Som rejsende har du pligt til at være opmærksom på de nedenstående rejsevilkår. Disse vilkår er gældende for gæster, som har købt en pakkerejse med Amisol Travel A/S i Danmark. Rejsevilkårene skal ses som en gyldig aftale mellem den rejsende og Amisol Travel A/S.

Rejsevilkår og betingelser, der står skrevet i kursiv, er Amisol Travels særlige betingelser og tillægsbestemmelser. 

Rejsevilkår og betingelser er gældende som ”De almindelige betingelser for deltagelse i pakkerejser”.

Amisol Travel A/S er registreret som rejseudbyder i Rejsegarantifonden med registreringsnummer 2332. Alle rejsende er derved automatisk dækket økonomisk af Rejsegarantifonden i Danmark, hvis flyselskabet eller rejsebureauet af økonomiske årsager ikke kan gennemføre rejsen, eller skulle gå konkurs.

Amisol Travel A/S tager forbehold for eventuelle tryk- og tastefejl på vores hjemmeside, på vejledende prisliste og andet udleveret eller fremsendt informationsmateriale.


1. AFTALE- OG BETALINGSBETINGELSER

Aftalen mellem rejsearrangøren og kunden indtræffer, når kunden har modtaget sin ordrebekræftelse og første betaling/ depositum er indgået. 

Den rejsende er selv ansvarlig for at have et gyldigt pas og visum til rejsen. Amisol Travel A/S kan ikke gøres ansvarlig, hvis kunden ikke har sine rejsedokumenter i orden til rejsen. Vi henviser til vores praktiske oplysninger vedr. pas og visum.

Ved mere end 35 dage fra bestillingsdatoen til afrejse, skal der indbetales et depositum på 500 kr. pr. rejsende. Depositum skal betales senest 6 dage fra udstedelsen af ordrebekræftelsen. Restbeløbet skal være Amisol Travel A/S i hænde senest 35 dage før afrejsen.

Ved køb af en rejse, med under 35 dage til afrejse, skal totalbeløbet indbetales indenfor 1 døgn. Dette fremgår også af den fremsendte ordrebekræftelse. Er indbetaling af depositum eller restbeløb til Amisol Travel A/S ikke rettidig, kan aftalen ophæves uden yderligere varsel. 

Restbeløbet forfalder senest 35 dage før afrejse. Hvis særlige forhold begrunder det, kan tidligere forfald forekomme.


1-1. Booking

Ordrebekræftelse og rejsebevis
Du kan booke og købe din rejse online på vores hjemmeside eller via telefonisk kontakt til vores rejsekonsulenter, alle hverdage ml. 10.00 og 16.00. på telefon 80 401 402.

Du kan på vores hjemmeside tilkøbe ekstra services og luksus til din ferie, eksempelvis mad ombord på flyet, familiepakker og spændende udflugter. Vi modtager betaling med kreditkort fra VISA, Mastercard og Eurocard.


Ved bestilling af en pakkerejse/flybillet eller rundrejser, vil der blive udstedt en ordrebekræftelse, der dog ikke er et gyldigt rejsebevis. Denne ordrebekræftelse vil blive fremsendt pr. mail.

Ved bestilling vil en af de rejsende stå som kontaktperson for de øvrige rejsende. Alle ændringer og evt. afbestilling skal foretages af den ansvarlige kontaktperson.

Når det sidste rate af rejsens pris er indbetalt, vil du modtage dit endelige rejsebevis pr. mail. Husk at tjekke din ordrebekræftelse inden den sidste indbetaling, særligt om antallet af passagerer, navne, flytider, forsikringer, tilkøb samt indkvartering, pension og evt. særlige ønsker stemmer overens med det bestilte og anførte på ordrebekræftelsen. 

Personer under 18 år (på udrejsedatoen), der rejser uden voksne over 18 år, skal have en skriftlig fuldmagt på engelsk fra forældre eller værge, for at kunne rejse med Amisol Travel. Fuldmagten skal sendes til Amisol Travels kontor umiddelbart efter bestilling. Den skal også medbringes i lufthavnen, hvor den skal fremvises ved check-in på forlangende.

Er du rejsende med børn, er det vigtigt at barnets alder er tastet ind ved bestillingen, eller oplyst til rejsekonsulenten pr. tlf.  Er du rejsende med en infant/ baby (barn under 2 år) og fylder barnet to år under opholdet/rejsen, skal man betale normal prisen som/for et barn og ikke en baby, da barnet skal have sit eget sæde i flyet.   


Amisol Travel A/S påtager sig intet ansvar overfor gæster under 18 år, der ikke har overholdt ovenstående krav.

Pas og visum

Egypten

Har du dansk/skandinavisk pas skal du købe visum i ankomstterminalen i Egypten ved ankomst. Det er en betingelse for indrejse, at passet er gyldigt i mindst seks måneder efter hjemrejsedatoen fra Egypten. Amisol Travel A/S er behjælpelig med dette på destinationen.

Hurghada: Visum ansøgning udleveres ombord på flyet på udrejsen og købes i visumskranken for 25 US dollars pr. person, eller direkte hos vores repræsentant for 30 US dollars (Der er ofte lang kø ved visumskranken, derfor har vi forberedt visums til vores Amisol gæster). Det er naturligvis frivilligt hvor man køber sit visum.

Sharm el Sheikh: Visum ansøgning udleveres ombord på flyet på udrejsen og købes ved ankomst for 250 danske kroner kontant pr. person. 

Gæster fra lande uden for Skandinavien og EU, skal selv kontakte den egyptiske ambassade for oplysninger om visumpligt og eventuel visumansøgning før afrejse:

Den Egyptiske Ambassade
Kristiania Gade 19
2100 København Ø
Tlf. (+45) 35 43 70 70
Mail: egyptenembassydenmark@yahoo.com 

Tyrkiet

Pas skal være gyldigt minimum 6 mdr. efter hjemrejsedatoen.     Ingen visumpligt for danske statsborgere. Andre statsborgere skal selv kontakte den tyrkiske ambassade for oplysninger om visumpligt og eventuel visumansøgning.

Den Tyrkiske Ambassade
Rosbæksvej 15
2100 København
Tlf. (+45) 39 20 27 88

Grækenland

Pas skal medbringes, da det er det eneste gyldige legitimation for danske borgere i Europa. Ingen visumpligt til Grækenland for danske statsborgere. Andre statsborgere skal selv kontakte den græske ambassade for oplysninger om visumpligt og eventuel visumansøgning:

Den Græske Ambassade
Hammerensgade 4, 3. sal
1267 København K
Tlf. (+45) 33 11 45 33

1-2. Betaling af rejsen
Onlinebetaling: Du kan betale dit depositum, restbeløb eller hele rejsens pris på vores hjemmeside. Du skal logge ind med dit billetnummer og password, som du finder på det tilsendte rejsebevis. Billetnummeret skal anføres uden tallet i parentes, og password skal anføres præcis som det står på rejsebeviset (store bogstaver og med bindestreg).

Girokort: Her skal du benytte giroindbetalingskoden (FI-nummeret), der starter med +71. Billetnummeret påføres automatisk ved denne betalingsform.

