Guideservice

Ved ankomsten bliver man mødt af vores skandinaviske eller engelsktalende guider. Vores guider vil stå ude foran ankomstterminalen med et Amisol skilt. De tager imod jer og sørger for at vise vej ned til de ventende busser.

Vores guider vil komme forbi jeres hotel i løbet af jeres ferie. Du kan se alle tiderne for guidernes besøg i informationsmappen eller på informationstavlen i receptionen.  Under guidernes hotelbesøg kan I få råd, hjælp og vejledning til at bestille udflugter. 

Er der kun få gæster på dit bestilte hotel, vil guiderne ved ankomst informere jer, om der er guidevisit på hotellet i denne periode. Hvis der ikke er guidevisits på et hotel, vil guiderne altid stå til rådig pr. tlf., disse numre udleveres i velkomstmaterialet ved ankomst til destinationen.

Engelsktalende guider og lokale repræsentanter

Vær opmærksom på at det ikke er alle feriedestinationer hvor vi har dansktalende eller skandinaviske guider. Du kan se på dit tilsendte rejsebevis eller på destinations informationen på vores hjemmeside se, om der er dansk guideservice tilgængelig.  Er man på en destination uden dansktalende/skandinavisk guide, er man ikke helt alene. Vi har altid en lokal og engelsktalende repræsentant man kan kontakte pr. tlf. eller ved personligt møde under opholdet. Kontaktoplysningerne står på dit tilsendte rejsebevis.

 

Transport Til/fra Hotellet

Har man købt transport til/fra hotellet hjemmefra, så vil guiderne stå klar ude foran ankomst terminalen og vise vej ned til vores busser. Prisen på transport kan variere afhængig af feriedestinationen.

Vores guider bistår ved transporten til/fra hotellet og sørger for, at I får en god introduktion til rejsemålet. I vil også i bussen få yderligere besked omkring velkomstmøde og de arrangementer der er mulige under opholdet.

Har man ikke tilkøbt transfer til/fra hotellet hjemmefra, så kan denne købes direkte hos guiderne ved ankomsten. Vær opmærksom på at prisen ved køb på destinationen er dyrere end hvis man køber transporten hjemmefra, som en del/tilkøb til pakkerejsen.

 

Visum for Rejser til Egypten:

Turistvisum for indrejse skal købes i ankomstterminalen. Prisen er 25 US Dollars kontant pr. person ved henvendelse i visumskranken. Køen til denne skranke kan være temmelig lang, hvis flere fly lander samtidig.

Amisol tilbyder, som en ekstra service, at vores gæster kan købe visum direkte hos vores guide for 30 US dollars kontant pr. person, og derved undgå køen til visumskranken. Guiden vil stå klar til at modtage jer når I ankommer med flyet. 

 

Kun flybilllet:

Har man kun købt en flyrejse, så kan man tilkøbe transport til destinationen. Her vil man blive sat af i centrum af feriebyen, eller efter aftale med vores guide. Senest 2 dage før hjemrejse, skal man kontakte vores guider, for at høre hvor man skal stå klar på hjemrejsedagen, for at få konfimeret sin hjemrejse. Kontakt information udleveres ved ankomsten. 

 

I lufthavnen 

I lufthavnene kan der være bagagebærere, som er behjælpelige med bagagen, disse koster penge at benytte og kan til tider opleves som påtrængende.

Det er normalt at betale ca. 1 EUR, 1 USD eller tilsvarende i lokal valuta for hjælp med bagagen.

Vi kan ikke anbefale at man veksler sine penge i lufthavnen ved ankomsten, da de generelt tager høje gebyrer. Man kan med fordel hæve penge i de opsatte hæveautomater, eller via anvist vekslebureau i feriebyen.

Er din bagage gået i stykker, eller manger din bagage så kontakt personalet i lufthavnen, for at få lavet en rapport på dette (PIR Rapport) Får man ikke lavet en rapport på en skadet eller manglende kuffert, kan man ikke søge ertatning for dette via sit forsikringsselskab.  Se afsnittet Baggage. 

