Hotelklassificering 

Klassificering af de forskellige rejsemåls hoteller bestemmes af det aktuelle lands turistmyndigheder, og antallet af stjerner gives generelt efter hvor mange faciliteter hotellet har.

 

Kategori 5. Meget høj standard. Hoteller med meget høj standard med bredt og godt facilitetstilbud.

 

Kategori 4. Høj standard. Hoteller med høj standard ofte med bredt og godt facilitetstilbud.   

 

Kategori 3. Middel standard. Hoteller med middel standard ofte med begrænset facilitetstilbud. Denne type hotel kan være af ældre dato, men er velholdt.

 

Kategori 2. Enkel standard. Hoteller med enklere standard og yderst begrænset eller ingen facilitetstilbud. I de fleste tilfælde er der bad og toilet på værelset. Hotellerne kan fremstå slidte og af ældre dato. 

 

Kategori 1.Yderst enkel standard. Hoteller med meget enkel standard uden facilitetstilbud. I visse tilfælde deler man bad og toilet med andre gæster. 

 

Vær opmærksom på, at standarten på hoteller i egypten ofter er meget lav standart sammelignet med andre lande.

  

Tjek-ind på hotellet 

Tjek ind/ud på hotellerne er ca. kl. 12.00 om formiddagen, dette kan afvige på enkelte hoteller/perioder uden at vi informeres herom.

 

Køber du en pakkerejse til Egypten på vores hjemmeside, kan du tjekke ind på dit hotelværelse direkte ved ankomst fra lufthavnen og skal først forlade værelset igen ca. 1 time før afhentning, således at du får tjekket ud og er klar til tiden.

 

Ved Tjek-ind på hotellerne afleveres pas i receptionen til registrering og kontrol. Passene kan herefter hentes igen. Man skal selv sørge for at hente passet i receptionen før hjemrejse. 

 

Hvis man ikke tjekker ind på hotellet på ankomstdagen mister man retten til hotel værelset, medmindre andet er skriftligt aftalt og bekræftet af Amisol Travel.

 

Værelser 

Typen af værelser varierer fra hotel til hotel. På vores beskrivelser af hotellerne, kan man læse hvilke type værelser hotellet tilbyder.

 

Under køb af rejsen, kan du også se de forskellige værelsestyper samt priser herpå. 

 

Har man betalt tillæg for en bestemt værelsestype, står dette oplyst på Billett/Rejsebeviset. Specifikt værelses nr. kan vi ikke garantere, men vi skriver gerne ønsker på billetten. Ønsker er aldrig en garanti.

 

Værelserne kan have forskellig beliggenhed på hotelområdet, være af forskellig størrelse og have forskelligt interiør og udsigt. Sengene kan være blødere eller hårdere end man er vant til.

 

Ekstra opredning vil som regel være på sovesofa, sofa eller feltseng. 

 

Baby/børneseng er ikke standard på værelser og kan ikke forhåndsbestilles ved bestilling. Dette kan naturligvis noteres som et ønske på billetten, men et ønske er ikke en garanti.

 

Værelsestyper: 

Eneværelse

Består af et enkelt rum med en seng, eget toilet med brus eller badekar.

 

Dobbelt værelse til 2-3 personer. 

Består af et enkelt rum med dobbeltseng eller to single senge, toilet med brus eller badekar. Disse værelser har generelt plads til en ekstra opredning.

 

Familie værelse til 4-6 personer. 

Består af et enkelt rum med dobbeltseng og 2-4 single senge (eller 2 sammenhængende værelser med 2 senge i hver + 1 opredning i hvert rum), toilet med brus eller badekar. 

 

Connection værelser til 4-6 personer.

Connection værelser består af to alm. dob. værelser med en forbindelsesdør imellem værelserne. Dvs. at hvert værelse har eget bad og toilet og to separate senge eller dobbeltseng. Man kan åbne op til hindanden imellem værelserne, eller lade døren være låst. 5.+6. personerne vil få opredninger.

