det er desværre ikke muligt at benytte indtjekningsautomater, men man skal i stedet tjekke ind ved indtjekningsskranken.

Man er selv ansvarlig for at møde til den korrekte afrejsetid, tjekker man ikke ind mistes rejsen og 100% af det indbetalte beløb.

Den rejsende er selv ansvarlig for at medbringe rigtige og gyldige rejsedokumenter, evt. kvitteringer og gyldigt pas.

Det er den rejsendes eget ansvar at følge nødvendige anvisninger for at komme med flyet. I lufthavnen er man selv ansvarlig for at følge med i opkald over højtaleren, på opslagstavler og andre anvisninger. AmiSol Travel er ikke ansvarlig, hvis man ikke møder op til tjek ind eller ved gaten, så man ikke kommer med flyet.

 

Gravide

Gravide rejser på eget ansvar, kontakt egen læge før afrejse.

Fra 28. svangerskabsuge skal der medbringes lægeattest på engelsk til fremvisning ved indtjekning til flyet og mod forlangende på rejsen.

Tilladelsen må ikke være ældre end 3 dage og være skrevet på engelsk.

 

Sikkerhedskontrol

Regler i forbindelse med sikkerhedskontrol skal følges af alle rejsende til eller fra Danmark.

Vi anbefaler at læser den aktuelle lufthavns regler og anvisninger mht. sikkerhetskontrollen før afrejse.

 

Vær især opmærksom på, at væske som tages med i håndbagage gennem sikkerhedskontrollen skal opbevares i beholdere på max 100 ml, og anbringes i gennemsigtige plastposer på max en liter.

Flydende medicin til nødvendigt brug på rejsen, er tilladt og børnemad til nødvendigt brug på rejsen, er tilladt.

Man får ikke udleveret disse poser i lufthavene i f.eks. Egypten.

Det er ikke tilladt at medbringe saks, neglefil eller andre skarpe eller spidse genstande i håndbagagen.

 

Alle varer købt efter man har passeret sikkerhedskontrolen, er kontrolleret og kan medbringes om bord i flyet. Medbringer man store eller meget tunge genstande, kan man blive nægtet at tage dem med om bord på flyet af hensyn til flyets kapacitet mht. plads og lastens vægt.

 

Københavns Lufthavns information om sikkerhetskontrol

https://cph.dk/praktisk/ 

Her finder du oplysninger om sikkerhedskontrollen i Københavns Lufthavn.

 

Fly

På www.bll.dk og www.cph.dk kan du følge dit fly og se f.eks. om der er forsinkelse.

 

Forhåndsbestilling af flysæder

Air Cairo: Tjek ind personalet booker sæderne.  X-leg pladser kan bookes på forhånd, pris 400,- t/r og skal fremgå af billetten ved tjek ind.

Corendon Airline: Kan ej bookes på forhånd.

Norwegian: Ønsker modtages ved bestilling, men kan ikke garanteres.

Vueling: Kan ej bookes på forhånd.  

Man kan ønske speciel placering om bord ved at kontakte os på vores kundetelefon 80 401 402, men AmiSol Travel kan ikke garantere, at ønsket bliver opfyldt. Placering på flyvningene er udenfor AmiSol Travels kontrol.

 

Baby på fly

Børn som ikke er fyldt to år før rejsens begyndelse, rejser som babyer eller infants og skal sidde på skødet af en voksen. Der udleveres en babysele. Der er ikke specielle baby stole.

Pris for en baby på rejsen er kr. 850,- uanset destination. I denne pris er der ikke flysæde/bagage, derfor skal babys bagage lægges i forældrenes bagage.

Barnevogn/klapvogn kan medbringes gratis hos Air Cairo og Corendon, men det er på eget ansvar. Vær opmærksom på at den opbevares sammen med alle kufferterne i lufthavn + i fly, så fjern alle løsdele og pak den rigtig godt ind. Det er eget ansvar at tage den med, så tjek evt. om din rejseforsikring vil dække, hvis der sker den noget.

 

Tilslutningsfly

AmiSol Travel videreformidler ikke salg af tilslutningsfly til/fra vores afrejse/ankomst lufthavne. Vores rejser starter og slutter på vores afrejse/ankomstlufthavne.

