Reklamationer

Hos Amisol Travel bestræber vi os altid på at skabe den bedst mulige ferieoplevelse, og det ligger os meget på sinde, at alle vores gæster har en god ferie og får indfriet de forventninger, der måtte være til ferien. En charterrejse er samlet af flere forskellige komponenter, hvor mange elementer er involveret. Skulle noget ikke leve op til forventningerne, beder vi dig kontakte Amisol Travels guider på rejsemålet, eller den lokale agent.

På denne måde er der mulighed for at hjælpe, mens rejsen endnu står på, således at du kan få en god ferie. Undlader du at kommentere en fejl på rejsemålet, vil det automatisk medføre tab af retten til senere at kræve erstatning, og en reklamationssag vil derfor blive afvist. 

Reklamationer efter endt ferie skal være Amisol Travel i hænde senest 4 uger efter hjemkomst på kundeservice@amisol.dk  Henvendelser derefter besvares ikke. Der kan forekomme en behandlingstid på op til 4-6 uger. Anfør venligst rejsens bookingnummer. 

Vi modtager ikke reklamationer pr. tlf, eller på nogle af vores sociale medier. 

Vi gør opmærksom på, at der ikke modtages reklamationer på uspecificerede rejser. 
Der modtages ej heller reklamationer på det grundlag, at andre har fået bedre værelser, eller at andre har betalt en anden pris for samme rejse. 

 

Uenighed ved reklmationer

Såfremt der ved en reklamation ikke opnås enighed, kan sagen indsendes til Pakkerejse-Ankenævnet for en uvildig rådgivning.

Pakkerejse-Ankenævnet
Haldor Topsøes Allé 1
2800 Kongens Lyngby
Tlf. 45461100
www.pakkerejseankenaevnet.dk

Der kan hos Pakkerejse-Ankenævnet forekomme en behandlingstid på op til 6 måneder.

Hvis der er ikke opnås enighed ved en reklamation, hvor der kun er tale om rene flybilletter, henvises til Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen, Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V, Tlf.: 72218800.

Flyforsinkelser

Har du købt en sammensat pakkerejse hos os (fly + indkvartering), og skulle du mod forventning opleve en flyforsinkelse på udrejsen til rejsemålet, vil du have krav på kompensation ud fra den ferietid du har mistet jævnfør pakkerejseloven.

Som flypassager, kan du udover ”Lov om Pakkerejser”, også have krav på kompensation og/eller refusion i henhold til flypassagerers rettigheder under EU-forordning 261.

Vær opmærksom på, at du som rejsende kan have krav på refusion på en pakkerejse, ved en forsinkelsen på udrejsen, men også samtidig have krav iht. flypassagers rettigheder under EU-forordningen 261. Her vil man automatisk afvente den samlede behandlingstid for Eu-forordningen 261, via flyselskabet, før man går videre med en kompensation på pakkerejsen, da en evt. kompensation skal fratrækkes Eu-forordningen iht. pakkerejseloven. Man må derfor forvente en lang behandlingstid i disse sager. 

Din rejse er omfattet af EU-forordning 261, såfremt:

  • Du rejste fra en lufthavn i EU eller ankom til EU med et EU-flyselskab
  • Du ankom til dit rejsemål mindst 3 timer forsinket (Gælder ikke, hvis flyforsinkelsen skyldes usædvanlige omstændigheder som uvejr, strejke eller fabrikationsfejl på flyet).

Vi må som rejsebureau ikke håndtere henvendelser angående EU-forordning 261. Du skal søge om kompensation og/eller refusion efter EU-forordning 261 direkte til flyselskabet.

Vi gør opmærksom på, at du først kan søge om dette, når du er ankommet på rejsemålet, samt længden på og årsagen til forsinkelsen er kendt. Flyselskabet har ret til at fratrække den eventuelle kompensation, som du har modtaget fra os, i forbindelse med flyforsinkelsen.

Du kan læse mere om EU-forordning 261 og dine rettigheder her: www.flypassager.dk