Her finder du alt information du skal bruge, når du befinder dig i Egypten
Tag kun imod hjælp/service fra Amisol personale, som har Amisol skilt/logo tydeligt på sig. Services fra andre der tilbyder hjælp i lufthavnen, skal du forvente er mod betaling.
I Sharm el Sheikh har vi både dansktalende og engelsktalende guider.
Vores guider møder dig uden for lufthavnen og kører vores transfergæster ud til hotellerne, der er max 3 stop pr. bus, så du er hurtigt fremme. Undervejs giver guiden lidt tips & tricks til dit ophold, samt mødetid for velkomstmødet, hvor han giver endnu flere godt råd til at du kan holde en rigtig god ferie.
Hvis du har spørgsmål under dit ophold i Sharm el Sheikh, kan du via WhatsApp kontakte guiderne 24/7. Du kan også bede receptionen ringe op til guiden for dig, hvis din telefon ikke virker på destinationen.
Det kan gøres døgnet rundt på følgende telefonnummer (husk at de taler engelsk):
+20 100 314 2060 – Ahmed S.
+20 109 191 9565 – Taha
+20 109 224 5574 – Ahmed T.
+20 100 373 8363 - Islam
Ved nødsituation kontakt:
+20 122 790 3329 - Ahmed H. - åben 24/7
Udflugter og priser for voksen/barn:
Experience the City of Peace | 25 USD |
Bådtur til Ras Mohammed & The White Island | 85/65 USD |
Bådture til Tiran Island mm. | 50 USD |
Semi-ubåd sejltur | 50/35 USD |
Hammam & Massage pakke | 65/35 USD |
ATV, Kamel, Beduiner & Stjerner | 70/55 USD |
Jeep Mix Safari | 75/55 USD |
Quad i Sinai ørkenen (Ingen børn) | 45 USD |
Cairo/Pyramider med indenrigsfly | 305/295 USD |
Luxor med indenrigsfly | 310/300 USD |
Petra i Jordan med bus og båd | 315 USD |
Udflugtsprogrammet får du af guiden på velkomstmødet, vi tager forbehold for prisændringer. Udflugterne bestilles på velkomstmødet og betales med kreditkort. Private udflugter og dykker ture priser fås hos guiden.
Hvor skal du købe dine udflugter?
Vær opmærksom på at alle udflugter som købes hos vores Amisol-guider er kvalitetssikret, lovgivning overholdes og vores samarbejdspartnere er alle forsikret og godkendt til at arbejde med turister af de lokale myndigheder.
Du vil muligvis opleve at få tilbudt billigere udflugter på destinationen af andre, da mange lokale underbyder rejsebureauerne. Men ofte er det IKKE samme produkt, når først turen er igangsat. Vi oplever at vores gæster pludselig skal betale yderligere under turen, mad pludselig ikke er inkluderet og lign. Vi kan i princippet være ligeglade med, hvor du køber din udflugt, men det er vigtigt for os, at ALLE vores gæster får en god oplevelse i Egypten og derfor anbefaler vi at du følger anvisninger fra din Amisol-guide.
Internet på hotellerne kan variere meget i kvalitet, vi anbefaler derfor at du køber et lokalt simkort af guiden på velkomstmødet. Pris ca. 15-20 euro for 20-30GB.
Simkort kan også købes i lufthavn og i lokale butikker, vi fraråder at købe simkort hvor der skal fremvises pas, da sælger tager en kopi af dit pas. Pas på dig selv og giv ikke dine pas oplysninger ud til lokale butikker.
Vores transferbusser venter ikke på gæster der shopper, hæver penge eller køber SIM-kortet i lufthavnen, da f.eks. køb af Simkort tager 10 minutter pr. simkort (køb & installation) og det forsinker vores busser. Taxa til hotellet vil være på egen regning og købt transfer refunderes ikke.
I Egypten er der ikke krav om vacciner, men der andre bakterier, end vi er vant til i Danmark.