 

Størrelsen af værelserne kan varierer afhængig af hotellet. Vi henviser til den specifikke værelsesinformation på vores hjemmeside.    

 

Ferielejligheder.

Alle ferielejligheder er spartansk indrettet, og har kun inventar til at lave lette anretninger. Normalt er der mulighed for at koge vand til kaffe, minikøkeskab og emhætte. Alle lejligheder har klimaanlæg og safetyboks som kan lejes ved ankomsten.

 

1 vær. lejlighed til 1-3 personer

Består af et rum med minikøkken, sovesektion og toilet og bad. 

 

2. vær. lejlighed til 2-4 personer

Består af separat soverum med to enkelt senge, samt et opholdsrum med et minikøkken. Minikøkkenet er minimalt udstyret, til at anrette lette retter.

 

3. vær. lejlighed til 4-6 personer

Består af to separate soverum, med 2 senge i hver. Derudover er der er opholdrum med mini køkken.  

 

I lejligheder/studio med muligheder for enkel madlavning. Udstyret til dette er begrænset og ofte af enkel standard.

 

Generel information

- 220 V i Egypten, Tyrkiet og Grækenland. I visse tilfælde er strømforsyning problematisk og brud på tilførsel til elektricitet og vand kan forekomme.

 

- Vandhane vand må ikke drikkes i Tyrkiet og Egypten, da der så er meget stor risiko for sygdom efterfølgende. Adgang til opvarmet vand kan være begrænset. Vandtrykket er ofte lavere end  man er vant til i Danmark.  

 

- Aircondition på værelserne nedkøler luften, forvent ikke at de kan varme. I koldere perioder er det ikke ualmindeligt, at hotellerne sætter airconditionanlægget ud af drift. Specifikationer om aircondition er inkluderet, finder man i hotelbeskrivelsen. Bygninger er ikke isolerede og eksterne varmekilder findes ikke. I vintermånederne kan bygninger og hotelværelser blive kolde. 

 

- Rengøringen kan nogle steder være enklere, end man er vant til i Danmark. Egypten er et ørkenområde. Sandet kan ikke undgås og er meget finkornet og lægger sig som støv på gulvene.


- Husk koraller er fredet i Egypten og må derfor ikke berøres eller tages med ud af landet.

 

Måltider

Den type pension du har købt, fremgår på din rejsebevis.

 

Forskellige rejsemål og hoteller har forskellig standard og organisering i relation til måltider på hotellet. Specifikationer vedr. måltider er beskrevet under hotelbeskrivelserne.

 

Står der ingen note vedr. måltider på dit Rejsebevis/Billet, så er ingen måltider på hotellet inkluderet i opholdet.

 

På hoteller af højere standard er det normalt med ”dresscode” på enkelte restauranter. Det betyder, at der er krav til påklædning for at spise i restauranten. F.eks. lange bukser, lukkede sko, skjorte eller lignende.  

 

Mad og drikkevarer købt udenfor hotelområdet må ikke tages med ind på hotelområdet. 

 

Morgenmad

Når der står ”morgenmad er inkluderet” er morgenmad inkluderet på hotellet indenfor et bestemt tidspunkt oplyst på hotellet. I Egypten og Tyrkiet er det ofte stor en international morgenmadsbuffet. I Grækenland er morgenmads-serveringen ofte mere enkel som f.eks. en tallerken med anrettet morgenmad.  

 

Halvpension

Står der ”Halvpension” er morgenmad og aftensmad inkluderet på hotellet.

Når det er muligt at bestille halvpension mod tillæg under opholdet, står prisen og hvad der er inkluderet oplyst under den pågældende måltidstype.

 

Halvpension inkluderer morgenmad og aftensmad.

Drikkevarer er ikke inkluderet.

Mad og drikkevarer fra room service og minibar er ikke inkluderet.

Bestilling udenfor måltiderne er ikke inkluderet.

Drikkevarer serveres kun i glas og ikke i hele flasker.   

 

Helpension

Når det er muligt at bestille helpension mod tillæg under opholdet, står prisen og hvad der er inkluderet nævnt under helpension.