Bankoverførsel: Du kan betale din rejse ved direkte overførsel til vores bankkonto. Vær opmærksom på at en bankoverførsel og efterfølgende registrering af betalingen, i gennemsnit tager 1-3 bankdage. Betaling skal overføres til:

Bank: Danske Bank
Reg: 4073 Kontonummer: 4073 014 409 
Husk at påføre dit billetnummer ved betaling.

Betaling fra udlandet
SWIFT: DABADKKK
IBAN: DK41 3000 40 73 01 44 09

Ved bestilling senere end 35 dage før afrejse, skal rejsen betales samtidig med bestillingen, og en kopi af overførsels kvitteringen sendes med mail til post@amisol.dk . Det er kun brug for at sende en kvittering for betalinger via bank eller netbank.


1.3. Bestilling tidligere end 35 dage før afrejse

Ved mere end 35 dage fra bestillingsdatoen til afrejse, skal der indbetales et depositum på 500 kr. pr. rejsende. Depositum skal betales senest 6 dage fra udstedelsen af ordrebekræftelsen. Restbeløbet skal være Amisol Travel A/S i hænde senest 35 dage før afrejsen.
Husk at tjekke din ordrebekræftelse inden den sidste indbetaling, særligt om antallet af passagerer, navne, flytider, forsikringer, tilkøb samt indkvartering, pension og evt. særlige ønsker stemmer overens med det bestilte og anførte på ordrebekræftelsen. 

Tilkøb af afbestillingsforsikring skal ske inden din indbetaling af depositum eller hele rejsens pris. Vores afbestillingsforsikring koster 195 kr. pr. person for rejser under 5.000 kr. pr. person, eller 245 kr. for rejser til mere end 5.000 kr. pr. person.
Vores afbestillingsforsikring bliver tegnet igennem Gouda Rejseforsikring.

1.4. Bestilling mindre end 35 dage før afrejse
Ved bestilling mindre end 35 dage før afrejse, skal rejsen betales samtidig med bestillingen, og en kopi af overførsels kvitteringen sendes med mail til post@amisol.dk . Det er kun brug for at sende en kvittering for betalinger via bank eller netbank.

1.3. Bestilling af Grupperejse / Specialrejser

 Ved mere end 35 dage fra bestillingsdatoen til afrejse, skal der indbetales et depositum på 1.000 kr. pr. rejsende. Depositum skal betales senest 6 dage fra udstedelsen af ordrebekræftelsen. Restbeløbet skal være Amisol Travel A/S i hænde senest 35 dage før afrejsen.
Husk at tjekke din ordrebekræftelse inden den sidste indbetaling, særligt om antallet af passagerer, navne, flytider, forsikringer, tilkøb samt indkvartering, pension og evt. særlige ønsker stemmer overens med det bestilte og anførte på ordrebekræftelsen.     

 

2. AFTALEN OMFATTER
Aftalens indhold fremgår af bekræftelsen/rejsebeviset. Supplerende praktiske informationer, der er anført på hjemmeside, brochurer osv., anses som et tillæg af information til rejsen. Der tages dog forbehold for evt. ændringer i informationsmaterialet, både på hjemmeside og i udleverede brochure og foldere. Vi gør i informationsmaterialet opmærksom på muligheden for, at oplysningerne kan ændres, forud for aftalens indgåelse.

Der er mulighed for at tilkøbe arrangementer og udflugter til rejsen. Hvis de tilbydes og sælges til en særskilt pris, skal de fremgå af ordrebekræftelse og/eller rejsebevis, for at indgå i den samlede pakkerejse med hotel, fly og transport.

Det er vigtigt at det valgte hotel og flyrejse stemmer overens med den anførte på ordrebekræftelsen. Kontakt Amisol Travel A/S i modsat fald. Det er kundens eget ansvar af tjekke rejsebevisets indhold, og at det stemmer overens med den bestilte rejse. Dit endelige rejsebevis er det gældende bevis for dit køb. Dette er gældende med hensyn til pris, hotel, værelsestype, pension og evt. tilkøb. Efter rejsen er købt er man som kunde omfattet de gældende regler for afbestilling, samt pakkerejseloven.

 

Amisol Travel A/S tilstræber at have direkte fly til samtlige destinationer. 

Uden for højsæsonen kan det dog forekomme, at to fly bliver sammenlagt, hvilket kan betyde mellemlandinger. Dette vil fremgå af dit rejsebevis. Amisol Travel A/S tager således forbehold for evt. ændringer i flyruten, samt sammenlægning af flyafgange.


3. REJSENS PRIS

3.1. Pris 
Den angivne pris for rejsen inkluderer alle skatter og gebyrer. Dog er den angivne pris uden forsikringer, transfer, mad ombord på flyrejsen og visum. Har kunden ekstra ønsker skal disse fremgå af ordrebekræftelsen og/eller rejsebeviset, og pris for disse skal også fremgå. Fremgår der ikke en pris på tilvalg, ses dette kun som et ønske, og ikke en fast del af rejsens pris.

Rabatter, der er fratrukket, skal fremgå af rejsebeviset. Alle priser på vores hjemmeside, tekst tv samt udleveret materiale er vejledende og kan variere.

Prisen for annulleringsbeskyttelse og/eller forsikring er et supplement til pakkeprisen, og er ikke omfattet af bestemmelserne i dette stykke. Det samme gælder for eventuelle tillægsarrangementer, udflugter o.l.

Amisol kan i sine individuelle vilkår og betingelser for den aftalte pakkepris, justerer op eller ned ved ændringer, afhængig af offentlige skatter og afgifter, og/eller befordringsvederlag og/eller de relevante valutaer. Beregning for sådan en ændring er angivet i de gældende betingelser. 

Meddelelse om prisstigninger skal meddeles kunden senest den 20. dage før afrejse, for at den ønskede prisforhøjelse ses som værende gyldig. Kunden kan til gengæld ikke påberåbe sig prisjustering i deres favør på grund af evt. omstændigheder, der opstår senere end 20 dage før afrejse. En prisstigning på mere end 10 % af den aftalte købspris, kan give kunden ret til at annullere sin rejse uden omkostninger for sig selv. Arrangøren skal fastsætte en rimelig frist for kundens ret til at opsige kontrakten uden omkostninger for sig selv. Fristen kan ikke sættes til mindre end tre hverdage. Prisen kan ikke ændres udenfor rammen, der er nævnt i afsnit 3,1.

Amisol Travel A/S har priser på hjemmesiden og i vores online bookingsystem. Disse bliver løbende opdateret, og der vil være basis for at der kan komme ændringer i pris og tilbud, alt afhængig af udbud og efterspørgsel. Du vil dagligt kunne følge evt. prisreguleringer på vores hjemmeside, når du klikker ind på en pakkepris, eller søger under ”søg rejse”.

Der vil løbende være favorable tilbud på vores afgange. Disse tilbud er fastsat pr. dags dato og skal betales indenfor 3 timer efter bookning. Har man købt en tilsvarende rejse, dog til en højere pris, er man ikke berettiget til reduktion i rejsens pris, da man har købt rejsen til den udbudte pris pr. dags dato.