Benytter man tilsluttingsfly til/fra vores afrejse/ankomst lufthavne, skal man forvente, at der er nogle timer mellem flyvningerne pga. evt. forsinkelser/ændringer.Vi anbefaler alle, der benytter tilslutningsfly at bestille tilsluttingsbillet ved indenrigs flyvninger. 

AmiSol Travel er ikke ansvarlig for at erstatte evt. nye flybilletter eller overnatting ved forsinkelser/ændringer.

 

Mellemlanding

AmiSol Travel tager forbehold for ændringer i relation til flytider, eventuelle mellemlandinger, flyselskab og flytyper.

 

Flyet kan mellemlande på ruten til/fra rejsemålet.

Mellemlandinger kan også forekomme på ruten til/fra rejsemålet, hvis flere afgange lægges sammen af nødvendige årsager f.eks. på grund af for få tilmeldte til afgangen eller miljømæssige hensyn.

Information om AmiSol Travels flytider, eventuelle mellemlandinger, flyselskab og flytyper kan ses på vores hjemmeside kan ændres i tidsrummet mellem bestilling og afrejse. Husk derfor at tjekke op på din billet før afrejse.

 

Uforudsete hændelser

I særlige tilfælde kan flyet mellemlande på ruten til/fra rejsemålet. Der kan også være tale om en sikkerhedslanding. Denne type af mellemlandinger er udenfor Amisol Travels kontrol og ansvar.

 

Flyændringer/Forsinkelser

På Billet/Rejsebevis står flyselskab, flynummer, dag, rute, afgang og ankomst.

AmiSol Travel tager forbehold for ændringer i flytider, eventuelle mellemlandinger, flyselskab og ændring af flytyper. Flyforsinkelser og forsinkelser med anden transport, kan være umulige at undgå. Der kan være vejrforhold, tekniske problemer og anden flytrafik som forårsager flyforsinkelserne.

Luftfartsmyndighedene i Bruxelles overvåger lufttrafikken over Europa og kan komme med nye flytider til flyselskaberne, hvis flyselskabet mister sin "slottid" som er tiden man får tildelt til at lette og lande.

I den senere tid er flytrafikken i luftrummet øget især over Europa. Charterfly er af den type flyvninger, der først bliver omdirigeret og oftere bliver beordret til at vente eller benytte andre luftveje.

Rutetider (slot tider) kan hurtigt blive ændret og det er derfor vigtigt at vide at planlagte flytider kan ændres og at forsinkelser hurtigt kan opstå.

 

For planlagte direkte fly kan mellemlandinger på ruten til/fra rejsemålet forekomme.

Mellemlandinger kan også forekomme på ruten til/fra rejsemålet, hvis flere afgange bliver slået sammen af nødvendige årsager. Nødvendige årsager kan f.eks. være for få tilmeldte til afgangen eller miljømæssige hensyn.

Information om AmiSol Travels flytider, eventuelle mellemlandinger, flyselskab og flytyper på vores hjemmesider kan ændres i tidsrummet mellem bestilling og afrejse.

Kontakt os på vores kundetelefon for at få bekræftet afrejsetid og/eller eventuelle ændringer.

 

Skulle der opstå væsentlige ændringer, vil AmiSol Travel så vidt det er muligt, give muntlig eller skriftlig besked.

Ændrer den rejsende telefonnummer eller adresse i forhold til det, der er registreret på bestillingen, skal Amisol Travel have besked.

AmiSol Travel er ikke ansvarlig for tilfælde, hvor der er opgivet forkert kontaktinformation.

 

Ved evt. forsinkelser og evt. kompensation for disse, vil det være den rejsendes forsikringsselskab, som er ansvarlig for dette.

De forskellige forsikringsselskaber har forskellige vilkår mht. den type af ændringer/forsinkelser.