 

Helpension inkluderer morgenmad, frokost og aftensmad.

Drikkevarer er ikke inkluderet.

Mad og drikkevarer fra roomservice og minibar er ikke inkluderet.

Bestilling udenfor måltiderne er ikke inkluderet.

Drikkevarer serveres kun i glas og ikke i hele flasker.

 

Ved ophold på båd vil helpension måltiderne serveres i bådens buffetrestaurant.  

 

All Inclusive

Når der står”All Inclusive” er All Inclusive inkluderet på hotellet.

Når det er muligt at bestille All Inclusive mod tilæg under opholdet står prisen og hvad der er inluderet under All Inclusive.

 

All Inclusive inkluderer morgenmad, frokost og aftensmad.

Drikkevarer til måltiderne er inkluderet.

Snacks og/eller drikkevarer i baren ved poolen mellem måltiderne er inkluderet.

Lokale alkoholiske drikkevarer er inkluderet.

Mad og drikkevarer fra roomservice og minibar er ikke inkluderet.

Bestilling udenfor måltiderne er ikke inkluderet.

Drikkevarer serveres kun i glas og ikke i hele flasker.

 

Under øvrigt vil der ved hoteller med All Inclusive stå oplyst, hvor halvpension måltiderne serveres.  

 

A la Carte Restauranter

I hver hotelbeskrivelse, er der ved de største hoteller et nærmere specifiseret udvalg af restauranter på det pågældende hotel. På nogle hoteller er disse mod betaling. På andre hoteller kan man spise der 1 gang i løbet af ugen. Enkelte tilbyder fri spisning på flere/alle a la carte restauranter. Læs hotelbeskrivelsen ud for dit hotel.

 

Opvarmet pool

Nogle hoteller har opvarmet pool i en begrænset periode fra november til marts, læs i hotelbeskrivelsen om dit hotel har dette.

Hotellerne er selv ansvarlige for at opvarme pools i perioden.

AmiSol Travel kan ikke garantere, at pools er opvarmet i hele perioden, da perioden afhænger af vejret.

 

Spa-afdeling, fitness-center og tennisbane

En eller flere af disse faciliteter findes på flere af vores hoteller.

Vi har valgt ikke at omtale denne type faciliteter i vores hotelbeskrivelser.

Årsagen er, at det er vores erfaring, at disse faciliteter ikke lever op til forventningerne i forhold til samme type betegnelse og standard i Danmark.

 

Værdigenstande

På hotellerne er der mulighed for opbevaring af værdigenstande i værdiboks på værelset eller i receptionen. Vi anbefaler alle vore gæster at benytte sig af disse.

Opbevar ikke værdigenstande udenfor værdiboksen på værelset eller ved strand/pool.  

 

Ved tyveri skal det politianmeldes på rejsemålets politistation så der optages en rapport du kan videregive til dit forsikringsselskab.

Amisol Travel er ikke ansvarlig for stjålne, mistede eller ødelagte værdigenstande. Dette er altid en forsikringssag.

Husk at forsikringsselskabene ikke foretager udbetalinger uden dokumentation.     

 

Vaskeriservice

Nogle hoteller tilbyder vask af tøj enten gratis eller modbetaling.

Vi gør opmærksom på, at man selv er ansvarlig for vask af tøj på hotellerne.

AmiSol Travel står ikke erstatningsansvarlig, hvis tøj eventuelt skulle blive ødelagt eller blive væk.

 

Byggestøj

Nogle gange kan der være påbegyndt byggearbejde i områderne på eller rundt om hotellet og på vores rejsemål uden at AmiSol Travel kender til det. Bliver vi gjort opmærksomme på det før din afrejse, vil du straks blive kontaktet og informeret. Har dette indflydelse på dit ophold på hotellet, vil vi før afrejse tilbyde et andet hotel såfremt dette er muligt.

Byggeaktiviteter kan starte efter rejsen er bestilt eller under opholdet på rejsemålet.