Alle købspriser på hjemmesider, i kataloger og andre informations materialer er altid kun gældende såfremt der er ledige pladser på flyafgangen og henviste hotel. Vi tager forbehold for udsolgte tilbud og opdatering af disse.

3.2 Depositum

Er der mere end 35 dage til afrejsen, kan du vælge kun at betale betale depositum af kr. 500 pr. person. Derefter betales restbeløbet af rejsen senest 35 dage før afrejsedatoen. Når det sidste beløb er indbetalt, vil du efterfølgende modtage dit endelige rejsebevis pr. mail. Husk inden den sidste indbetaling at tjekke din ordrebekræftelse, om antallet af passagerer, disses navne, flytider, forsikringer, tilkøb samt indkvartering, pension og evt. særlige ønsker stemmer overens med det bestilte og anførte på ordrebekræftelsen.

 

4. SÆRLLIGE BETINGELSER FOR REJSEN

4.1. Annullering, afbestilling og Rejseforsikring

Ved køb af rejsen online, eller hos vores rejsekonsulenter kan man tilkøbe en afbestillingsforsikring, der tegnes igennem Gouda rejseforsikring. En afbestillingsforsikring sikrer kunden ret til at kræve sine penge retur ved akut opstået sygdom eller dødsfald i familie, eller andre uventede og alvorlige hændelser. For nærmere info, kontakt Gouda på tlf. 88 20 88 20.

Desuden skal rejsearrangøren informere sine kunder om deres ret til at tegne rejse forsikring i, henholdsvis til kundens sikkerhed under rejsen. Amisol Travel A/S anbefaler deres kunder at tegne en rejseforsikring for tab / beskadigelse af bagage mv og til at dække udgifter til lægebehandling og evt. hjemsendelse af ofre for en ulykke / sygdom. Hvis købsaftalen er indgået kort før afrejse, skal oplysningerne under det foregående stykke gives i det omfang, det er praktisk muligt.

Som ansvarlig rejsearrangør er man forpligtet til at informere kunden om deres rettigheder, mht. køb af forsikring, samt afbestilling og dækning af og under rejsen. Afbestillingsforsikring fra Gouda, samt rejseforsikringer kan tilkøbes hos din rejsekonsulent.

Afbestillingsforsikring kan bestilles for 195 DKK for rejser under 5.000 DKK pr. person eller 245 DKK for rejser over 5.000 DKK pr. person for fly + hotel.

Afbestillingsforsikring kan ikke bestilles efter indbetaling er sket, den er bindende og kan ikke annulleres, når rejsen er helt eller delvist betalt.

4.2. Indrejse/ udrejse bestemmelser

Iht., jf. stk. § 1,2, er rejsearrangøren forpligtet til at meddele kunden, omkring de gældende visum og indrejse krav, til deres feriedestinationer. Kunden skal give rejsearrangøren / udbyderen de nødvendige oplysninger om deres egen og / eller ledsagers forhold så hurtigt som muligt, således at oplysningerne kan gives, før aftalen er bindende, jfr. afsnit 1.

Vi henviser vores gæster til at læse afsnittet (pas & visum) på vores hjemmeside.

Vi som rejsebureau følger informationskravene i de enkelte lande til at sætte som betingelse for indrejse. Hvis myndighederne i et land præsenterer nye adgangskrav til personlige oplysninger ved indtastning eller andre formelle krav til rejsedokumenter udstedes skal rejsearrangøren / udbyderen meddele kunden dette i det omfang, det er muligt.

 

4.3. Sundhed og helbred

Det er kundens eget ansvar at undersøge om man er rask nok til at rejse. Er man syg og kræves der medicinering el. henviser vi vores gæster til deres private læge. Amisol Travel A/S er ikke ansvarlig for at vores gæster har alle dokumenter og helbredsrapporter, medicin el. til en rejse.

Vi henviser altid alle vores gæster til at tegne en rejseforsikring inden afrejsen, så man er dækket hvis uheldet skulle være ude under rejsen.

Amisol Travel A/S er ikke ansvarlig for helbredsrelaterede forhold i relation til hotellet, værelse tildeling, trapper på hotellet el. Vi henviser vores gæster som skal på cruise, båd, busser, udflugter, om at forhøre sig omkring udflugten, f.eks hvis man er svagt gående, har problemer med at sidde ned i længere tid, eller andre komplikationer, som kan forhindre en i at deltage på ligefod med andre rejsende.

4.4. Oplysninger om transport

Rejsearrangøren er forpligtet til at underrette kunden om brugen af flyselskab og andre aktører som medvirker til udførelsen af den købte pakkerejse. Skulle der skiftes flyselskab, eller anden aktør efter rejsens køb, skal kunden informeres inden afrejsen (hvis dette er muligt) på skrift eller via mail.

Alle informationer vedr. flyselskab, bagage og service under flyveturen findes på Amisol Travel hjemmeside. Læs afsnittet (flyselskab).

På ordrebekræftelsen samt det endelige rejsebevis vil fly nummer samt selskab figurere.

I afgangshallen i lufthavnen kan du se dit fly nummer og få information omkring hvilken check-in skranke der benyttes til in-check .

Der åbnes for check-in 2 timer før afrejse. Vi anbefaler at man er i god tid i lufthavnen, da der kan være mange rejsende, især under højsæsonens periode. Kommer du for sent til check-in, og denne er lukket, mistes rejsen og det indbetalte beløb.

Ind-check foregår ved check-in skranken. Man kan desværre ikke benytte sig af check-in hjemmefra.

VIGTIGT:

Det er vigtigt at holde øje med skærmene i afgangshallen, og gå til gaten ved første kald. På denne måde sikrer du samt medrejsende at boarding på flyet går så hurtigt og problemfrit som muligt, og man undgår forsinkelser på flyet.

Amisol Travel er ikke ansvarlig for tidligt eller sent fremmøde til afrejse. Amisol Travel A/S er ikke ansvarlig for, hvis man er for sent til chck-in, eller til boarding af flyet.

Ens rejse bliver automatisk cancelleret hvis man ikke møder rettidigt op i lufthavnen, eller udebliver fra boarding af flyet.

Den rejsende er ansvarlig for at have gyldig rejsedokumenter, pas og visum til rejsen. 

Den rejsende er ansvarlig for at følge den information der gives i afrejselufthavnen, samt følge de nødvendige anvisninger, der følger med i lufthavnen og flyrejsen.

Mistet bagage.

Hvis man mister sin bagage, eller denne går i stykker under flyveturen, er det den rejsende selv der er ansvarlig for at få alle retslige dokumenter (PIR rapport) udfærdiget. Er din bagage blevet stjålet skal dette meldes til politiet i det respektive land men befinder sig i. Man skal have lavet en politirapport, for derefter at kunne gå videre til sin forsikring og få erstatning.