 

Tax Free:

Der kan tilkøbes tax free i lufthavnen. Vær opmærksom på at der kan være forskel i udbuddet samt priserne på disse. Vi kan varmt anbefale at man tilkøber specifikke tax free varer til ud og hjemturen i lufthavnen, så man er sikker på at få den vare man ønsker. Udvalget ombord på flyet er mindre og udvalget ikke så stort.

 

På vore rejsemål er der andre forhold end man er vant til fra Danmark.  

Det anbefales at man læser og lærer noget om landet, man skal besøge, før man rejser.

Landets kultur i relation til levevis og skikke bør respekteres.

Vi anser viden om andre kulturer som en væsentlig del af rejseoplevelsen og man bør være indforstået med, at de danske love og kulturen i landet ikke altid er svarende til andre landes love og kulturer. Ting kan tage noget længere tid og kan virke uorganiseret.

Både Egypten, Tyrkiet, Gran Canaria, Italien og Grækenland har anden lovgivning, kultur, levevis og mad end man er vant til fra Danmark.

Disse forskelle kan virke meget anderledes for nogle.  

Love, systemer og rutiner i forhold til byggepladser, vedligehold, sprøjtning, forurening, rygning, trafikkultur, fartgrænser, ældre biler og både er ofte væsentligt anderledes end i Danmark.

Sikkerhedsbestemmelser og rutiner i forhold til brug af hjelm ved aktiviteter er ofte anderledes og af anden kvalitet end i Danmark.

Man skal derfor selv vurdere sikkerheden for de aktiviteter, man ønsker at deltage i.

 

Fejl og Mangler

Er der fejl og mangler på din ferie, så kontakt vores feriepersonale hurtigst muligt og få hjælp til at få tingene rettet. 

Der kan altid være små ting på ferien som kan irritere, og her gør vi vores bedste for at hjælpe til. Dog skal man også være opmærksom på at tingene i udlandet IKKE fungerer som vi er vant til hjemme. Det er ikke unormalt at en vandhane kan dryppe, at der mangler en pære i lampen, at internettet er ustabilt eller at rengøringen ikke er så dybdegående som vi selv er vant til hjemme, og det er lige meget om man bor på et 3 eller 5-stjernet hotel.

Har man ikke informeret vores guider eller lokalagent på feriedestinationen omkring evt. fejl og mangler under opholdet, så mister man automatisk retten til en evt. kompensation og klageret efter hjemrejse iht. de generelle betingelser for deltagelse i pakkerejser Punkt 26. Dette fremgår også af dit tilsendte rejsebevis. 

Klagesager skal afhjælpes på feriedestinationen, og kan man ikke afhjælpe og evt. kompensere på destinationen, så kan man kontakte vores kundeservice senest 4 uger efter hjemrejsedatoen.

Læs mere

Mere information om hvert hotel finder man i hotelbeskrivelserne under hvert rejsemål.

Hoteller kan eksempelvis have faciliteter som i perioder kan være lukket uden, at vi får besked.  

 

Det er altid Billett/Rejsebevis, der er gyldig dokumentation for bestilling af den ønskede rejse.

Det er vigtigt, at man kontrollerer bestillingen og den tilsendte ordrebekræftelse nøje, før man betaler rejsen.

Det er altid kundens ansvar at kontrollere, at billetten stemmer overens med den ønskede bestilling.

Det er altid billetten, der er gældende i forhold til pris, hotel, værelsestype og det der er inkluderet i rejsens pris.

Er der fejl i bestillingen eller billetten ikke stemmer overens med den ønskede bestilling skal dette meddeles med det samme og før rejsen er betalt.

Efter rejsen er betalt gælder almindelige afbestillingsregler.  

 

Information om hotellet på Amisol Travels egen hjemmeside er gældende information for bestilling foretaget gennem Amisol Travel.

AmiSol Travel er ikke ansvarlig for information om hotellet på hotellets egne hjemmesider.    

 

Hotelklassificering

Hotellerne klassificeres ud fra mange forskellige kriterier som f.eks. komfort, service, vedligehold, beliggenhed, fascilitetstilbud i relation til pools, frokostbarer/restauranter, spaafdeling og lignende.  