AmiSol Travel er ikke ansvarlig for byggestøj i områdene på hotellet eller på rejsemålet.

 

Andre hotelgæster

Hotellerne er ofte store komplekser og andre rejsearrangører lejer værelser på de samme hoteller.  

Amisol Travel har ingen kontrol med, hvilke andre rejsearrangører eller hvilke andre nationaliteter, der bor på hotellerne.

 

Forskellige nationaliteter har en anderledes kultur og forskellige måder at holde ferie på. F.eks. taler egyptere meget højt, dette er ikke fordi de skændes, men sådan er kulturen i Egypten.

 

Nogle arrangører tilbyder aktiviteter og underholdning, som indebærer musik, brug af mikrofon og højtalere, lege og lignende indefor hotelområdet i løbet af dagen og aftenen.

 

Gæster fra Italien og Ukraine er rigt repræsenteret på enkelte hoteller, samt der kan forekomme større grupper af lokale egyptere eller andre saudiarabiske grupper, som kan være højlydte, når de taler sammen.

 

Rejsearrangører fra disse nationaliteter har ofte stærkt fokus på aktiviteter og underholdning på hotelområdet og det kan ofte være høj musik i pool områderne og på stranden, hvilket til tider kan virke forstyrrende.  

 

AmiSol Travel er ikke ansvarlig for andre rejsearrangørers eller gæsters aktiviteter på hotelområdet.

 

Glemte ting

Den rejsende er selv ansvarlig for det man medbringer.

Husk at tjekke fly, busser til/fra hotel, busser som bliver brugt på udflugter, hotelværelser og lignede.

Ønsker du at få bragt glemte genstande hjem til Danmark, koster det kr. 700,- og vi vil gøre vort bedste for at få den glemte ting tilbage til Danmark og den kan herefter afhentes på vores kontor i Lyngby.

Vi står ikke økonomisk eller på anden måde ansvarlig for ting, som bliver glemt.

Glemte ting må regnes som gået tabt og man skal henvende sig til sit forsikringsselskab for eventuel erstatning.

 

Fejl/Mangler

Kontakt hotellets receptione eller guiden ved mangler/fejl for evt. udbedring.   

Se vejledning øverst på denne side.

 

Hotel skift

Hotel skift kan i specielle tilfælde opstå.

Hotellerne kan have overbooket i visse perioder, som f.eks. rejsemålets højtider og myndighedene kan lukke hoteller eller områder ved f.eks. statsbesøg.

 

Hotellerne kan også lukkes pga. uforudsete forhold som ødelæggelser eller pludselig renovation.

 

AmiSol Travel vil i disse tilfælde gøre vort bedste for at finde et tilsvarende hotel af samme standard. Alle ramte gæster vil blive kontaktet med det samme. 

 

Ønsker du selv at skifte hotel under ferien, vi naturligvis behjælpelig med dette forudsat, at der er ledig kapacitet, mod betaling for det nye hotel + 500,- i administrationsgebyr.

 

Skifter man hotel er det aldrig omkostningsfrit, uanset årsag. Prisen er altid hotellets markedspris og betales direkte til hotellet. Betalingen for oprindeligt hotel refunderes ikke.

 

Vi ønsker jer en dejlig ferie og kontakt os endelig ved spørgsmål før, under og efter rejsen. 

 

Vi tager forbehold for evt. ændringer og tastefejl. 

Medlem af Rejsegarantifonden nr. 2332.

Medlem af Rejsearrangører i Danmark (RID). 


  

Læs mere

Køber du en Uspecificeret rejse, får du først at vide hvor du skal bo ved ankomst til destinationen. 


Placering: Tilfældigt sted på destiantionen.

Pension: Ingen

 

Det kan være et hotel, lejlighed, motel, pensionat, bungalov eller lignende beliggende i eller uden for destinationen. Det er heller ikke nødvendigvis et af de hoteller vi viser på vores hjemmeside. Indkvartering i værelser uden eget bad og balkon kan forekomme. 