Beskadiget bagage

Har man fået en skade på sin bagage under flyveturen skal der tegnes en rapport ( PIR rapport) også kaldet en ”Property irregularity report” Denne skal laves inden man forlader området for udlevering af bagage. Kontakt et personale i lufthavnen og de vil være dig behjælpelig med hvor du skal gå hen, og få lavet rapporten. En PIR rapport er nødvendig ved søgning af kompensation for mistet / beskadiget bagage, og den eneste måde at man kan tilvejebringe en mistet bagage.

PIR rapport kan rekvireres ved henvendelse til ankomsthallen.

Vi henviser til kundens eget forsikringsselskab, og deres respektive regler for tabt / ødelagt bagage. Amisol Travel A/S er ikke ansvarlig for bortkomne / beskadigede bagage.

4.5. Andre betingelser

Amisol Travel A/S er medlem af rejsegarantifonden i Danmark, og følger loven for ”deltagelse i pakkerejser” hvilket figurerer på vores hjemmeside. Her kan du indhente alle kontaktinformationer, hvis du som kunde skal få brug for kontakt til rejsegarantifonden.

Amisol Travel har lagt en økonomisk garanti til Rejsegarantifonden i Danmark, og er fuldgyldigt medlem. Medlemsnummer 2332.

Skulle der være en fejl eller ændring i pakkerejsen er rejsearrangøren ansvarlig i henhold til de gældende regler ”for deltagelse i pakkerejser”.

Rejsegarantifonden i Danmark:
REJSEGARANTIFONDEN
Røjelskær 11, 3. sal
2840 Holte
Tlf: 45 87 83 33 fax: 45 87 87 23

 

4.5.1. Bestemmelser vedrørende bestilt hotel

Hotel lejligheder kan forekomme i forskellige udformninger, varierende møblement samt størrelse på værelser og lejligheder er forskellig fra hotel til hotel. 

Hoteller kan være fuldt bookede i særlige perioder, f.eks. rejsemålets højtider og de respektive myndigheder kan lukke hoteller eller områder, ved f.eks statsbesøg. Hotellerne på vores hjemmeside og i vores kataloger kan have udsolgt, eller være lukkede i givne perioder ved uforudsete forhold, renovering eller andre uforudsete hændelser.

Skulle dit bestilte hotelværelse være overbooket, eller er hotellet lukket grundet evt. ovenstående, er det Amisol Travels pligt at finde et tilsvarende hotel, med samme faciliteter og tilbyde kunden i stedet for. Skulle ovenstående ske vil kunden blive kontaktet direkte af Amisol Travel enten pr. mail eller telefon.

I ekstraordinære situationer kan man få besked ved ankomsten til rejsemålet. Vi bestræber os dog på at alle informationer er givet inden kundes rejsestart. Skulle der ske en overbooking på rejsemålet, vil vi gøre vores bedste, i tæt forbindelse med vores kompetente feriepersonale, for at forbedre enhver situation.

Ønsker kunden under opholdet at ændre hotel er Amisol Travel behjælpelig med dette, forudsat, at der stadig er ledige pladser på det ønskede hotel, dog kan der være en prisforskel som skal betales af kunden, samt et administrationsgebyr på kr. 300 pr. person. Uanset hvilken grund der er til at skifte hotel, er dette mod en mere pris, og prisen skal betales direkte til det ønskede hotel, hvis der er kapacitet på hotellet i den givne periode. 

Hvis du har betalt tillæg for yderligere specificerede forhold vil dette figurere på dit rejsebevis.

Amisol Travel A/S har ikke nogen indflydelse på hvilken værelser gæsten bliver henvist til, denne del arrangeres direkte af hotellet før ankomst.

Værelserne kan have forskellig størrelse, samt beliggenhed på hotellets område, Værelserne / lejlighederne kan have forskellig størrelse afhængig af placering.

Der vil være daglig rengøring på hotel/lejligheden, vi betegner det til at være en let rengøring.

Det er ikke tilladt at have overnattende gæster på sit hotelværelse/ lejlighed.

Ved bestilling af en USPECIFICERET REJSE gælder følgende regler

  • Køber du en uspecificeret rejse, fraskriver du dig retten til at klage efter hjemkomst.
  • Indkvarteringsstedet vil være i Hurghada eller omegn.
  • Rejsen er som regel uden pension, dog kan dette nogle steder tilkøbes i receptionen.
  • Indkvartering uden bad/balkon/terrasse kan forekomme
  • Pool er ikke garanteret.
  • Indkvarteringsstedets navn oplyses ved ankomst til rejsemålet af rejselederen.
  • Du indlogeres på hotelværelse/ferielejlighed, denne kan godt være uden for vores alm. sortiment.
  • Du kan blive flyttet til andet hotel under opholdet.
  • Begrænset guidevisit, dog får du tlf. nr. til guiden

Hvis man stiller særlige krav til beliggenhed og komfort, anbefaler vi, at du køber en rejse med specificeret indkvartering.

Hvis du ønsker et andet hotel end anvist, kan arrangøren være behjælpelig med dette mod en mere betaling, og mod at der er ledig kapacitet. Man skal selv betale for det nye indkvarteringssted og et ekspeditionsgebyr på kr. 300 pr person.


5. KUNDENS RET TIL AT AFLYSE ELLER AT OVERDRAGE

5.1. Aflysning på grund af force majeure

Kunden har ret til at annullere en pakkerejse og få refunderet det beløb, der er betalt for pakkerejsen, hvis UM (udenrigsministeriet) ændrer deres rejsevejledning og begynder at fraråde danskere at rejse til destinationen f.eks. pga. krigshandlinger, naturkatastrofer, farlige smitsomme sygdomme eller andre uforudsete hændelser.

Fortrydelsesretten gælder også, hvis der er opstået hændelser på eller under rejsen, og at det indebærer en reel risiko for kunden. Krav om refusion af ydelser, der ikke er en del af pakkenrejsens pris skal, hvis udbetalingen af disse ydelser allerede gået fra promotoren til den relevante tjeneste, adresseret til den relevante tjeneste på kontraktbasis. Fortrydelsesretten i henhold til dette stykke finder ikke anvendelse, hvis kunden vidste eller med rimelighed burde vide, omstændigheder, når han underskrev aftalen om køb af rejsen.

5.2 - Ændring og afbestilling inden afrejse af rejsebureauet

A. På rejsebureauets foranledning har rejsebureauet ret til at ændre eller aflyse rejsen på følgende vilkår: Såfremt rejsebureauet inden afrejse ændrer/aflyser rejsen, skal kunden hurtigst muligt informeres herom. Det samme gælder, hvis det inden afrejse viser sig, at rejsebureauet ikke vil kunne levere de aftalte ydelser eller, at ydelserne vil være af ringere kvalitet end aftalt.

Såfremt en ændring medfører, at rejsens økonomiske værdi falder, har kunden ret til at modtage et nedslag i prisen, som svarer til værdiforringelsen. Dette gælder dog ikke for ændringer eller uregelmæssigheder, som almindeligvis må betragtes som bagatelagtige.