 

Jævnfør Almindelige vilkår for Pakkerejser

8.2 f) V. V. Forsinkelser under transport eller ændrede afgangstider/ankomsttider, når opholdet på rejsemålet ikke forkortes med mere end maksimalt 6 timer for rejser med varigheg under 5 døgn, eller 8 timer for rejser med varighed mellem 5 og 8 døgn, eller maksimalt 12 timer for rejser med varighed over 8 døgn. Om forsinkelsen/ændringen i afgangs/ankomsttiderne skyldes tiltag fra luftfartsmyndigheterne, evt. vejrforhold, trængsel i luftrummet eller andre, lignende forhold arrangøren eller transportøren ikke kan have indvirkning på, fordobles de foran anførte frister. At forholdet ikke betegnes som mangel efter denne bestemmelse hindrer ikke at kunden skal ha den assistance og den eventuelle kompensation kunden er berrettiget til etfer nævnte EU-forordninger.

 

AmiSol Travels rejser starter og slutter i vore afrejselufthavne, der er beskrevet i bookingsystemet.

AmiSol Travel er ikke ansvarlig for, hvordan den rejsende kommer til/fra afrejselufthavnen. I forhold til forsinkelser som nævnt i punkt f) V. erstatter AmiSol Travel ikke billetter eller køb af nye billetter til/fra afrejselufthavnen.

 

Taxfree

Der er desværre ikke taxfree salg om bord på flyvningerne med Air Cairo.

Der er derimod taxfree salg om bord på Norwegian. Udvaæget er ikke stort.

 

Servering/Service

Ved bestilling af rejsen, kan det bestilles mad på flyet, som består af et lille måltid, der serveres om bord.

Drikkevarer kan købes kontant om bord på flyet.

På Air Cairos fly er der ingen bankterminal, hvorfor det ikke er muligt at betale med kort.

På Air Cairos fly serveres ikke alkohol om bord i flyet.

På Air Cairos fly er der ingen underholding som f.eks. visning af film om bord.

 

Stærkt berusede personer eller personer som f.eks. opfører sig truende kan blive nægtet adgang om bord på flyet ved afrejse.

Dette vurderes af kaptajnen, der ifølge internationale luftfartsbestemmelser er ansvarlig for sikkerheden om bord.

Den rejsende er selv ansvarlig, hvis man bliver nægtet adgang til flyet.

AmiSol Travel er ikke ansvarlig for evt. tabt rejse, hvis man er nægtet adgang til flyet.

Læs mere

Air Cairo

20 kg bagage og 5 kg håndbagage (gælder ikke børn under 2 år).

Håndbagagen må ikke være større end 55x40x23 cm.

 

Jet Time

20 kg bagage og 5 kg håndbagage (gælder ikke børn under 2 år).

 

Håndbagagen må ikke være større end 55x40x23 cm.

 

Primera Air

15 kg bagage og 5 kg håndbagage (gælder ikke børn under 2 år).

Håndbagagen må ikke være større end 55x40x23 cm.    

 

Medbringer man store eller meget tunge genstande, kan man blive nægtet at tage dem med om bord på flyet af hensyn til flyets kapacitet mht. plads og lastens vægt.

 

Barnevogne kan herudover tjekkes ind uden ekstra tillæg.

Barnesenge beregnes efter flyselskabets satser.  

 

Speciel bagage som f.eks. dykkeudstyr, golfudstyr og lignende beregnes efter flyselskabets satser.  

 

Mistet/Ødelagt bagage

 

Ved mistet/ødelagt bagage skal man omgående melde det til flyselskabets repræsentant

 inden man forlader ankomsthallen i lufthavnen. Når man melder sig med mistet/ødelagt

bagage modtager man en PIR-rapport (Property Irregularity Report) som bekræftelse

for den mistede/ødelagte bagage. PIR-rapporten er i alle tilfælde nødvendig ved evt.

kompensation for mistet/ødelagt bagage.  Ved ødelagt bagage og evt. kompensation er

flyselskabet ansvarlig for dette.  

 

Har en bagageforsikring:

 

Den rejsende skal selv kontakte forsikringsselskabet.

De forskellige forsikringsselskaber har forskellige

vilkår for mistet/ødelagt bagage. AmiSol Travel er ikke ansvarlig for mistet bagage.

vedlægge PIR-rapport og bagagetags. Ved manglende PIR-rapport vil AmiSol

Travel/flyselskabet afvise alle krav om erstatning.  