 

Specificeret og detaljeret information om hvert hotel finder man i hotelbeskrivelsen for hvert hotel under det aktuelle rejsemål.  

 

Klassificering af de forskellige rejsemåls hoteller bestemmes af det aktuelle lands turistmyndigheder.

 

Kategori 5. Meget høj standard. Hoteller med meget høj standard med bredt og godt facilitetstilbud.

 

Kategori 4. Høj standard. Hoteller med høj standard ofte med bredt og godt facilitetstilbud.   

 

Kategori 3. Middel standard. Hoteller med middel standard ofte med begrænset facilitetstilbud. Denne type hotel kan være af ældre dato, men er velholdt.

 

Kategori 2. Enkel standard. Hoteller med enklere standard og yderst begrænset eller ingen facilitetstilbud. I de fleste tilfælde er der bad og toilet på værelset. Hotellerne kan fremstå slidte og af ældre dato. 

 

Kategori 1.Yderst enkel standard. Hoteller med meget enkel standard uden facilitetstilbud. I visse tilfælde deler man bad og toilet med andre gæster. 

 

Check-in

Ved check-in på hotellerne afleveres passene i receptionen til registrering og kontrol.

Passene kan hentes kort tid efter check-ind. Man skal selv sørge for at hente passet i receptionen.  

Hvis man ikke tjekker ind på hotellet på ankomstdagen mister man retten til hotel værelset, medmindre andet er skriftligt aftalt og bekræftet af Amisol Travel.

 

Værelser

På nogle hoteller tilbyder AmiSol Travel forskellige typer af værelser, disse varierer fra hotel til hotel.

Værelsestypen er specificeret i vores online bookingssystem og på vores hjemmeside under hotelinformationen, og på Billett/Rejsebevis, som du modtager når rejsen er bestilt.

Har man betalt tillæg for en bestemt værelsestype, står dette på Billett/Rejsebevis og er bestilt.  

Hotellerne fordeler værelser indenfor hotelområdet, og værelsesfordeling er udenfor Amisol Travels ansvarsområde. AmiSol Travel kan altså ikke vælge værelser for sine gæster.

Værelserne kan have forskellig beliggenhed på hotelområdet, være af forskellig størrelse og have forskelligt interiør.

Har man specielle ønsker i forhold til placering, kan dette noteres på bestillingen, men kun som et ønske uden garanti for om ønsket bliver opfyldt.  

Sengene kan være blødere eller hårdere end man er vant til.

Ekstra opredning vil som regel være på sovesofa, sofa, bænk, eller feltseng. 

Børneseng er ikke standard på værelser og kan ikke forhåndsbestilles ved bestilling.

Ønsker man børneseng på værelset kan dette noteres på bestillingen, men kun som et ønske uden garanti for om ønsket bliver opfyldt.  

 

Værelsestyper:

Dbl. værelse til 2-3 personer. 

Består af et enkelt rum med dobbeltseng eller to single senge, toilet med brus eller badekar og balkon. Dob. værelser har generelt plads til en ekstra opredning.

Størrelsen af værelserne kan varierer afhængig af hotellet. Vi henviser til den specifikke værelsesinformation på vores hjemmeside.

 

Singleværelser

Singleværelse er generelt et almindeligt. dob. værelse med to separate senge eller en dobbeltseng.  Singleværelset har eget toilet med brus eller karbad.

Er der tale om et specifikt singleværelse med 1 seng, så vil dette fremgå af hotelinformationen på vores hjemmeside.

 

Connection værelser.

Connection værelser består af to alm. dob. værelser med en forbindelsesdør imellem værelserne. Dvs. at hvert værelse har eget bad og toilet og to separate senge eller dobbeltseng. Man kan åbne op til hindanden imellem værelserne, eller lade døren være låst.

 

Familieværelser. til 4 personer.

Et stort værelse med 1 dbl. seng og 2 seperate senge og eget badeværelse.

Eller det kan være to rum med en dør/åbning imellem. Værelset har én indgang, badeværelse og en dbl. seng + to separate senge og eget badeværelse.