Samtidig med at rejsebureauet informerer kunden om aflysningen eller ændringen, skal kunden informeres om, hvilke beføjelser kunden har, og hvordan kunden i øvrigt skal forholde sig. I tilfælde af, at rejsebureauet aflyser rejsen, uden at det skyldes den rejsendes egne forhold, har kunden ret til at opsige rejseaftalen og få tilbagebetalt samtlige indbetalte beløb.

Kunden kan også vælge i stedet at deltage i en anden pakkerejse efter eget valg, såfremt arrangøren uden uforholdsmæssige omkostninger og tab kan tilbyde dette. Dette gælder også, såfremt det med sikkerhed kan forudses, at rejsen vil blive misligholdt væsentligt af rejsebureauet. Såfremt kunden vælger at deltage i en pakkerejse af højere værdi, skal kunden betale prisforskellen.

Vælger kunden at deltage i en pakkerejse af ringere værdi, skal rejsebureauet tilbagebetale prisforskellen. Kunden har dog ikke ovenstående beføjelser, hvis aflysningen skyldes, at antallet af indtegninger 4 uger inden afrejse er under 75% af de antal pladser, rejsebureauet har til rådighed på den pågældende afgang. I så fald skal de indtegnede kunder informeres skriftligt om aflysningen senest 3 uger inden den planlagte afrejsedag.

Lider kunden økonomisk tab som følge af rejsebureauets ændringer eller som følge af pakkerejsens aflysning, har kunden krav på erstatning i overensstemmelse med almindelige erstatningsregler, med mindre aflysningen eller den manglende opfyldelse skyldes:

1) at antallet af tilmeldte til en pakkerejse er mindre end det ovenfor anførte minimum, og skriftlig meddelelse herom er kommet frem til kunden senest 3 uger inden afrejsedag.

2) kundens egne forhold.

3) en uvedkommende tredjemand eller udefra kommende omstændigheder (force majeure) som ikke med passende omhyggelighed kunne have været forudset ved aftalens indgåelse eller været undgået eller afbødet af rejsebureauet eller nogen, som rejsebureauet er ansvarlig for.

Kunden har endvidere krav på erstatning, hvis rejsebureauet har garanteret (tilsikret) visse egenskaber ved pakkerejsen, og disse efterfølgende ikke vil kunne blive leveret. 

Vil kunden gøre krav gældende, skal kunden give rejsebureauet meddelelse herom inden rimelig tid, efter kunden har fået oplysning om ændringen eller aflysningen. Gør kunden ikke dette, bortfalder retten til at gøre krav gældende.

6. ÆNDRING OG AFLYSNING PÅ KUNDENS FORANLEDNING

6.1 Ændringer på pakkerejse og alm. flybillet

Hvis kunden efter betaling af depositum og/eller rejsens pris ønsker foretaget ændringer med hensyn til afrejsested, rejsetidspunkt, rejsemål, hotel, rejsedeltagere etc., og forudsat at rejsebureauet bekræfter at en sådan ændring er mulig, gælder følgende regler:

Ved ændringer af Europarejser, der meddeles rejsebureauet og bekræftes af dette senest 60 dage før den oprindelig aftalte rejsedag, er rejsebureauet berettiget til at opkræve et ændringsgebyr. Ændringsgebyret er udregnet på baggrund af det merarbejde og de merudgifter, som ændringen medfører. 

En ændring koster kr. 300 pr. person + eventuel prisforskel, såfremt den nye rejse er dyrere end den oprindelige rejse. Ændres rejsen til en billigere rejse, koster det kr. 300 pr. person og prisdifferencen refunderes ikke. Ændringsgebyret indbetales samtidig med eller umiddelbart efter ændringen, således at der som minimum er indbetalt det fulde depositum på rejsen.

 

6.2 Ændringer for kun fly billetter booket i AMADEUS og IATA:

Ved bestilling af "kun fly" billetter eller pakkerrejser, hvor fly-delen indgår som en Amadeus eller IATA booking, er der særlige ændringsgebyrer.

Amadeus og IATA er et booking system, som kun benyttes til at udstede rutefly billetter f.eks. AirCairo og Norwegian. Ved ændring af navne eller rejsedato er ændringsgebyret afhængig af hvilken flytype billet der er købt og hvor lang tid der er til afrejse. Pris ca. 600-1600 kr, hvilken du får oplyst ved henvendelse til os.

 

Ønsker du at afbestille din forestående rejse?

Alm. pakkerejse m. fly og hotel til Egypten, Tyrkiet og Sicilien:

40-365 dage før afrejse, så mistes depositum kr. 500,- pr. person (+afbestillingsforsikring, hvis denne er tilkøbt).

15-40 dage før afrejse, mistes 50% af det indbetalt beløb (+afbestillingsforsikring, hvis denne er tilkøbt).  

0-15 dage før afrejse, mistes hele det indbetalte beløb (+afbestillingsforsikring, hvis denne er tilkøbt)  .

Hvis den rejsende ikke møder frem ved afrejse, refunderes intet af det indbetalte beløb.  

Hvis den rejsende mangler de nødvendige dokumenter for at kunne deltage i rejsen, refunderes intet af det indbetalte beløb.    

 

Rejser med rutefly, hvor fly og hotel er betalt hver for sig til Sardinien, Rom, Toscana, Amalfi mm.:

0-365 dage før afrejse, mistes hele det indbetalte beløb inkl. lufthavnsafgift og skatter (+afbestillingsforsikring, hvis denne er tilkøbt).

 

Nilekrydstogt, Rundrejser og udflugter der indeholder indenrigsbilletter på rejsemålet:

Grundet længere betalingsfrister og forhåndsbetalinger mellem leverandør og arrangør gælder specielle afbestillingsvilkår for rejser med krydstogt både, indenrigs fly, tog og arrangementer.

 

60-365 dage før afrejse, så mistes depositum kr. 500,- pr. person (+afbestillingsforsikring, hvis denne er tilkøbt).  

15-30 dage før afrejse, så mistes 50% af indbetalt beløb, lufthavnsafgift og skatter.  

0-14 dage før afrejse, mistes hele det indbetalte beløb inkl. lufthavnsafgift og skatter.   (+afbestillingsforsikring, hvis denne er tilkøbt)  .

Hvis den rejsende ikke møder frem ved afrejse, refunderes intet af det indbetalte beløb.  

Hvis den rejsende mangler de nødvendige dokumenter for at kunne deltage i rejsen, refunderes intet af det indbetalte beløb.      

 

På de fleste af AmiSol Travels hoteller og krydstogter er grundprisen baseret på to personer i samme dobbeltværelse/lejlighed eller kahyt. Hvis en eller flere personer afbestiller, vil der bliver opkrævet en merpris for de resterende personer i følge gældende prisliste.

Ved sygdom forud for afrejse er den rejsende forpligtet til at give besked umiddelbart til Amisol Travel enten på telefon 80401402 eller post@amisol.dk , i tilfælde hvor AmiSol Travel skal refundere dele af eller hele det indbetalte beløb.  

 

Tlf.: (+45) 80 401 402

Mail: post@amisol.dk

 

Udenfor kontorets åbningstider eller hvis man ikke kommer igennem på tlf. skal man give besked hurtigst muligt via mail post@amisol.dk til AmiSol Travel.

