Værd at vide

Gode råd og vejledning til din ferie

Aircondition, vand og strøm:
Aircondition fungerer på meget forskellig vis fra land til land og fra hotel til hotel, og nogle steder kun i højsæsonen, hvor det ofte kører i intervaller styret af hotellet.  En del hoteller benytter solenergi, hvorfor der i mindre solrige perioder kan opstå mangel på varmt vand, og i tørkeperioder kan myndighederne undtagelsesvis se sig nødsaget til at rationere vandet. Hverken Amisol Travel eller hotellet kan derfor drages til ansvar for eller yde erstatning for strømsvigt eller vandmangel. Det sker dog yderst sjældent men værd at tilføje som praktisk information. 

All Inclusive: 
Med All Inclusive er al forplejning lige fra hovedmåltider til diverse snacks, lokale drikkevarer og hotelaktiviteter inkluderet i prisen man betaler hjemmefra (enkelte kan dog være mod betaling). Hver hotel har sin egen opsætning, så vi anbefaler at man læser om pensionen på det valgte hotel. 

Der kan hentes lokale drikkevarer i hotellets bar, poolbar og strandbar (for de hoteller som har strandbar) og når sulten melder sig, byder hotellets buffet på et udvalg af lokale og internationale retter. På nogle fire- og femstjernede hoteller er én eller flere middage i løbet af ferien på en af hotellets à la carte restauranter ofte også inkluderet i prisen. 

Nogle hoteller tilbyder Premium all inclusive, hvor der også er ekstra faciliteter med i prisen. Man er selv ansvarlig for at gøre brug af og bestille disse ekstra aktiviteter på hotellet. Ubrugte ekstra facilitetter refunderes ikke og det er eget ansvar, at gøre brug af disse under ferien. Vi anbefaler at man bestiller disse ekstra faciliteter og muligheder i starten af ferien, så man er sikker på plads. 


Internationalt kendte drikkevarer, både med og uden alkohol, samt friskpresset frugtjuice er normalt mod ekstra betaling.
Drikkevarer serveres som regel fra baren i tidsrummet fra kl. 11.00 til kl. 23.00, dette kan dog variere fra hotel til hotel. All Inclusive gælder oftest frem til kl. 12.00 på afrejsedagen.
Find dit All Inclusive hotel her.

Børneseng:
Ved køb af rejsen med børn, så vil der automatisk blive stillet en børne/baby seng ind på værelset ved check in. På nogle hoteller er denne mod gebyr, som betales direkte til hotellet på destinationen. På alle vores hoteller i Egypten er baby/børneseng gratis og en del af bestillingen.  OBS:  Der vil ikke være babystol/lift på værelserne.  Man kan gratis medbringe en klapvogn, eller mod betaling tage sin barnevogn med på rejsen. Se afsnittet om Bagage.

Billeder af værelser:
Amisol Travel tager forbehold for billeder på vores hjemmeside af hotelværelser og hotellejligheder, da indretning og materiale der benyttes til gardiner, sengetæpper, gulvtæpper, trægulve etc. kan adskille sig fra billederne på vores hjemmeside. Der kan være forskel på størrelsen af værelserne afhængig af placering af værelset. 

Hjemrejse: 
Hvis du har købt bustransfer i forbindelse med hjemrejsen, afgår der bus fra hotellet til lufthavnen. Se i hotelmappen eller på opslagstavlen, hvornår bussen afgår. Du skal være parat til at forlade hotellet på det angivne tidspunkt. I modsat fald har du selv ansvaret for at nå rettidigt i lufthavnen, ligesom udgifter i forbindelse med for sent fremmøde i lufthavnen påhviler den rejsende selv. 

Husk at pakke alle dine ting fra værelset. Check safetyboks, skuffer, skabe for alle personlige ejendele. 


Har du kun købt flybilletten gennem Amisol Travel, er det den rejsendes eget ansvar at holde sig orienteret om hjemrejsetidspunktet via Amisol Travels guider senest 24 timer inden det hjemrejsetidspunkt, der er opgivet på rejsebeviset. Vær opmærksom på at man skal være i lufthavnen 2 timer før afgang fra vores Europæiske destinationer. 3 timer før planmæssig afgang fra lufthavne i Egypten. 

Hotelflytning:
Hvis du ved ankomst til rejsemålet af en eller anden grund ønsker at flytte til et andet hotel end det købte, skal du hurtigst muligt kontakte Amisol Travels, der vil undersøge muligheden for en hotelflytning. Vær opmærksom på, at du selv skal betale for et sådant hotelskifte.

Er der evt. fejl og mangler på værelset, eller er du ikke glad for placering af værelset, så kan man også henvende sig til receptionen som mange gange kan hjælpe til. I mange tilfælde kan det minimere evt. ventetid, ved selv at være lidt proaktiv. Man kan også kontakt vores guider som hjælper til. 

Hotellets swimmingpools:
Vi gør opmærksom på, at bakterier generelt trives ved høje temperaturer, derfor tilråder vi, at man ved hyppige og længerevarende ophold i swimmingpoolen skyller ørene for at undgå infektion. Skift gerne badetøj løbende, så man ikke går rundt i vådt badetøj når man ikke bader. 