 

Rejsende fra flere rejsefølger kan blive placeret sammen, f.eks. fire personer af samme køn eller to par i en lejlighed med to separate soveværelser og fælles bad. 

 

Regn med 1*, så bliver du ikke skuffet over standard, beliggenhed, manglende faciliteter etc.

 

Måltider, rengøring og hotelvisits af guiden bør ikke forventes, men du kan naturligvis altid ringe til vores guider samt købe udflugter af dem.

 

Flytning under opholdet kan forekomme – også flere gange. 

 

Ønsker man at skifte indkvarteringssted, vil vores guider være behjælpelig med dette mod betaling for ophold på det nye sted, samt under forudsætning af, at der er ledig kapacitet på et andet hotel.


Bemærk, at der ikke modtages reklamationer på hotelstandarden.

 

Vi anbefaler ikke uspecificerede rejser til gangbesværede, handicappede og børnefamilier. 

 


  

Læs mere

Regler for deltagelse i Grupperejser


Ved mere end 12 personer anses en rejse som en Grupperejse. En Grupperejse skal bookes via Amisol Travels kundeservice på tlf. 80 401 402/ email post@amisol.dk hvor vi kan udarbejde priser og tilbud på netop jeres grupperejse.

 

Rejser booket online på vores hjemmeside med mere end 12 rejsende anses som individuelle rejser og sælges til den aktuelle online pris på bestillingstidspunktet.



Alle deltagere i grupperejsen vil blive anført på samme rejsebevis/billet, medmindre andet er aftalt på forhånd.


Bestilling af en Grupperejse:

Ved en grupperejse er der givet en speciel reduceret pris som er baseret på det antal rejsende grupperejsen består af. Er der efter rejsens bestilling afvigelser i antallet af rejsende, kan Amisol Travel til enhver tid ændre på prisopsætningen og kræve et ekstra tillæg pr. rejsende i gruppen eller til den ansvarlige for grupperejsen, for at udligne evt. ændringer og afbud lavet på kundens foranledning.



Bestilling skal ske til Amisol Travel og er bindende for kunden, når depositum af 1.000 Dkk. pr. person er indbetalt rettidigt. Ved betaling af depositum bekræfter kunden samtidig at have accepteret de vilkår/bestemmelser, der fremgår af ordrebekræftelsen samt af Amisol Travels generelle betingelser på vores hjemmeside www.amisol.dk .



Vi anbefaler alle vores rejsende til at sætte sig ind i de gældende regler for deltagelse i pakkerejser og grupperejser inden bestilling og rejsens start.


Betaling af Grupperejser:

Depositum udgør 1.000 DKK pr person og opkræves ved fremsendelse af ordrebekræftelse, hvilken skal betales senest 5 dage efter indtegning af rejsen. Såfremt depositum ikke betales inden for den angivne frist, bortfalder tilbuddet, medmindre andet er aftalt. Restbetaling forfalder senest 8 uger før afrejsen. Såfremt fristen for restbetaling ikke overholdes bortfalder aftalen og det indbetalte depositum er tabt.



Grupperejser med mindre end 8 uger til planmæssig afrejse, har individuelle aftaler om indbetaling af depositum og restbetaling. Disse vil stå oplyst på ordrebekræftelsen.


Den ansvarlige for en Grupperejse

Den ansvarlige for grupperejsen får tilsendt et booking nr., samt betalingskoder til rejsedeltagerne. Så kan hver rejsedeltager selv indbetale hver deres del af rejsen via indbetalingskort, bankoverførsel eller online på vores hjemmeside. Det samlede beløb for grupperejsen kan også indbetales samlet som depositum og restbeløb enten via alm. bankoverførsel, via Giro – indbetalingskort eller online på vores hjemmeside med kreditkort.


Navne og ændring af navne i Grupperejsen

Alle deltagernavne skal fremsendes til Amisol Travel senest 15 dage før planmæssig afgangsdato.

Navne på rejsedeltagere kan ændres uden beregning frem til 15 dage før planmæssig afrejse.