 

Har ikke en bagageforsikring:   

AmiSol Travel tilbyder behandling af sager som omhandler ødelagt bagage for den

rejsende hvis der er tale om flyvning med Air Cairo, og hvis gæsten ikke har tegnet en

bagage forsikring. Ved krav om erstatning, skal man sende en e-mail til AmiSol Travel

omkring forløbet til post@amisol.dk og vedlægge PIR-rapport og bagagetags.

Flyselskabet udbetaler et begrænset beløb i forhold til skaden på op til 500 kr. for en skadet kuffert

og 1.000 kr. for en skadet barnevogn. Ved alle andre flyselskaber, skal den rejsende

selv kontakte flyselskabet med krav om erstatning i henhold til flyselskabets egne

regler. Ved manglende PIR-rapport vil AmiSol Travel/flyselskabet afvise alle krav om

erstatning. 

 

 

Helbred, handikap og sygdomme

Den rejsende er selv ansvarlig for at helbredet er i en sådan stand, at det ikke skaber ulemper eller fare for sig selv eller de medrejsende.

 

Rejsende med specielle gener som eksempelvis allergier, astma, reumatisme eller bevægelsesproblemer, rejser på eget ansvar.

Det er vigtigt, at den rejsende medbringer nødvendig medicin.  

 

På rejsemålet kan der være varmt, der er en anden bakterieflora, andre insekter og andre byggematerialer på værelser, som kan give allergiske reaktioner.

 

Forhold som ofte sprøjtning for at forebygge gener fra insekter, stejle tapper på rejsemålet og på hotelområder, høje fortovskanter og anderledes trafikkultur og lignende, skal tages i betragning, når man vurderer sit helbred i forhold til rejsen.

Skulle der opstå gener, kontakt da apotek eller evt. læge.  

 

AmiSol Travel er ikke ansvarlig for den rejsendes helbredstilstand.

Alle gæster rejser på eget ansvar. 

 

AmiSol Travel er ikke ansvarlig for helbredsrelaterede forhold mht. hotel, værelsesfordeling, mad på hotel eller evt. cruisebåd, busser, udflugter, mad på udflugter og lignende, hvis der ikke er givet besked og det ikke er aftalt skriftligt forud for rejsen. 

 

Der er ikke krav om vacciner til vore rejsemål, men vi anbefaler vore gæster at rådføre sig med egen læge vedrørende vaccination. 

 

Husk at forsikringsselskaberne ikke udbetaler erstatning el. andet uden dokumentation.

AmiSol Travel dækker ikke udgifter ved sygdom eller ulykker.

Dette er altid en forsikringssag. 

 

Fysisk/psykisk handicappede

Den rejsende er selv ansvarlig for evt. ekstra omkostninger som måtte opstå i lufthavne, på flyrejsen og transport mellem lufthavnen og hotellet.

 Af sikkerhetsmæssige hensyn tillader flyselskaberne kun et begrænset antal handicappede.  

 

Hotellerne har meget forskellige niveauer af brugervenlighed for  kørestole.

Mange hoteller har ikke ramper til kørestol, dører og lignende kan ofte være smalle.

Mange hoteller har højdeforskelle og trapper på området.

Nogle få hoteller har elevator på hotelområdet.

Nogle få hoteller har restauranter tilpasset rullestolsbrugere.  

Kontakt os på vores kundetelefon eller send en mail med spørgsmål om hotellerne i forhold til brug af kørestol.  

 

Tlf.: (+45) 80 401 402

Mail:post@amisol.dk

På gaden og i turristområder er der ofte få gangstier og få eller ingen opkørsler mellem fortov og vej.

I mange tilfælde er fortovskanterne meget høje. 

På udflugter er der ofte arrangementer i terræn, der ikke er egnet for kørestole.  

 Har man behov for hjælp eller ledsager, er den rejsende selv ansvarlig for dette.

Rejseledere og guider har desværre ikke kapacitet til at yde privat hjælp. 

 Ved deltagelse på grupperrejser skal AmiSol Travel have besked om evt. handicap, så evt. specielle ordninger og tilladelser kan arrangeres.