Høj- og lavsæson:
Rejsemålet og hotellets åbningstider og muligheder kan variere. I højsæsonen er alt åbent. Der er derfor masser af sommerstemning, til gengæld kan det betyde længere ventetid ved udskænkningssteder, forlystelser mm Uden for højsæsonen har ikke alt åbent, da der er færre gæster, der er derfor mere roligt, og man har til tider mere plads, formentlig ingen ventetid og måske lavere priser på restauranter og i butikker. Nogle restauranter og butikker vil have lukket eller påbegyndt nedlukning i lavsæsonen (som er start og slut på sæsonen). Snak med vores rejserådgivere som nok skal give jer den information og hjælp i har brug for. 

Ind- og udcheckning:
På langt de fleste hoteller kan du checke ind på værelset/lejligheden umiddelbart efter ankomst. På nogle, især større, hoteller kan indcheckning imidlertid først ske i løbet af eftermiddagen, hvis værelset endnu ikke er ledigt/klargjort. Dette varierer fra hotel til hotel. Normalt i Egypten er der udcheckning kl. 11:00 og check in kl. 15:00 medmindre andet er anvist. 


På afrejsedagen skal værelse/lejlighed forlades ifølge information fra hotellet og Amisol Travel. På nogle hoteller er det dog muligt at benytte værelset længere tid. (late check out)  Dette kan være mod gebyr. Er dette ikke muligt, eller ønsker man ikke at betale for ekstra leje af værelse/lejlighed, har de fleste hoteller et bagagerum, hvor bagagen kan opbevares indtil afrejse. Nogle hoteller stiller endvidere et værelse til rådighed til omklædning mv. 

Omgivelserne - dyr, insekter og støj
Omstrejfende hunde og katte samt andre dyr kan forekomme i nærheden af hotelområderne. Dette er ikke ualmindeligt. Dyrene kan for nogle virke støjende og irriterende, og vi beder vores gæster undlade at fodre disse dyr. Myrer og kakerlakker kan også - uanset hotelkategori - forekomme.

I perioder kan der være mange myg, da hotellerne vander deres haveanlæg flere gange dagligt, for at holde områderne frodige. Dette giver desværre gunstige forhold for myg. Vi anbefaler derfor myggespray især om morgenen og om aftenen. 

Strand /Sandlopper er af finde på alle varme feriedestinationer. Sandlopperne bider generelt på benene, når man går rundt på stranden. Biddene kan minde om myggebid. Vi anbefaler altid at man vasker sine fødder af inden man forlader stranden, for at undgå at man tager sandlopper med ind på værelset. Mange tager desværre sandlopper med på værelset og tror at dette er sengelus. 

Alle hoteller sprøjter løbende for utøj på hotellets område dagligt eller ugentligt. 

På mange feriedestinationer kan man se heste, hestevogne, kameler, dromedarer, aber og andre eksotiske dyr. Vi anbefaler ikke at man benytter sig af ture, billeder, fodring mm af disse. Mange steder kan man tage billeder af disse dyr, og det koster ekstra betaling. Jo flere penge man tjener på turismen og ikke mindst brugen dyr, jo mere udbredt bliver det desværre. Vi anbefaler derfor at man ikke støtter op omkring dette. 


Der kan opstå byggeri, som vi fra myndighedernes side ikke er blevet orienteret om. 
Musik fra f.eks. barområder, støj fra nattegæster samt trafik og andre udefrakommende lyde kan for nogle virke generende. Amisol Travel kan ikke drages til ansvar for dette.

Opredning:
De ekstra senge, der bruges til opredning i lejligheder eller værelser, har oftest ikke samme bekvemmelige standard som de almindelig senge. Normalt kan en ekstra opredning være på en folde ud sofa, eller mindre senge/køjesenge til børn. 

Pension
På flere af vores hoteller kan der forudbestilles pension. Standard, tidspunkter og udvalg varierer fra hotel til hotel og er svarende til hotellets kategori og bærer præg af den lokale kultur. hvert hotel har sin egen pensionstype, tider for servering mm. Vær opmærksom på, at al forplejning, der bestilles hjemmefra, ikke kan ændres eller refunderes, når ferien er påbegyndt. Udførligt materiale vedr. pension udleveres af hotellet ved check in. 

Rengøring
Rengøring kan foregå frem til sidst på dagen. Normal rengøring må ikke betragtes som hovedrengøring, og oftest tømmes kun skraldespande og sengene redes. Ankomstrengøring indgår i det totale antal rengøringsdage, og det gør sig også gældende for skift af håndklæder og sengelinned.

Skift af linned to gange pr. uge betyder, at der ud over rent linned ved ankomsten skiftes yderligere en gang. Almindeligvis skiftes sengelinned og håndklæder en eller to gange om ugen på middelklassehoteller. Bor du i lejlighed, står du selv for opvask og rengøring af køkkenudstyr. Der er i nogle tilfælde ikke rengøring hver dag og generelt er der mindre rengøring i lejligheder end på hotelværelser. Opvask kan ikke forventes inkluderet i rengøringen, og sjældent hvis du bor i lejlighed.

Senge
Hoteller har forskellige slags senge, både trekvartsenge (ofte 140 cm bred) samt de såkaldte twin beds (to enkeltsenge hver 90 cm bred og ofte skubbet sammen). Amisol Travel kan ikke på forhånd give tilsagn til hvilken slags seng, der befinder sig i den tildelte lejlighed/værelse. Det samme gør sig også gældende for tæpper, dyner og puder.