0-15 dage til afrejse: Ved navneændringer/ tilføjelser til eksisterende navne opkræves

ændringsgebyr på 500 dkk pr stk.

0-7 dage til afrejse: Ved navneændringer/ tilføjelser til eksisterende navne opkræves

ændringsgebyrer iht. Registrering og ændring af navne via Amisol Travel, IATA og Amadeus booking.

Afbestilling af en Grupperejse:

Ved afbud før afrejse, er den rejsende forpligtet til at give besked hurtigst muligt til Amisol Travel enten på telefon 80 401 402 eller mail post@amisol.dk, i tilfælde hvor AmiSol Travel skal refundere dele af eller hele det indbetalte beløb. 

Rejser med fly og/eller hotel:

40-365 dage til afrejse: Depositum på kr. 1.000. pr. person + evt. afbestillingsforsikring mistes.

15-40 dage før afrejsedato: Depositum + 50% af restbeløbet + evt. afbestillingsforsikring mistes.

15-0 dage før afrejse: Hele det indbetalte beløb + evt. afbestillingsforsikring mistes.



Hvis den rejsende ikke møder frem til afrejse eller mangler de nødvendige dokumenter for at kunne deltage i rejsen refunderes intet af det indbetalte beløb.   



Nilkrydstogt, Rundrejser og udflugter som indeholder indenrigsbilletter på rejsemålet: 

Grundet længere betalingsfrister og forhåndsbetalinger mellem leverandør og arrangør gælder specielle afbestillingsvilkår for rejser med krydstogt både, indenrigs fly, tog og arrangementer.

60-365 dage før afrejse: Depositum og evt. afbestillingsforsikring mistes. 

30-15 dage før afrejse: Depositum + 50% af restbeløb, lufthavnsafgift, skatter og evt. forsikringer samt evt. afbestillingsforsikring mistes.

14-0 dage før afrejsedato: Hele det indbetalte beløb mistes.



Hvis den rejsende ikke møder frem til afrejse eller mangler de nødvendige dokumenter for at kunne deltage i rejsen refunderes intet af det indbetalte beløb.   

 

På de fleste af AmiSol Travels hoteller og krydstogter er grundprisen baseret på to personer i samme dobbeltværelse/lejlighed eller kahyt. Hvis en eller flere personer afbestiller, vil der bliver opkrævet en merpris for de resterende personer i følge gældende prisliste.



Vi anbefaler derfor altid at tilkøbe en afbestillingsforsikring (Gouda), denne tilbydes altid ved køb af rejsen og kan kun tegnes i forbindelse med bestilling af rejsen og kan ikke efterfølgende opsiges eller refunderes.



Vi anbefaler vores gæster at bestille en afbestillings forsikring, som dækker for sygdom, dødsfald i familien eller andre uheldige hændelser før afrejsen.  En afbestillingsforsikring skal bestilles og betales samtidig med depositums indbetalingen.



Alle gældende regler vedr. alm. Afbestilling fremgår af vores hjemmeside. Medmindre at andet er aftalt med amisol Travel.

Kontakt vores rejsekonsulenter som vil råde og vejlede omkring købet af afbestillingsforsikringer i forbindelse med køb af rejse.

Afbestillingsdækning.

Rejse – og ulykkesforsikring:

Den rejsende er selv ansvarlig for at afholde omkostninger mht. sygdom, hospitalsindlæggelse m.m. på rejsen. Vi anbefaler derfor altid at tegne en rejseforsikring der kan hjælpe dig undervejs. Gør du det igennem os, vil det være hos GOUDA forsikring. Husk altid at alle ekstra omkostninger, udlæg iht. sygdom under ferien skal kunne dokumenteres efter hjemrejsen. Husk derfor at få alle kvitteringer på alle ekstra betalinger for lægebesøg, hospital og medicin.

