INFO

Information vdr. Coronavirus  

Opdateret d. 25 maj 2020

Opdateret er: Status på Hjælpepakke 1 

 

Kære gæst.

Udenrigsministeriet har meddelt, at man indtil videre fraråder alle ikke-nødvendige rejser til hele verden foreløbigt indtil 31. maj 2020.


Skal du rejse inden 31. maj 2020? 

I overensstemmelse med de opdaterede rejsevejledninger fra Udenrigsministeriet, vil alle rejser til og med den 31. maj 2020 blive annulleret.

Alle berørte gæster med afrejse i perioden 13/3 - 31/5 har vi informeret via mail og tilbudt forskellige muligheder.

Ombooking til anden dato?  Vi tilbyder gratis ombooking til en anden dato. Skulle du rejse i lavsæson, kan du ombooke omkostningsfrit til anden dato i lavsæson. Ændrer du til skoleferier kan der evt. komme en pris difference. Skriv dine ønsker og dit bookingnr til os på post@amisol.dk

Gavekort? Har du ikke en ny dato allerede nu, så kan du vælge at ændre et gavekort. Med dette du kan vente til senere på året/næste år med at vælge ny afrejsedato. Vi medgiver gerne endnu en gratis dato-ændring og vigtigst af alt, du er stadig garanteret din pris. Vi ønsker kun glade og tilfredse gæster, så har du specielle ønsker, så hjælper vi gerne såfremt det er os muligt. Kontakt os på post@amisol.dk eller tlf 80 401 402 og lad os høre på hvad du har brug for.

Ophæve købet? Regeringen har d. 26/3 lavet Hjælpepakke nr. 1 til rejsebranchen. Hjælpepakken sikrer, at kunder, der har købt en pakkerejse hos en rejseudbyder, som har tilsluttet sig den danske rejsegarantiordning, kan få refusion fra Rejsegarantifonden for rejser i perioden 13/3 - 13/4 2020. Grundet Erhversministeriets løbende ændringer i Hjælpepakken, er den først endeligt fremlagt d. 12/5, hvorefter vi har indsendt alt til godkendelse. Rejsegarantifonden oplyser at de forventer at starte udbetalinger i juni jf. deres hjemmeside.

Vi opdaterer løbende denne side, men du kan også følge med på Rejsegarantifondens hjemmeside www.rejsegarantifonden.dk/covid-19-info

 

Folketinget arbejder i øjeblikket på at fastsætte retningslinjer for aflyste pakkerejser, der skulle være påbegyndt i perioden fra og med 14/4 til 31/5 2020. Du kan også selv følge med her www.rejsegarantifonden.dk/covid-19-info

-------------

Har du købt KUNFLY billet, er denne ikke refunderbar jf. vores rejsevilkår, og er heller ikke medtaget i ovenstående hjælpepakke. Vi henviser dig derfor til at søge refundering hos dit forsikringsselskab. 

 

Ofte stillede spørgsmål:

Hvorfor betaler I ikke bare vores penge tilbage til os? Normalt refunderer vi indenfor 3 hverdage, hvis fly/hotel ikke kan levere varen. Denne situation er anderledes, fordi vi har aflyst vores køb af flysæder og hotelværeler over for hotel/flyselskaber, hvilket betyder 0% refundering til os. Vi har udbetalt det vi kunne og vores resterende gæster beder vi venligst afvente hjælpepakkerne.

Hvornår får jeg mine penge?Det er svært at svare på, da det formentlig bliver Rejsegarantifonden der udbetaler ud fra de lister vi indsender til dem. Du kan se deres egne udmeldinger herwww.rejsegarantifonden.dk/covid-19-info 

 

Når du rejser med Amisol Travel, er du altid beskyttet af loven om pakkerejser. Vi er medlem af Rejsegarantifonden og følger derfor de anvisninger vi får der fra.

 

Skal du rejse d. 1/6 eller senere?

Vi følger situationen tæt og understreger, at der  ikke  er sket nogen ændring i Egypten. Der er tale om en midlertidig plan fra den Danske regering for at inddæmme smittefaren i Danmark. Vi ved ikke hvad der sker derefter, men hold dig opdateret her. 

Skal du rejse i perioden 1/6 - 20/6 kan du lige nu udskyde din rejse til senere på året, herved udskydes restbeløbet tilsvarende. Blot oplys os hvilken dato du ønsker rejsen udsat til, og vi ombooker gratis. Vælger du en dato uden for skoleferier, beholder du din nuværende pris. Vælger du en dato i en skoleferie, kan der evt. komme er merpris. Send os en mail på post@amisol.dk og oplys dit billet nr. + ny afrejsedato.

Skal du rejse efter 20/6, forventer vi at alt er som normalt og følger derfor vores almindelige rejsevilkår mht. restbetaling, afrejse osv.

 

Da vi lige nu sidder med et stort administrativt arbejde ifb. mange aflyste rejser, er vores telefontid midlertidigt begrænset til alle hverdage fra kl. 13.00 til 14.00. 

Sidder du med spørgsmål, som du ikke føler at have fået svar på, er du altid velkommen til at kontakte os på post@amisol.dk eller tlf. 80 401 402 (kl. 13-14) eller via facebook chatten. 

Det er vigtig for os, at alle vores gæster føler sig trygge hos os, så har du brug for en snak omkring din situation, så er vi her for dig. 

 

Vi ønsker det bedste for alle vores gæster i denne vanskelige tid, og glæder os til at byde jer velkommen igen på den anden side af Corona.


Mange hilsner



Lis Vogelius
Daglig leder i Amisol.dk