Giver man ikke besked bortfalder ret til erstatning.      

 

7. REJSEBUREAUETS PLIGTER OG ANSVAR EFTER AFREJSE

Rejsebureauet er forpligtet til at gennemføre rejsen i overensstemmelse med rejsekataloget og rejseaftalen. Bureauets forpligtelse gælder alle ydelser, som indgår i aftalen, også dem som leveres af andre end rejsebureauet. Oplysninger i rejsebureauets katalog og prisliste er bindende for rejsebureauet. Rejsebureauet kan dog ændre oplysningerne i kataloget eller prislisten inden rejseaftalen indgås, såfremt kunden inden rejseaftalens indgåelse tydeligt informeres om ændringerne.

Såfremt der mellem rejsebureauet og den rejsende er truffet særlige aftaler, som afviger fra de i kataloget anførte vilkår, er disse kun gyldige i det omfang, de er påført rejsebeviset eller på anden måde klart kan dokumenteres.

Der foreligger en mangel ved rejsen, hvis den rejsende ikke modtager de ydelser, som gennem rejsekataloget, annoncer eller særlige aftaler med rejsebureauet er angivet på rejsebeviset, eller ydelserne er af ringere kvalitet end det aftalte eller tilsikrede.

Uregelmæssigheder, som almindeligvis må betegnes som bagatelagtige, anses dog ikke som mangler. Det bemærkes, at rejsebureauet har ret til at aflyse program førte udflugter uden at ifalde ansvar, såfremt der ikke opnås tilstrækkelig tilslutning til disse.

Det anses heller ikke for en mangel ved rejsen, at vejr- og temperaturforhold på bestemmelsesstedet afviger fra det sædvanlige, ligesom forhold, som i det væsentlige skyldes den rejsendes egen forsømmelse, ikke betragtes som en mangel ved rejsen.

Er rejsen mangelfuld, har rejsebureauet ret og pligt til at søge en påberåbt mangel afhjulpet hurtigst muligt, med mindre dette vil påføre rejsebureauet uforholdsmæssige omkostninger eller væsentlig ulempe. Kan afhjælpning ikke kræves, jvf. ovenfor, eller afhjælper rejsebureauet ikke manglen inden rimelig tid, har den rejsende krav på forholdsmæssigt afslag i rejsens pris.

Tilbyder rejsebureauet at afhjælpe en mangel, kan den rejsende ikke kræve forholdsmæssigt afslag eller hæve aftalen, såfremt afhjælpningen sker inden rimelig tid og uden omkostninger eller væsentlig ulempe for den rejsende.

Kan en betydelig del af de aftalte ydelser ikke leveres, eller er pakkerejsen i øvrigt behæftet med mangler, som medfører, at det skriftlige aftalte formål med pakkerejsen er væsentlig forfejlet, kan gæsten hæve aftalen. Gæsten skal i så fald umiddelbart efter underrette rejsebureauets repræsentant på stedet herom.

Hæver den rejsende aftalen, skal rejsebureauet tilbagebetale samtlige beløb, der er betalt i henhold til aftalen. Der kan dog tilkomme rejsebureauet en godtgørelse, som svarer til den værdi, pakkerejsen må antages at have haft for den rejsende.

Hæver den rejsende aftalen, har den rejsende endvidere krav på uden udgift at blive transporteret tilbage til afrejsestedet med det aftalte transportmiddel til det aftalte tidspunkt.

Lider den rejsende af økonomisk tab som følge af, at pakkerejsen er mangelfuld, har den rejsende krav på erstatning fra rejsebureauet, med mindre manglen skyldes en uvedkommende tredjemand og ikke med passende omhyggelighed kunne være forudset ved aftalens indgåelse eller være undgået af rejsebureauet eller nogen, rejsebureauet er ansvarlig for.

Rejsebureauet er heller ikke ansvarlig, såfremt aflysningen eller den manglende opfyldelse skyldes udefra kommende omstændigheder, som rejsebureauet eller nogen i rejsebureauet er ansvarlig for, ikke med passende omhyggelighed kunne have forudset ved aftalens indgåelse eller have undgået eller afbødet (force majeure).

Erstatning for personskade og for skade på bagage er begrænset i overensstemmelse med reglerne i internationale konventioner. For flytransport henvises til afsnittet om luftfartsselskabets ansvar. Alle ankomsttider, der er angivet i brochuren, kataloget eller på rejsebeviset m.v., skal betragtes som forventede.

Rejsebureauet kan ikke gøres ansvarlig for tab, som skyldes mindre afvigelser i forhold til de oplyste ankomsttider.

Rejsebureauet yder ingen erstatning for ulempe grundet forsyningssvigt på hoteller, herunder midlertidige afbrydelser af f.eks. varmt vand, varme og aircondition, aircondition og internet. Der ydes heller ikke erstatning hvis swimmingpools og lign. faciliteter midlertidigt er ude af brug på grund af nødvendige reparationer eller vedligeholdelsesarbejder.

Endelig fraskriver rejsebureauet sig ethvert ansvar for oplysninger, som findes i hotellernes egne brochurer. Den rejsende er selv ansvarlig for medbragte værdigenstande og penge samt opbevaring af disse under ferien.

Rejsebureauet er ikke ansvarlig for værdigenstande, som bortkommer fra hotellets deponeringsbokse eller lign.

Pkt. 6 - Luftfartsselskabets ansvar

For rejser til udlandet gælder Warszawa-konventionens erstatningsregler som udgangspunkt for samtlige luftfartsselskaber, som er involveret i rejsen. Denne konvention begrænser erstatningsansvaret for luftfartsselskaber i tilfælde af død, legemesbeskadigelse og forsinkelse, skade eller tab af bagage. Disse begrænsninger kan være mindre end 10.000 SDR (Special Drawing Rights).

For danske luftfartsselskaber samt andre luftfartsselskaber med operations licens udstedt i EU er der i følge EU Rådsforordning (EF) No 2027/97 ingen begrænsning i tilfælde af, at en passager bliver dræbt eller lider skade på legeme eller helbred ved en ulykke ombord i eller ved indstigning eller udstigning af et af deres fly.

Sådanne selskaber har ikke pligt til at betale mere end et beløb i lokal valuta svarende til SDR 100.000, hvis selskabet kan bevise, at det og dets agenter tog alle nødvendige forholdsregler for at undgå ulykken eller at det var umuligt for det eller dem at tage sådanne forholdsregler. Dog kan selskabet fritages helt eller delvis for erstatningsansvar såfremt passagerens uagtsomhed er skyld i eller medvirkende til ulykken.

I tilfælde af en ulykke, vil selskabet udbetale et forskudsbeløb til dækning af umiddelbare omkostninger senest 15 dage efter, at den erstatnings berettigede person er blevet identificeret.

I tilfælde af død skal et foreløbigt beløb ikke være mindre end et beløb svarende til SDR 15.000. Selskabet forbeholder sig ret til at kræve sådan betaling tilbage i tilfælde af, at modtageren fejlagtigt er blevet erstatnings berettiget eller at betalingen overstiger selskabets erstatningspligt på grund af uagtsomhed af modtageren eller passageren.