Amisol Travel A/S - TLF.: 80 401 402 - post@amisol.dk


Egypten – Der er visumpligt for indrejse i landet. Amisol Travel tilbyder alle vores gæster med europæisk eller skandinavisk pas, at man kan udfylde visum om bord på flyet mod Egypten. Visum kan ikke bestilles og betales hjemmefra. Visummet skal betales kontant til vores repræsentant i ankomstterminalen. Visum koster 30 US Dollars pr. person. Er du ikke europæisk/ skandinavisk statsborger, skal du selv søge/betale for visum på den egyptiske ambassade før afrejse.



Visum Emiraterne - For alle rejser til Emiraterne – herunder Dubai og Ras al Khaimah, skal man som rejsende købe visum online inden afrejsen. Visum kan ikke købes hos Amisol Travel. Visum kan købes direkte på Emirates Airlines hjemmeside. www.emirates.com  . Vær opmærksom på at det kan tage op mod 2-5 hverdage før et visum er garanteret, og man skal derfor selv følge op på dette, og bestille sit visum i god tid.



Amisol Travel er ikke ansvarlig for gæster som ikke har visum og indrejsedokumenter klar til ankomsten. Har man ikke visum og indrejsedokumenter klar til afrejsen, vil man blive nægtet udrejse fra Kastrup lufthavn og man mister sin rejse. 



Vær opmærksom på at der kan være komplikationer for indrejse til Emiraterne, hvis man har stempel i passet for indrejse til Israel.



Visum Europa - For alle rejser inden for Europa, er der ikke visumpligt for danske, skandinaviske og Europæiske statsborgere. Har du dobbelt statsborgerskab, eller pas fra andet land, så kontant dit lands ambassade for at få den rette vejledning og information vedr. evt. visumpligt.



Særlige ønsker og tilkøb

Efter 20 års erfaring med at planlægge grupperejser til sydens sol, har Amisol Travel ualmindeligt mange muligheder for at kunne tilbyde specielle arrangementer på destinationerne. Vi arrangerer f.eks. udflugter, sport, konference, kultur, skole, wellness, golf og dykker pakker. Spørg ved bestillingen og få skræddersyet din Grupperejse med det indhold I ønsker.


Særlige ønsker - Har du særlige ønsker til din Grupperejse, så skal dette bekræftes på skrift af Amisol Travel, eller fremgå af det tilsendte rejsebevis. Er der kun tale om alm. og generelle ønsker gør vi vores for at ønsker bliver opfyldt, dog kan disse ikke garanteres på forhånd.



Tilkøb - Har man tilkøbt en ekstra ydelse ud over Pakkerejsen/ flyrejsen, hotel og evt. transport til hotellet, skal denne ydelse fremgå tydeligt af rejsebeviset og bekræftes af Amisol Travel. Alle ekstra ydelser ud over rejsens generelle pris og evt. tillæg, skal betales sammen med restbeløbet af rejsen for at være gældende. 

 

Kundens ansvar:

Kunden er forpligtet til at læse de gældende regler for deltagelse i pakkerejser og Grupperejser på www.amisol.dk 


At sørge for gyldigt pas med gyldighed i minimum 6 mdr. efter hjemkomst. Børn og babyer skal have eget pas.



At søge visum. Vær opmærksom på at Amisol Travels oplysninger gælder for rejsende med dansk pas. Har den rejsende dobbelt statsborgerskab eller udenlandsk pas er det den rejsendes ansvar selv at søge oplysning hos egen ambassade. Vi henviser til ovenstående

Information omkring Visum.

Man er selv ansvarlig for at have indhentet alle oplysninger vedr. vaccinationer – information kan bl.a. søges via Statens Serums Institut, på www.ssi.dk At kontrollere at for – mellem og efternavne i billetter, pas og andre rejsedokumenter stemmer overens. Husk at ALLE navne skal oplyses som de står i passet ved bestilling.


Man er selv ansvarlig for at alle ekstra tilkøb til rejsen fremgår af rejsebeviset. Alt skrevet på rejsebeviset er inkl. I rejsen, medmindre andet er aftalt og dette fremgår på skrift.


