For rejsearrangører og forbruger gælder Lov om "deltagelse i pakkerejser" og rejsegaranti.
Loven gælder for tilbud om pakkerejser og for aftaler om køb af pakkerejser som indgås mellem en kunde og en arrangør eller formidler af en pakkerejse.
Læs mere her: http://www.rejsegarantifonden.dk/
For rejsearrangører og forbruger gælder også Almindelige vilkår for Pakkerejser.
AmiSol Travel er medlem af Rejsegarantifonden og pakkerejseankenævnet i Danmark, RID - Danmarks rejsebureau forening
www.rid.dk
www.pakkerejseankenaevnet.dk
http://www.rejsegarantifonden.dk/
Klagesager generelt
Tag altid direkte kontakt til vores guider eller lokalagent på destinationen og de vil gøre deres bedste for at få evt. fejl og mangler rettet. Har de ikke mulighed for at hjælpe jer på stedet, så kan der tages henvendelse til Amisol Travel efter hjemrejse.
AmiSol Travel forudsætter, at klager fremføres for rejseleder eller lokalagenten på rejsemålet sådan at klagepunktet kan blive rettet eller kompenseret. Hvis dette ikke er gjort, uden at der foreligger særskilte omstændigheder vil en senere klage eller krav om kompensation normalt automatisk blive afvist. Du som klager sokal dokumentere din klage, for at lette behandlingstiden for en evt. reklamation.
Hvis den rejsende mener der foreligger en mangel som giver ret til prisafslag eller erstatning er den rejsende forpligtet til at informere arrangøren om dette så snart det er muligt.
Reklamation vedr. sygdom.
Er man blevet syg under sin ferie, kan vi anbefale at man tager kontakt til en læge på feriedestinationen. Vores guider kan også hjælpe til med kontakt. Sygdom under rejsen er udenfor Amisol Travels kontrol, og dette skal gå via ens private forsikringssag. Vi anbefaler at man tager kontakt til sit forsikringsselskab allerede under rejsen og sætter sagen i gang, så forsikringsselskabet er informeret, og kan hjælpe til hvis dette er nødvendigt. Husk at man altid skal have en gyldig lægeattest til fremvisning til sit private rejseforsikring, samt en kopi af alle udlæg.
Er man ikke forsikret på sin rejse går Amisol Travel ikke ind og kompenserer for tabt ferie eller giver kompensation. Sygdom er udenfor Amisol Travels kontrol. Vi anbefaler alle vores gæster til at tegne en rejseforsikring inden rejsens start.
Fremgangsmåden for indsendelse/ besvarelse af klager:
Klager skal være fremsat skriftligt senest 4 uger efter hjemrejsedato. Klagen skal sendes pr. e-mail til post@amisol.dk eller pr. post til vores kontor i København att. dit billet nr.
Vi tager ikke imod klager pr.telefon eller ved personlig henvendelse. Vi modtager ikke klager på Facebook eller andre medier - opsatte klager vil blive slettet uden yderligere varsel. Vi modtager kun klager som er gældende for hver enkel bestilling. Dette gøres for at give den bedst mulige behandling af klagen.
Klagesager har 6-8 ugers behandlingstid fra klagen modtages på AmiSol Travels kontor i Danmark. Efterfølgende vil man pr. post eller e-mail få bekræftelse og derefter svar på sin reklamation.
Er man ikke enig i den endelige afgørelse, kan man gå videre med sagen til Pakkerejseankenævnet i Danmark. Pakkerejseankenævnet er næste klageinstans på en pakkerejse iht. de gældende regler for deltagelse i pakkerejser.
Amisol Travel er fuldgyldigt medlem af rejsegarantifonden og pakkerejseankenævnet, og følger alle respektive regler og afgørelser.
Pakkerejseankenævnet i Danmark:
http://www.pakkerejseankenaevnet.dk/