GÆSTESERVICE

Hos Amisol Travel gør vi vores bedste, for at du som vores gæst får den bedst tænkelige ferie. Vi laver derfor kun ferier som vi selv gerne vil med på!

 

Ring til os på 80 401 402 eller kontakt os på post@amisol.dk
Hverdage:  Mandag - torsdag kl. 10:00 – 16.00 & Fredag kl. 10:00 – 15:00
Weekender og helligdage: Lukket

  

Skal jeg have visum og hvordan forholder jeg mig?

Det er vigtigt at sætte sig ind i visum reglerne for det land man skal rejse til. 

Der er ingen visum krav for danske og europæiske gæster som rejser rundt i Europa. læs mere nedenstående.

 

Rejser du til Egypten?

Der er visum krav for indrejse til visse områder i Egypten. 

Læs mere her.

KAN JEG REJSE HVIS JEG ER GRAVID?

Det er flyselskabets regler for gravide rejsende der afgør, hvorvidt en gravid må være passager i et fly. 
Flyselskaberne har forskellige regler for, hvornår en gravid senest må flyve i sit graviditetsforløb. Det er i den forbindelse hjemkomstdatoen, der er gældende.

Læs mere her

HVORDAN MED PARKERING I LUFTHAVNEN?

Se guiden her for Københavns Lufthavn og her fra Billund Lufthavn.Skulle du have yderligere spørgsmål til afrejsen så kontakt vores kundeservice. 

MØDETID I LUFTHAVNEN?

Både mødetid og afrejsetid fremgår af rejsebeviset. Husk at alle tider står i lokaltider.

Da der kan være kø ved check-in i lufthavnen, er det altid en god idé at komme i god tid. Gerne 2 timer før afrejse fra København eller Billund lufthavn. Sørg også for at være ved gaten min. 30 minutter før afgang.

OBS: Ved afgange fra Egypten har man et krav om at alle skal være i lufthavnen 3 timer før planmæssig afgang. Dette skyldtes at der er en ekstra sikkerhedskontrol med gennemlysning af baggage, for at komme ind på lufthavnens område. Vores guider står klar til at hjælpe til med råd og vejledning. 

ONLINE CHECK IN.

Mange gæster spørger om det er muligt at checke ind online hjemmefra før rejsen. Vi samarbejder med flere forskellige flyselskaber, og de har hver især specifikke regler for dette. Er der tvivl så kontakt vores kundeservice, som nok skal hjælpe til med information hertil. 

Flyrejser med danske Airseven

Det er desværre ikke muligt at checke ind online før rejsen med Airseven. Du kan dog selv checke ind i lufthavnen på de opsatte check in skærme i Billund lufthavn. Her skal du blot bruge dit booking nr, og scanne dit pas. Check in åbner 3 timer før planmæssig afgang ved selv check in, og 2 timer før ved alm. check in ved skranke. 

Flyrejser med SAS- Skandinavian Airlines

Vores rejser med SAS hører under SAS Charter. Det er derfor ikke muligt at du kan tilføje din rejse eller checke ind online, via den normale SAS App eller online på SAS. Du kan dog checke ind selv, via de opsatte check in skærme, samt ved alm. check in ved skranke i terminal nr. 3. 

Har du booket en flysæde til din rejse, via linket til Paxport (står på emailen med din billet) så er det muligt at checke ind online, og tilføje din rejse til din SAS App. her skal du benytte det reference nummer du modtager ved sædereservationen. 

SAS Plus. Har du booket med SAS plus, så er du garanteret en plads på række 1 eller 2. Her kan man ikke checke ind online hjemmefra. 

 

Flyrejser Med Flyegypt

 Det er ikke muligt at checke ind online med FlyEgypt. 

Der er helt alm. check in ved skranke i terminalæ nr. 2. I Kastrup lufthavn. Check in åbner 2 timer før planmæssig afgang. 

 

HVORDAN ER BAGAGERELGERNE?

Hos Amisol Travel benytter vi os af forskellige flyselskaber til vores mange feriedestinationer, dog er reglerne ens for alle vores gæster mht. bagagevægt og størrelse. 

Det er tilladt at medbringe 5 kg håndbagage pr. person. Der kan tilkøbes indchecket kuffert på max 20 kg ved bestilling i forbindelse med rejsekøbet, eller via vores kundeservice. 