Familieværelserne kan varierer fra hotel til hotel. Se venligst den specifikke værelsesinformation på hotellet på vores hjemmeside eller på din billet. 

 

Familieværelser til max 5-6 personer.

Familieværelse til max 6 personer består af to stk. dob. værelser med eget bad og toilet. Værelserne har egen indgang og forbindelsesdør mellem værelserne.  Pr. soverum/ dbl. værelse vil der være en opredning så der er 3 sovende på hvert værelse.

Familieværelserne kan varierer fra hotel til hotel. Se venligst den specifikke værelsesinformation på hotellet på vores hjemmeside. 

Familieværelset kan kun bestilles ved minimum 5 personer.

 

Ferielejligheder.

Alle ferielejligheder er spartansk indrettet, og har kun inventar til at lave lette anretninger. Normalt er der mulighed for at koge vand til kaffe, minikøkeskab og emhætte. 

Alle lejligheder har klimaanlæg og safetyboks som kan lejes ved ankomsten.

 

1 vær. lejlighed består af et rum med minikøkken, sovesektion og toilet og bad. 

2. vær. lejlighed består af separat soverum med to enkelt senge, samt et opholdsrum med et minikøkken. Minikøkkenet er minimalt udstyret, til at nrette lette retter.

3. vær. lejlighed består af to separate soverum, med 2 senge i hver. Derudover er der er opholdrum med mini køkken.  

 

220 V i Egypten, Tyrkiet og Grækenland.

I visse tilfælde er strømforsyning problematisk og brud på tilførsel til elektricitet og vand kan forekomme.

Adgang til opvarmet vand kan være begrænset.

Vandtrykket er ofte lavere end  man er vant til i Danmark.  

 

Aircondition på værelserne nedkøler luften, men varmer ikke op.

I koldere perioder er det ikke ualmindeligt, at hotellerne sætter airconditionanlægget ud af drift.

Specifikationer om aircondition er inkluderet, finder man i hotelbeskrivelseen under boksen ”Fasciliteter” til højre.

Bygninger er ikke isolerede og eksterne varmekilder findes ikke.

I vintermånederne kan bygninger og hotelværelser blive kolde.  

 

I lejligheder/studio med muligheder for enkel madlavning.

Udstyret til dette er begrænset og ofte af enkel standard.  

 

Rengøringen kan nogle steder være enklere, end man er vant til i Danmark.

 

 

Egypten er et ørkenområde.

Sandet kan ikke undgås og er meget finkornet og lægger sig som støv på gulvene.

 

Måltider

De forskellige rejsemål og hoteller har forskellig standard og organisering i relation til måltider på hotellet.

Specifikationer vedr. måltider er beskrevet under hvert hotel i boksen ”Måltider” til højre.  

Ved betegnelsen”Ingen måltider” er der ingen måltider på hotellet inkluderet i opholdet.

Når det er muligt at bestille et måltid eller man kan vælge mellem forskellige former for måltider mod tillæg under opholdet, står det under det pågældende måltid.

Her står også hvad der er inkluderet og til hvilken pris.  

 

På hoteller af højere standard er det normalt med ”dresscode” på enkelte restauranter.

Det betyder, at der er krav til påklædning for at spise i restauranten. F.eks. lange bukser, lukkede sko, skjorte eller lignende.  

 

Mad og drikkevarer købt udenfor hotelområdet må ikke tages med ind på hotelområdet på hotellerne i Egypten.  

Mad og drikkevarer købt udenfor hotelområdet må ikke tages med ind på hotelområdet ved bestilling af værelser i Grækenland.

Mad og drikkevarer købt udenfor hotelområdet må gerne tages med ind på hotelområdet ved bestilling af lejlighed/studio i Grækenland.    

 

Morgenmad

Når der står ”morgenmad er inkluderet” er morgenmad inkluderet på hotellet.

 

Når det er muligt at bestille morgenmad mod tillæg, står prisen for en uges frokost oplyst på det pågældende hotel i boksen til højre under hotellet.