I henhold til internationale bestemmelser er det af sikkerhedsmæssige grunde forbudt at transportere farligt gods i den indleverede bagage. Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til luftfartsselskabet eller rejsebureauet. Vi gør opmærksom på, at luftfartsselskabets og dermed rejsebureauets erstatningsansvar for ødelagt/bortkommen bagage er begrænset til max. ca. kr. 150 pr. kg.

Enkelte flyselskaber - og dermed ligeså rejsebureauet, har ikke noget erstatningsansvar overfor ødelagt/bortkommen bagage. Derfor opfordrer vi til, at der tegnes separat bagageforsikring.

Pkt. 7 - Den rejsendes pligter og ansvar

Den rejsende er forpligtet til at oplyse korrekte kontaktinformationer, samt informere hvis disse ændres før afrejse. Dertil hører, at den rejsende selv er ansvarlig for at læse vores betingelser for køb af rejser, samt evt. efterfølgende tilsendte informationer vedr. den købte rejse.

Den rejsende er forpligtet til at følge de anvisninger for rejsens gennemførelse, som rejsebureauet eller dennes repræsentant samt flyselskab m.fl. fastsætter. Den rejsende skal respektere de ordensbestemmelser, som fastsættes med hensyn til transporten til og fra bestemmelsesstedet samt for ophold på hoteller m.v.

Grove eller gentagne overtrædelse heraf kan medføre bortvisning fra rejseselskab og/eller hotel, således at videre ophold og hjemrejse må foretages på den rejsendes egen foranledning og for egen regning. Den rejsende skal kunne tage vare på sig selv eller rejse med en, som kan hjælpe med personlig assistance, hvis det er påkrævet. Den rejsende er erstatningsansvarlig i overensstemmelse med almindelige erstatningsregler for skader, han forvolder på egendele, som tilhører medrejsende, rejsebureauet, rejseledere, luftfartsselskab, hotel m.v.

Den rejsende er ansvarlig for at have gyldigt pas, visum og eventuelle vaccinationer. Oplysninger udover hvad der er givet af rejsebureauet, fås ved henvendelse til det pågældende lands ambassade eller konsulat og hos Seruminstituttet. Udenlandske statsborgere anbefales at kontakte respektive ambassader samt Seruminstituttet, hvor de kan få oplysninger om, hvilke krav der stilles til deres lands statsborgere.

Rejsebureauet kan ikke stilles til ansvar for omkostninger, som undladelse heraf måtte medføre for den rejsende. Den rejsende skal selv afholde alle evt. udgifter, som skyldes mangler i ovennævnte formaliteter, eksempelvis hjemtransport som følge af manglende pas, med mindre manglen skyldes fejlinformation fra rejsebureauet. Den rejsende er ligeledes ansvarlig for eventuelle følger af sygdom, ulykkestilfælde og lignende. under rejsen, og det påhviler den rejsende selv at afholde udgifter til lægehjælp, hospitalsophold, særlig hjemtransport m.v.

Den rejsende skal holde sig orienteret hos rejselederen eller gennem opslag på hotellet om hjemrejsetidspunkt, herunder om eventuel ændring heraf i forhold til det på rejsebeviset anførte tidspunkt. Rejsende anbefales at kontakte rejsebureauets lokale repræsentant 24 timer inden hjemrejse med henblik på at få bekræftet tidspunktet for denne.

Den rejsende er endvidere ansvarlig for at overholde eventuelle af rejsebureauet oplyste regler for genbekræftelse af ruteflystrækninger. Undladelse af at genbekræfte betyder, at de i pågældende ruteselskaber har ret til at disponere over de reserverede pladser til anden side. De rejsende kan i sådanne tilfælde ikke gøre krav gældende imod hverken rejsebureau eller luftfartsselskab.

Møder den rejsende ikke rettidigt ved hjemrejsen, mister den rejsende retten til denne og må selv foretage hjemrejse for egen regning. Rejsebureauet er ligeledes uden ansvar for, om rejsende, som selv sørger for transport til lufthavn ved hjemrejsen, foretager rettidigt check-in. Den rejsende bærer ansvaret for, at såvel egen person som baggage er egnet til fly- eller bustransport.

Det bemærkes, at gravide ikke må være passagerer i et fly, når de er i 8. eller 9. måned. 

Kaptajnen/chaufføren kan afsætte personer, som på grund af sygdom, beruselse eller andre årsager efter hans skøn er uegnede til at deltage i rejsen eller til gene for medpassagerer.

Der ydes ikke refusion for eventuelle uudnyttede dele af rejsen, herunder udflugter eller andre arrangementer på bestemmelsesstedet.

 

Pkt. 8 - Reklamationer

Eventuelle reklamationer skal med henblik på afhjælpning på stedet gøres gældende overfor rejselederen eller rejsebureauets lokale repræsentant inden rimelig tid efter den rejsende har opdaget manglen. Undladelse heraf vil normalt medføre tab af retten til senere at kræve erstatning.

Dette gælder dog ikke, hvis rejsebureauet har handlet i strid med almindelig hæderlighed eller groft uagtsomt, eller såfremt kravet skyldes skade på den rejsendes person. Reklamationer over fejl eller mangler, som ikke har kunnet rettes på rejsemålet, skal fremsættes skriftligt til rejsebureauet senest 4 uger efter rejsens afslutning.

Efterlysning af glemte sager må ske omgående efter hjemkomsten. Til dækning af omkostninger (telefax, forsendelse m.v.) ved efterlysning kan rejsebureauet opkræve et særligt gebyr, som betales, uanset om den efterlyste genstand tilvejebringes eller ej.

For medlemmer af Foreningen af Rejsearrangører i Danmark gælder i øvrigt, at dansk ret skal regulere ethvert krav, der rejses overfor rejsebureauet. Såfremt parterne ikke kan opnå enighed, kan sagen indsendes til Pakkerejse-Ankenævnet, hvis afgørelse rejsebureauet er forpligtet til at følge. Alternativt kan sagen anlægges ved en domstol eller ved voldgift i Danmark.

Amisol Travel A/S tager forbehold for trykfejl og eventuelle ændringer. 

Læs mere

[Error: Unable to find the property named 'cityside'.]