Håndbagagen må ikke være større end 50x40x25 cm og håndtaske eller computertaske må ikke overstige 40x30x15 cm. 

Børn under 2 år må medbringe 5 kg håndbagage tur/retur. 

Læs mere her

 

KAN JEG FÅ MIN KLAPVOGN/BARNEVOGN MED?

Ekstra service til dig som har små børn med på rejsen. 

Klapvogn kan medbringes gratis, og skal blot checkes ind, sammen med øvrigt baggage eller afleveres ved indgangen til flyet. Husk at få en bagagemærkat sat på ved check in.  

Barnevogn koster 300 DKK at medbringe tur/retur. Dette kan bestilles vi vores kundeservice.

Barnevogn eller klapvogn transporteres som bagage hvis du rejser med små børn. Vi anbefaler at pakke disse i beskyttende emballage. Skade på disse erstattes kun af forsikringsselskaber, såfremt bagagen har været pakket i en taske fra Airshells - læs mere her.

ER DER MAD PÅ FLYET?

Mad på flyet kan tilkøbes på alle vores flyvninger.

Spædbørn (under 2 år) vil ikke få serveret mad på flyet.
Børn under 12 år får serveret en børnemenu.
Børn over 12 år og voksne får serveret samme menu.
Har du grundet allergi, religion eller andet brug for specialmenu, skal dette oplyses til Amisol Travel senest 48 timer før afrejse fra Danmark.

Du kan bestille mad på flyet samtidig med rejsebestillingen, eller tilføje den senest 5 dage før afrejsen.

Mad på flyet kan kun bestilles tur/retur af 195 DKK. pr. person ved flyvninger med Airseven, og 210 dkk pr person ved SAS.

Mad på flyet kan kun bestilles tur/retur af 145 DKK. pr. person. ved flyvninger med Fly Egypt, nesma Airlines, Red Sea Airlines og Air Cairo. 

Vi skal gøre opmærksom på, at man ikke må medbringe egen mad ombord på flyet pga. miljø-, hygiejne- og allergimæssige årsager.

HVOR OG HVORNÅR KAN VI BESTILLE UDFLUGTER?

Køb dine udflugter sammen med pakkerejsen, eller hos guiden på destinationen

Tilmelding til udflugterne skal ske til Amisol Travels rejseledere på feriedestinationen eller via Amisol Travels Gæste App senest 24 timer før den pågældende udflugts begyndelse. Udflugterne har begrænset antal pladser og vi anbefaler derfor, at du bestiller din udflugt i god tid. Du vil allerede 2 uger før afrejse kunne logge ind på din rejse app, og planlægge og booke dine udflugter. 

På alle destinationer tilbydes der udflugter som er arrangeret af vores guider eller vores lokale agent. Du kan læse om de forskellige udflugter på hjemmesiden under det ønskede rejsemål eller i vores Amisol Travel app 14 dage før afrejse. 

Vores guider vil på ankomstdagen invitere dig til et lille informationsmøde, hvor de vil forklare og fortælle omkring de forskellige udflugter. Du kan både købe udflugterne hos guiden direkte med Kreditkort eller kontakt betaling, eller via vores rejse app. 

KAN JEG MEDBRINGE MEDICIN PÅ REJSEN

Ja, men du skal være opmærksom på særlige regler. Læs vores guide her. 

Ved rejser indenfor Schengenlandene samt til Egypten kræves der et "pillepas" for visse typer af medicin, og ved rejser udenfor Schengenlandene kræver visse lande en medicinattest fra din egen læge. Pillepasset udstedes på apoteket, som også kan vejlede om medicin på rejsen. 

Husk altid at have livsnødvendig medicin i din håndtaske, så du altid har den ved dig. 

TOLDREGLER

Hvad må du tage med hjem fra ferien?

Der er altid en masse gode indkøbsmuligheder når man er ude at rejse. En af dem er selvfølgelig taxfree shopping. 
Planlægger du at købe alkohol, tobak, tøj, tasker, medicin, fødevarer, elektronik eller andet under ferien, bør du sikre dig at du kan indføre varerne lovligt i Danmark.

Vær opmærksom på at der er i visse lande er restriktioner omkring at tage koraller, sten, konkylier mm med hjem. Der er samtidig strenge regler for indførelse af kopivaretøj, tasker, sko mm.  Vi anbefaler at man sætter sig ind i de gældende toldregler inden afrejsen. 