Frokosten er ofte en morgenmadsbuffet. Indhold og størrelse på morgenmaden varierer efter rejsemål og hotel.

I Egypten og Tyrkiet er det ofte stor en international morgenmadsbuffet.

I Grækenland er morgenmads-serveringen ofte mere enkel.  

 

Halvpension

Står der ”Halvpension” er morgenmad og aftensmad inkluderet på hotellet.

Når det er muligt at bestille halvpension mod tillæg under opholdet, står prisen og hvad der er inkluderet oplyst under den pågældende måltidstype.

 

Halvpension inkluderer morgenmad og aftensmad.

Drikkevarer er ikke inkluderet.

Mad og drikkevarer fra room service og minibar er ikke inkluderet.

Bestilling udenfor måltiderne er ikke inkluderet.

Drikkevarer serveres kun i glas og ikke i hele flasker.

Under øvrigt vil det ved hoteller med halvpension være oplyst, hvor halvpension måltiderne serveres.        

 

Helpension

Står der”Helpension” er helpension inkluderet på hotellet eller båden.

Når det er muligt at bestille helpension mod tillæg under opholdet, står prisen og hvad der er inkluderet nævnt under helpension.

 

Helpension inkluderer morgenmad, frokost og aftensmad.

Drikkevarer er ikke inkluderet.

Mad og drikkevarer fra roomservice og minibar er ikke inkluderet.

Bestilling udenfor måltiderne er ikke inkluderet.

Drikkevarer serveres kun i glas og ikke i hele flasker.

 

Under øvrigt vil der ved hoteller med halvpension stå oplyst, hvor halvpension måltiderne serveres.

Ved ophold om bord på båd vil helpension måltiderne serveres i bådens buffetrestaurant.  

 

All Inclusive

Når der står”All Inclusive” er All Inclusive inkluderet på hotellet.

Når det er muligt at bestille All Inclusive mod tilæg under opholdet står prisen og hvad der er inluderet under All Inclusive.

 

All Inclusive inkluderer morgenmad, frokost og aftensmad.

Drikkevarer til måltiderne er inkluderet.

Snacks og/eller drikkevarer i baren ved poolen mellem måltiderne er inkluderet.

Lokale alkoholiske drikkevarer er inkluderet.

Mad og drikkevarer fra roomservice og minibar er ikke inkluderet.

Bestilling udenfor måltiderne er ikke inkluderet.

Drikkevarer serveres kun i glas og ikke i hele flasker.

 

Under øvrigt vil der ved hoteller med All Inclusive stå oplyst, hvor halvpension måltiderne serveres.  

 

Morgenmadsbarer/Restauranter

Evt. adgang til morgenmadsbarer/restauranter på hotellet finder man i hver hotelbeskrivelse under boksen ”Fasciliteter” til højre. Under ”Øvrigt” i hver hotelbeskrivelse, er der ved de største hoteller et nærmere specifiseret udvalg af restauranter på det pågældende hotel.

 

Ved All Inclusive/Halvpension er det nævnt i hotelbeskrivelsen, hvor måltiderne serveres.

 

Opvarmet pool

Nogle hoteller har opvarmet pool.

Pools vil som regel være opvarmet i en begrænset periode fra november til marts.

Hotellerne er selv ansvarlige for at opvarme poolsne i perioden.

AmiSol Travel kan ikke garantere, at pools er opvarmet i perioden.

 

Spa-afdeling, fitness-center og tennisbane

En eller flere af disse faciliteter findes på flere af vores hoteller.

Vi har valgt ikke at omtale denne type faciliteter i vores hotelbeskrivelser.

Årsagen er, at det er vores erfaring, at disse faciliteter ikke lever op til forventningerne i forhold til samme type betegnelse og standard i Danmark.

 

Værdigenstande

På hotellerne er der mulighed for opbevaring af værdigenstande i værdiboks på værelset eller i receptionen.

Vi anbefaler alle vore gæster at benytte sig af disse.

Opbevar ikke værdigenstande udenfor værdiboksen på værelset eller ved strand/pool.  

 

Ved tyveri skal det politianmeldes på rejsemålets politistation og optages rapport.