Her får du gode råd til hvordan du kan forhindre maveproblemer på din ferie:
Dårlig mave kan også forekomme af følgende grunde: Indtagelse af iskolde drikkevarer for hurtigt, kold aircondition på værelset, dehydrering og ubalance i salt / sukker balancen i kroppen. Så sørg for at undgå dehydrering, drik rigeligt med vand/sodavand under ferien, tilføj ekstra salt på din mad og spis dessert hver dag. Disse forholdsregler kan hjælpe dig til at undgå dårlig mave.
Dit rejseapotek kan f.eks. indeholde en lille håndsprit, myggespray, smertestillende piller, diarré piller og solcreme.
Der kan i perioder forekomme mange myg om aftenen, medbring derfor altid en myggespray eller køb en på det lokale apotek.
Er uheldet ude og du bliver syg? Kontakt straks guiden og receptionen og bed om en læge til værelset, så du kan komme under behandling med det samme og ikke ligger syg hele ferien. Kontakt også straks din rejseforsikring der dækker udgifter hertil samt evt. tabte feriedage.
Tjek, at din rejseforsikring dækker Egypten. Hvis ikke, anbefaler vi at du kontakter Gouda, som har god dækning i Egypten.
Vi anbefaler både bagage- og rejseforsikring. Bagageforsikring dækker blandt andet, hvis bagagen ikke når frem til destinationen. Rejseforsikringen dækker sygdom under ferien, lægehjælp mv. Tjek dine forsikringer inden afrejse, da der er forskel fra forsikringsselskab til forsikringsselskab i forhold til, hvad de dækker. Afbestillingsforsikringen dækker, hvis du må afbestille rejsen inden afrejse på grund af sygdom/dødsfald mv. Men den skal være tegnet inden betaling af rejsen.
Hvordan betaler du?
Shopping & drikkepenge - Egyptiske pund, euro og USD kan benyttes. I mange butikker kan kreditkort også bruges.
Taxi – Kreditkort kan ikke bruges, sørg derfor for at have kontanter
Brug kun kreditkort i reception, hos din Amisol Guide og i ATM/hæveautomater
Egyptiske pund kan hæves i en ATM, som du finder i receptionen på dit hotel eller i gå afstand fra hotellet.
Tjek ind på alle hoteller er fra kl. 14.00 og tjek ud er senest kl. 12.00. Har du en senere hjemrejse, kan du aftale nærmere med receptionen vedr. hvilke faciliteter du fortsat kan benytte og hvor din bagage kan stå imens. Generelt kan mad/drikke ikke benyttes efter kl. 12.00 på hjemrejsedagen.
Pick up tider til din hjemrejse opsættes 24 timer før hjemrejse i receptionen.
Check-in åbner 2 timer før afgang, men vi anbefaler man møder op 3 timer før afgang grundet ekstra sikkerhedstjek i indgangen.
Online check-in er ikke mulig.
HUSK at du skal kunne vise billetten i lufthavnen, så print den ud.
I lufthavnen kommer du igennem følgende på din hjemrejse:
Sikkerhedstjek
Check-in (Her udleveres udrejse blanket, som skal udfyldes og afleveres i paskontrol)
Paskontrol
Sikkerhedstjek
Boarding
Ved problemer i check-in, ring/skriv straks til din Amisol guide via WhatsApp.
Rejsende uden Amisol transfer er selv ansvarlig for at tjekke op på evt. ændringer i hjemrejsetider, kontakt en af guiderne dagen før hjemrejse og få bekræftet flyets afgangstidspunkt - dette kan også ske til ssh@amisol.no (skriv på engelsk) eller på telefon +20 100 985 3825. Det er eget ansvar for at komme igennem kontrollerne inden flyet boarder.
Hvis der skulle opstå et problem (fejl/mangel) under din ferie, så kontakt din Amisol guide med det samme, så problemet kan blive løst hurtigst muligt og du kan fortsætte med at nyde din ferie.
Kontaktes guiden ikke og du evt. udfylder en tilfredsheds- og feedbackformular fra hotellet, hvor der ikke gøres opmærksom på fejl/mangler, kan det influere på retten til kompensation efter hjemrejse jf. pakkerejselovens § 26.
Forside
Søg rejse
Afbudsrejser
Kontakt
Min billet