Gardasøen - Italien

Gardasøen rundtur 7 dage

Gardasøen 7 dages rundtur


Italien - Rundtur - Toscana
Utsolgt

Nyd 7 dages rundtur ved Gardasøen

Mer info >>
Hotel La Perla

Hotel La Perla


Italien - Gardasøen - Riva del Garda
Utsolgt

Et fint hotel på nordsiden af Gardasøen med smuk natur

Mer info >>


Utsolgt

Mer info >>
Residence Poiano

Residence Poiano


Italien - Gardasøen - Costermano
Utsolgt

Et flot lejlighedskompleks med gode faciliteter

Mer info >>
Grand Hotel Bristol

Grand Hotel Bristol


Italien - Gardasøen - Stresa
Utsolgt

En romantisk atmosfære i dejlige omgivelser

Mer info >>
Della Torre

Della Tore


Italien - Gardasøen - Stresa
Utsolgt

Et hyggeligt familiedrevet hotel ved stranden

Mer info >>
Antico Verbano Residence

Antico Verbano Residence


Italien - Gardasøen - Meina
Utsolgt

Komfortablet hotel med kort afstand til centrum

Mer info >>
Residence Eden

Residence Eden


Italien - Gardasøen - Peschiera del Garda
Utsolgt

Fine haveområder og stor udendørs swimmingpool

Mer info >>
Parc Hotel

Parc Hotel


Italien - Gardasøen - Peschiera del Garda
Utsolgt

Et fint familiehotel med store pools og godt aktivitetstilbud

Mer info >>
[Error: Unable to find the property named 'Offer'.]
[Error: Unable to find the property named 'Excursions'.]

Rejsende som bestiller Kun Fly (seat only) gennem AmiSol Travel er ikke omfattet af Lov om Pakkerejser som gælder for for rejser bestående af flytransport og indkvartering Bestemmelserne er udarbejdet af Rejsearrangører i Danmark(RID) og 
Lov om pakkerejser

Rejsende som bestiller Kun Fly (seat only) gennem AmiSol Travel er omfattet af Reisegarantifonden.

 

Kun Fly er beregnet til rejsende der selv organiserer indkvarteringssted på rejsemålet.

Hvis man kun skal benytte billetten én vej, skal det aftales skriftligt med AmiSol Travel før afrejse.

Hvis man ikke tjekker ind og er med flyet fra Norge eller Danmark, mister man retten til hjemrejsen, hvis der ikke er aftalt andet og det er skriftligt bekræftet af AmiSol Travel.  

Rejsende, der har bestilt Kun Fly og evt. ønsker at udvide opholdet kan købe returbillet af AmiSol Travels rejseledere på rejsemålet under forudsætning af, at der er ledig kapacitet.  Nogle af vores destinationslande, kan have regler om dette. Det kan betyde  at muligheden ikke vil være til stede.

Den type returbilletter kan ikke forhåndsreserveres eller bestilles på kontoret i Danmark.  

Visumregler på rejsemålet i relation til opholdet, når billetten kun benyttes en vej, er den rejsendes eget ansvar.

Bestiller man Kun Fly er man selv ansvarlig for evt. køb af visum på rejsemålets ambassade i Norge, Danmark eller ved ankomst.  

Ved bestilling af Kun Fly, er det kun flytransport til og fra rejsemålet, der er inkluderet rejsen.

Transport til og fra lufthavnen på rejsemålet, er ikke inkluderet.  

Ændring af afrejsedage, afrejsetider og steder kan forekomme.

Ved hjemrejse er den rejsende selv ansvarlig for at møde til afrejsetidspunktet. Hjemrejsetiden kan ændres. Kontakt vores rejseledere på rejsemålet for at få bekræftet afrejsetiden.

Man er selv ansvarlig for at møde frem til afrejsetidspunktet og forpligtet til at ringe til AmiSol Travels repræsentanter på rejsemålet 24 timer før hjemrejse for at få bekræfetet afrejsetiden.  

Den rejsende skal være i lufthavnen senest 1 ½ time før afrejse.

Møder man for sent frem, kan man blive nægtet udrejse og man mister hermed retten til en plads på den bestilte afgang og ved senere afgange. AmiSol Travel påtager sig ikke ansvar for gæster, der ikke møder op til flyafgangen.  

AmiSol Travel har ingen aftale med andre flyselskaber vedr. køb af flybilletter til Norge eller Danmark og kan derfor ikke hjælpe med at skaffe andre flyløsninger.  

Afrejse både til og fra rejsemålet skal foretages i henhold til billetten.  

 

Læs mere

På Cruise på Nilen og Rundrejser kan der opstå forsinkelser og ændringer i programmet, da ting ofte lang tid i Egypten og meget ventetid kan forekomme.

Forsinkelser kan opstå i forbindelse med flyrejser, busrejser, bådrejser, udflugter og lignende.

Der må påregnes ventetid i lufthavnen og hotellet, da flyafgange kan blive aflyst, skal man beregne god tid. Ved hotellerne er der ofte ventetid pga. tidlige eller sene indtjekninger.

Der er check-in på hotellerne ved ankomst fra kl. 14.00, og man tjekker ud på afrejsedagen senest kl. 12.00.  

Rejseleder eller guide er ikke tilstede i forbindelse med ventetiden ved fly eller hotel.  

Da tidsplanerne kan ændre sig i løbet af en sæson for båd, fly og bustransport, tager vi forbehold for ændringer i programmet.

Der kan forekomme ændringer i udflugtsrækkefølgen og udflugterne i forhold til programmet. Ændringer kan begrænse muligheden for bestilling af separate udflugter.  

 

På Rundrejser flyver man med indenrigsfly.

Indenrigsflyafgange kan blive aflyst, så der skal altid beregnes en god margen.

Flybilletter på rundrejsen bestilles gennem Egypt Air, men Egypt Air kan benytte andre flyselskaber ved inderrigsflyvninger.  

 

Cruisebåde

Det er omkring 320 cruisebåde på strækningen mellem Luxor og Aswan på Nilen.

Cruisebådene er ofte ældre flodbåde, findes i alle kategorier og kan ikke sammenlignes med det som ofte forbindes med ”Middelhavscruisebåde” eller lignende.

Bådene er ofte små med plads til mellem 80-150 gæster og der benyttes forskellige både på rejserne tilpasset de tilmeldte. AmiSol Travel har derfor desværre ikke mulighed for at specifisere navn på båden ved bestilling.

 

Udvendig dobbeltkahyt på bådene.

Alle kahytterne har aircondition og et lille bad.

Kahytterne kan være små.

Kahytsvinduet kan for det meste ikke åbnes.  

 

For mere information om Cruise på Nilen og Rundrejser se På rejsemålet Specielt for Cruise på Nilen og Rundrejser.

 

Afbestilling af Nilekrydstogt, Rundrejser og udflugter der indeholder indenrigsbilletter på rejsemålet:

Grundet længere betalingsfrister og forhåndsbetalinger mellem leverandør og arrangør gælder specielle afbestillingsvilkår for rejser med krydstogt både, indenrigs fly, tog og arrangementer.

 

60-365 dage før afrejse, så mistes depositum kr. 500,- pr. person (+afbestillingsforsikring, hvis denne er tilkøbt).  

15-30 dage før afrejse, så mistes 50% af indbetalt beløb, lufthavnsafgift og skatter.  

0-14 dage før afrejse, mistes hele det indbetalte beløb inkl. lufthavnsafgift og skatter.   (+afbestillingsforsikring, hvis denne er tilkøbt)  .

Hvis den rejsende ikke møder frem ved afrejse, refunderes intet af det indbetalte beløb.  

Hvis den rejsende mangler de nødvendige dokumenter for at kunne deltage i rejsen, refunderes intet af det indbetalte beløb.       

Læs mere

Almindelige vilkår for pakkerejser