Amisol Travel er ikke ansvarlig for stjålne, mistede eller ødelagte værdigenstande. Dette er altid en forsikringssag.

Husk at forsikringsselskabene ikke foretager udbetalinger uden dokumentation.     

 

Vaskeriservice

Nogle hoteller tilbyder vask af tøj.

Vi gør opmærksom på, at man selv er ansvarlig for vask af tøj på hotellerne.

AmiSol Travel står ikke erstatningsansvarlig, hvis tøj eventuelt skulle blive ødelagt eller blive væk.

 

Byggestøj

Nogle gange kan der være påbegyndt byggearbejde i områderne på eller rundt om hotellet og på vores rejsemål uden at AmiSol Travel kender til det.

Byggeaktiviteter kan starte efter rejsen er bestilt eller under opholdet på rejsemålet.

AmiSol Travel er ikke ansvarlig for byggestøj i områdene på hotellet eller på rejsemålet.

 

Andre hotelgæster

Hotellerne er ofte store komplekser og andre rejsearrangører lejer værelser på de samme hoteller.  

Amisol Travel har ingen kontrol med, hvilke andre rejsearrangører eller hvilke andre nationaliteter, der bor på samme hotel.

 

Forskellige nationaliteter har en anderledes kultur og forskellige måder at holde ferie på.  

Nogle arrangører tilbyder aktiviteter og underholdning, som indebærer musik, brug af mikrofon og højtalere, lege og lignende indefor hotelområdet i løbet af dagen og aftenen.

Gæster fra Italien og Rusland er rigt repræsenteret på enkelte hoteller.

Rejsearrangører fra disse nationaliteter har ofte stærkt fokus på aktiviteter og underholdning på hotelområdet og det kan ofte være høj musik i pool områderne og på stranden.

Dette kan til tider virke forstyrrende.  

AmiSol Travel er ikke ansvarlig for andre rejsearrangørers eller gæsters aktiviteter på hotelområdet.

 

Glemte ting

Den rejsende er selv ansvarlig for det man medbringer.

Husk at tjekke fly, busser til/fra hotel, busser som bliver brugt på udflugter, hotelværelser og lignede.

Vi vil gøre vort bedste for at få glemte ting tilbage til Danmark, men står ikke økonomisk eller på anden måde ansvarlig for ting, som bliver glemt.

Glemte ting må regnes som gået tabt og man skal henvende sig til sit forsikringsselskab for eventuel erstatning.

 

Fejl/Mangler

Kontakt hotellets reception ved mangler/fejl for evt. udbedring.   

 

Hotel skift

Hotel skift kan i specielle tilfælde opstå.

Hotellerne kan have overbooket i visse perioder, som f.eks. rejsemålets højtider og myndighedene kan lukke hoteller eller områder ved f.eks. statsbesøg.

Hotellerne kan også lukkes pga. uforudsete forhold som ødelæggelser eller pludselig renovation.

AmiSol Travel vil i disse tilfælde gøre vort bedste for at finde et tilsvarende hotel af samme standard. Alle ramte gæster vil blive kontaktet med det samme.

 I specielle tilfælde kan man få besked om hotel skift ved ankomst på rejsemålet.  

 

Ved ønske om skifte hotel er Amisol Travel behjælpelig med dette forudsat, at der er ledig kapacitet og mod 300,- i administrationsgebyr.

 

Skifter man hotel er det aldrig omkostningsfrit, uanset årsag.

Prisen er altid hotellets markedspris og betales direkte til hotellet.

Betalingen for oprindeligt hotel refunderes ikke.

Læs mere

På vore rejsemål tilbydes et bredt udvalg af udflugter.

 

Udflugter på rejsemålet er ikke inkluderet i rejsens pris, undtaget på Rundrejser i Egypten. 

 

Oversigt over udflugtene finder man under ”Udflugter” på vore hjemmesider under hvert rejsemål. Udvalget af udflugter som tilbydes på vore hjemmesider og på rejsemålet kan variere. Ændringer i udflugtsprogrammet kan forekomme.