Amisol Travel påtager sig ikke ansvar for de udgifter og konsekvenser ukorrekte oplysninger på rejsebeviset kan medføre. Hvis man har oplyst forkert navn, og hvis en
navneændring er mulig, kan det kun ske mod gebyr på kr. 500 DKK.



Har en rejsende specielle behov (Kørestolsbruger, gangbesværet el.) under rejsen, skal dette oplyses til Amisol Travel ved bestillingen.

 

Alle endelige navnelister skal fremsendes til Amisol Travel senest 10 dage før afrejsen.



Ændring af navn/ rejsedeltager efter bestilling og betaling af depositum, og indsendelse af endelige navnelister koster 500 DKK i ændringsgebyr.



Du skal selv følge op på afrejse og hjemrejsetider. Kontakt vores repræsentanter på destinationen for afhentningstidspunkt på hotellet, hvis transport er tilkøbt.



At møde op i lufthavnen i god tid. I Kastrup er dette 2 timer før afrejse, og samme er gældende fra hjemrejse lufthavnen.

Force Majeure:

I tilfælde af Force Majeure såsom aftalebrud, strejker, vejrlig eller andre forhold som Amisol Travel ingen indflydelse har på, er Amisol Travel ikke ansvarlig. Vi henviser til de generelle betingelser for deltagelse i pakkerejser på www.amisol.dk

Prisændringer


Amisol Travel forbeholder sig ret til efter bekræftelse at ændre prisen på grund af: - ændringer i transportomkostninger, ved f.eks. hævning af brændstofpriser - ændringer i skatter, afgifter eller gebyrer for div ændringer.


Amisol Travel A/S tager forbehold for evt. ændringer i ovenstående information.

 

  

Læs mere


Betingelser for KunFly billet 

 

Rejsende som bestiller Kun Fly (seat only) gennem AmiSol Travel er også omfattet af Rejsegarantifonden og samt Amisols rejsevilkår der er udarbejdet af Rejsearrangører i Danmark(RID).

 

Ved bestilling af KunFly billet, er det kun flytransport til og fra rejsemålet, der er inkluderet rejsen. 

 

Transfer kan tilkøbes på nogle destinationer. Her køber du dig til en plads i en af guidernes busser. Kontakt os før afrejse og få oplyst hvilke hoteller busserne stopper ved, så vi kan notere på din billet, hvilken bus du skal med.

Har du betalt for transfer, kan den herefter ikke refunderes. 

 

Du er selv ansvarlig for at møde frem til korrekt lufthavn/afgangshal til det korrekte afrejsetidspunkt. Udeblivelse fra check ind, medfører tab af billetten samt det indbetalte beløb.

 

En betalt flybillet refunderes ikke ved den rejendes annullering/afbud.

 

KunFly billet OneWay   

Hvis man kun skal benytte billetten én vej, skal det aftales skriftligt med AmiSol Travel før afrejse. Hvis man ikke tjekker ind og er med flyet fra Norge eller Danmark, mister man retten til hjemrejsen, hvis der ikke er aftalt andet og det er skriftligt bekræftet af AmiSol Travel. 

 

KunFly billet ændring på kundens foranledning 

Navneændring, datoændring, destinationsændring skal gøres senest 35 dage før afrejse mod gebyr på 500,- pr. stk + evt. prisdifference. Ved ændring til billigere afgang refunderes differencen ikke.

 

KunFly billet ændring på Amisols foranledning  

Ændring/aflysning af f.eks. afrejsedage, afrejsetider, flyselskab mm. kan forekomme, i disse tilfælde informerer vi hurtigst muligt via mail. KunFly gæster er ikke berettet til kompensation for disse ændringer før afrejse. 

 

KunFly billet bekræftelse af hjemrejse.

Du er selv ansvarlig for at møde frem til korrekt lufthavn/afgangshal til det korrekte afrejsetidspunkt. Ring derfor til AmiSol Travels repræsentanter på rejsemålet 24 timer før hjemrejse for at få bekræftet afrejsetiden. Udeblivelse fra check ind, medfører tab af billetten samt det indbetalte beløb. 

 


Læs mere