Tjek toldreglerne med få klik på: www.rejseregler.dk

GLEMTE SAGER

Har du glemt noget på ferien så kontakt Amisol Travel hurtigst muligt, så glemte sager kan eftersøges. Fundne glemte sager hjemsendes derefter direkte til modtager, og man må forvente et gebyr for hjemsendelsen. 

Forsendelsen koster kr. 500,-, prisen kan dog stige ved større/tungere pakker. Beløbet bedes overført diretke til Amisol Travel efter aftale.  Påfør følgende reference: "Glemte sager" + det aktuelle bookingnummer.

Vi gør opmærksom på, at hjemsendelsen af glemte sager er på eget ansvar, og vi dækker ikke forsendelser, der ikke når frem eller bliver beskadiget undervejs.

Glemte sager skal efterlyses senest 7 dage efter hjemkomst. Vi kan kun hjælpe på rejsemål, hvor vi fortsat har personale, vi kan derfor desværre ikke være behjælpelige efter sæson nedlukning af rejsemålet. 

FLYSÆDERESERVATION

Hos Amisol Travel samarbejder vi med mange forskellige flyselskaber til vores mange feriedestinationer. Mange af selskaberne tilbyder muligheden for sædereservation mod ekstra betaling. 

På vores rejser til Egypten med vores Egyptiske flyselskaber kan man desværre ikke reservere pladser på forhånd, og pladserne gives ved check in i lufthavnen

Du kan lave sædereservation på alle vores rejser med SAS og Airseven. 

Login til sædereservation hos SAS  KLIK HER

Login til sædereservation hos Airseven,  KLIK HER

Login til sædereservation til Fly Egypt.  IKKE MULIGT

Flyselskabet forsøger altid at placere rejsende på samme billet ved siden af hinanden, men af logistiske årsager er det ikke altid muligt. 

Foretrækker du en vinduesplads, eller har du brug for mere benplads? Når du flyver med AirSeven eller med SAS har du mulighed for, at bestille det sæde, der passer dig bedst på rejsen. Dit favoritsæde kan bestilles direkte via din ferierådgiver eller ved online bestilling. Specifikke sæder kan bestilles indtil 2 dage før afrejse.  

Sædereservation kan også foregå via 'Min Billet' øverst på vores hjemmeside. For at logge ind på 'Min Billet' skal du indtaste dit 4-6-cifrede bookingnummer samt den medfølgende kode, som forefindes i øverste højre hjørne af rejsebeviset. Her kan du vælge dit favoritsæde via sædeoversigten og betale efterfølgende.

FORSIKRINGER

Det er vigtigt for os at du er forsikret godt under din rejse, og at du er sikret mod sygdom før afrejsen. Amisol Travel har derfor et samarbejde med Gouda forsikring, som tilbyder vores gæster at kunne tilkøbe afbestillings forsikring og rejseforsikring.

Du kan tegne to typer forsikringer

Afbestillingsforsikring
Forsikringen dækker dig frem til afrejsen, hvis du bliver forhindret i at rejse pga. sygdom eller lignende. 

 

Årsrejseforskring
Det blå sygesikringskort dækker IKKE udgifter til f.eks. hjemtransport. Det blå sygesikringskort dækker heller ikke udenfor Europa ej heller i Egypten.  Rejs derfor ALDRIG uden en rejseforsikring. Man kan også købe rejseforsikring der kun gælder i de pågælende dage man er bortrejst. For Egypten skal man købe det der gælder "Udvidet Europa".

 

Du kan købe dine forsikringer sammen med rejsen. Vi anbefaler at man undersøger om man evt. har en dækkende rejseforsikring, inden man bestiller sin rejseforsikring. 

KØRESTOL OG HJÆLP

Har du brug for assistance før og under din ferie, så kontakt os.

Hvis du er handicappet, gangbesværet eller af anden grund har brug for hjælp i lufthavnen, er det vigtigt, at du giver Amisol Travel besked ved bestilling af rejsen, så vi kan hjælpe dig til, at du får den nødvendige assistance under rejsen. 

Vi har mulighed for at bestille assistance til dig i både Kastrup og Billund lufthavn. Assistancen kan også arrangeres på vej hjem fra ferien, og her skal man blot kontakte vores guider på feriedestinationen. De hjælper til i lufthavnen, så i får den nødvendige hjælp. 

 

Kontakt Amisol Travel for yderligere information på telefon 80 401 402.