 

Rejselederservice

I flere sydeuropæiske lande er der stor arbejdsløshed og turistmyndighederne stiller ofte krav om, at minimum 80% af ansatte i turistbranchen skal være fra landet. Derfor er de fleste af vor rejseledere engelsktalende.   

 

Guider

- På udflugter er der altid en engelsktalende lokale guider.

- I visse tilfælde har en rejseleder ikke lov til at guide ifølge rejsemålets regler om dette.

- I mange tilfælde skal guider have uddannelse som guide og certifisering for at kunne guide.

- Det er ikke lovligt at guide uden denne licens i Egypten. 

 

Tilmelding

- På nogle af rejsemålene kan udflugter bestilles og betales før afrejse på amisol.dk

- Udflugtene kan også bestilles og betales på rejsemålet.

- Særlige udflugtspakker kan kun bestilles før afrejse. 

- I Egypten må deltagere, der ikke har skandinavisk pas udlevere sit pas til kopi til rejseleder før tilmelding til udflugten. Turistmyndighederne skal godkende kopien af sikkerhedsårsager. 

 

Afbestilling fra gæstens side:

- Tilmelding til udflugter er bindende og kan ikke fortrydes.

- Afbestiller du pga. sygdom, kan du få refunderet billet prisen ved fremvisning af lægerapport.

- Ved udeblivelse/for sent fremmøde til afhentning, mistes udflugten samt det indbetalte beløb.

 

Afbestilling fra Amisols side:

- Udflugter kan blive aflyst ved for få tilmeldte eller pga. lokale forhold som hindrer  gennemførelse af udflugten.  

 

Dykkerkursus/Dykning

- Ved bestilling og gennemførelse af dykkerkursus og dykning kan der forekommer ændre i den oplyste kursusbeskrivelse eller dykkeprogrammet pga. af antallet af kursus deltagere/dykkere, niveau hos kursus deltagerne/dykkerne og vejrforhold. Dette er af sikkerhedshensyn.

 

Transport/Udstyr/Sikkerhed

-Transportmidler som benyttes på udflugterne kan være af en anden standard en man er vant til fra Danmark.

- Afhængig af antallet af tilmeldte på udflugten, benyttes bus eller mindre busser kaldt Coaster. Coaster har ikke har samme komfort standard som en bus.

 

Generelt

Love, systemer og rutiner på byggepladser, vedligehold, sprøjtning, forurening, rygning, trafikkultur, fartsgrænser, ældre biler og både er ofte væsentligt anderledes end i Danmark.

På rejsemålene kan man blive tilbudt udflugter af lokale bureauer eller private personer. Sikkerhedslove og rutiner vedr. brug af hjelm ved aktiviteter er ofte anderledes og af anden kvalitet end i Danmark.Man skal derfor selv vurdere sikkerheden på aktiviteter, man ønsker at deltage i. Udflugtene tilbydes ofte til en lavere pris end Amisol Travel tager for sine udflugter.

Rejsearrangørens udflugter er kvalitetssikret med hensyn til guider, nødvendige licenser, transportmidler og påkrævet registrering af deltagerne hos myndighederne.

Dette er et krav vi som rejsearrangør og vor agent er pålagt fra myndighederne på rejsemålet. Kravet skal varetage gæstens sikkerhed på stedet og sikre at udflugten bliver gennemført med nødvendig information og kvalitet.   

På mange udflugter er der indlagt stop i forskellige typer af butikker. Det præciseres, at gæstene ikke er forpligtet til at købe noget. Amisol Travel er ikke ansvarlig for varer købt i disse butikkene i relation til evt. pris, defekt, kvalitet eller forfalskninger af mærkevarer, metaller, lokale souvenirer og lignende. 

 

Ændringer i udflugtsprogrammet kan forekomme. Glster vil naturligvis blive informeret før/ved afgang.

Læs mere

Det er altid utrolig ærgerligt hvis man bliver syg under sin rejse. Det er derfor utrolig vigtigt at man har tegnet en rejseforsikirng inden man rejser.

Man er desværre ikke dækket af "Den Gule eller Blå Sygesikring" og er derfor selv ansvarlig for at have en gyldig rejseforsikring. Du kan kontakte vores rejsekonsulenter som kan hjælpe med en rejseforsikring, eller du kan kontakte dit eget forsikringselskab for dette.

 

Ved Sygdom under rejsen:

Vi kan anbefale at man straks tager kontakt til hotelets læge, eller kontakter vores repræsentanter på destinationen, så de kan kontakte en læge til dig.

Vær opmærksom på at lægen taler engelsk eller tysk, og har man brug for oversættelse, så kan man kontakte receptionen på hotellet eller vores guide.

Sygdom under ens rejse er en forsikringssag, og man skal derfor altid have en kvittering for en lægekonsultation, køb af medicin mm for at kunne dokumentere at man har været syg under ens ophold, og evt. få refunderet sine udgifter efter hjemrejsen.

Er der tale om en erstatning på ferien grundet sygdom, er dette igen et forsikringsspørgsmål, og alle former for erstatninger under en rejse går via ens eget forsikringsselskab.

Alle udgifter inkl. gyldige kvitteringer leveres til forsikringsselskabet efter hjemkomsten. Husk at få en bekræftelse fra læge om skaden og skadens omfang.

Hvis alvorligere sygdom eller ulykker opstår vil dette blive en sag mellem læge, sygehus og den rejsendes forsikringsselskab (evt. Euroalarm og SOS Internasjonal).

 

Ulykker på ferien

Er man så uheldig at komme ud for en ulykke under sin ferie, er dette også et forsikringsspørgsmål. Vi henviser til ovenstående information vedr. sygdom som også er gældende for ulykker under ens rejse.

 

Skulle man have spørgsmål ell. til ovenstående information, er man velkommen til at kontakte vores rejsekonsulenter pr. telefon.

Befinder man sig på feriedestinationen kan vi anbefale at tage direkte kontakt til vores repræsentanter på destinationen.

Vi har nød tlf. numre på vores repræsentanter som finden i det udleverede materiale ved ankomsten.  Du kan også finde alle kontaktinformationer og møde tider på hotellet i informationsmappen og tavlen på hotellet.

Der kan være mange forskellige grunde til en refusion. Som hovedregel udbetaler AmiSol Travels kontor i Danmark og Norge ikke refusioner eller udlæg.

Har man købt en rejse til en given pris og betalt sin rejse, kan der ikke ydes en refusion i rejsens pris. Alle rejser sælges efter udbud og efterspørgsel.

 

Udgifter på rejsemålet

Har man udgifter på rejsemålet, som man af forskellige grunde, mener Amisol Travel skal refundere skal disse være gyldigt dokumenteret og afregnes på rejsemålet.

Er man på destinationen blevet lovet refusion af en udgift på rejsen, skal man have en skriftlig bekræftelse fra amisol Travels repræsentant på rejsemålet for at dette kan være gældende.  

AmiSol Travel betaler ikke regninger eller udlæg til hotel. Alle hotelregninger skal afregnes i receptionen i god tid før afrejse.  

Ved hotel skift udenfor Amisol Travels regi, vil Amisol Travel uanset årsag, ikke refundere evt. udgifter til hotel, måltider, transport, telefon og lignende.

 

Refusioner ved flyforsinkelse

Ved evt. flyforsinkelser skal man tage kontakt til check ind personalet i lufthavnen. De vil informere omkrig evt. kompensation til drikkelse og spise, ved en flyforsinkelse. Her vil man få en kupon til evt. køb af mad eller drikke i lufthavnen. Dog er der faste regler for flyforsinkelser og hvornår der kan tilbydes en refusion/ kompensation som er opsat i forhold til hvor mange timer der er forsinkelse mm.

Som rejsende kan man ikke få dækket sine egne omkostninger for mad og drikke ved en flyforsinkelse medmindre dette er aftalt på forhånd. Man skal kunne fremvise dokumentation i form af gyldige kvitteringer på sine udlæg, hvis man har en skriftlig bekræftelse på en refusion. Vi henviser til afsnittet omkring flyrejsen.

Læs mere