Guideservice på rejsemålet

Ved ankomsten bliver man mødt af vores skandinaviske eller engelsktalende guider.Du kan se på dit tilsendte rejsebevis eller på destinations informationen på vores hjemmeside se, om der er dansk guideservice tilgængelig. De vil stå ude foran ankomstterminalen med et Amisol skilt. De tager imod jer og sørger for at vise vej ned til de ventende busser.

 

Vores guider vil komme forbi jeres hotel i løbet af jeres ferie. Du kan se alle tiderne for guidernes besøg i informationsmappen eller på informationstavlen i receptionen.  Under guidernes hotelbesøg kan I få råd, hjælp og vejledning til at bestille udflugter. 

 

Er der kun få gæster på dit bestilte hotel, vil guiderne ved ankomst informere jer, om der er guidevisit på hotellet i denne periode. Hvis der ikke er guidevisits på et hotel, vil guiderne altid stå til rådig pr. tlf., disse numre udleveres i velkomstmaterialet ved ankomst til destinationen.

 

Transport Til/fra Hotellet

Har man købt transport til/fra hotellet hjemmefra, så vil guiderne stå klar ude foran ankomst terminalen og vise vej ned til vores busser. Transporten købes hjemmefra og skal fremgå af Rejsebeviset/Billetten. Prisen kan variere afhængig af feriedestinationen. Det vil altid være dyrere at købe transferen på destinationen.

 

Vores guider bistår ved transporten til/fra hotellet og sørger for, at I får en god introduktion til rejsemålet. I vil også i bussen få yderligere besked omkring velkomstmøde og de arrangementer der er mulige under opholdet.

 

Visum for Rejser til Egypten:

Vær opmærksom på, at alle rejsende til Egypten skal have visum for at komme ind i landet. Dette er ganske simpelt, blot følg vejledning på side 2 på din billet eller læs det hérwww.amisol.dk/servicelinks/rejseinformation/for-afrejse/


      

Kun flybilllet:

Har man kun købt en flyrejse, så kan man tilkøbe transport til et af vores hoteller. Kontakt os og få oplyst hvilke hoteller bussen stopper ved på din afrejsedag. Husk at ringe til guiden 24 timer før hjemrejse og få bekræftet om flytiden på hjemrejseflyet fortsat er gældende.

 

I lufthavnen 

I lufthavnene kan der være bagagebærere, som er behjælpelige med bagagen, disse koster penge (1 euro/1 US Dollars) at benytte og kan til tider opleves som påtrængende.

 

Vi kan ikke anbefale at man veksler sine penge i lufthavnen ved ankomsten, da de generelt tager høje gebyrer. Man kan med fordel hæve penge i de opsatte hæveautomater, eller via anvist vekslebureau i feriebyen.

 

Er din bagage gået i stykker, eller manger din bagage, så kontakt personalet i lufthavnen, for at få lavet en rapport på dette (PIR Rapport). Får man ikke lavet en rapport på en skadet eller manglende kuffert, kan man ikke søge ertatning for dette via sit forsikringsselskab. 

 

På vore rejsemål er der andre forhold, end man er vant til fra Danmark

Det anbefales at man læser og lærer noget om landet, man skal besøge, før man rejser. Landets kultur i relation til levevis og skikke bør respekteres.

 

Vi anser viden om andre kulturer som en væsentlig del af rejseoplevelsen, og man bør være indforstået med, at de danske love og kulturen i landet ikke altid er svarende til andre landes love og kulturer. Ting kan tage noget længere tid og kan virke uorganiseret.

 

Både Egypten, Italien og Grækenland har anden lovgivning, kultur, levevis og mad end man er vant til fra Danmark.

 

Disse forskelle kan virke meget anderledes for nogle. Love, systemer og rutiner i forhold til byggepladser, vedligehold, sprøjtning, forurening, rygning, trafikkultur, fartgrænser, ældre biler og både er ofte væsentligt anderledes end i Danmark.

 

Sikkerhedsbestemmelser og rutiner i forhold til brug af hjelm ved aktiviteter er ofte anderledes og af anden kvalitet end i Danmark. Man skal derfor selv vurdere sikkerheden for de aktiviteter, man ønsker at deltage i.

 

Fejl og Mangler

Er der fejl og mangler på din ferie, så kontakt vores feriepersonale hurtigst muligt og få hjælp til at få tingene rettet. 

 

Der kan altid være små ting på ferien som kan irritere, og her gør vi vores bedste for at hjælpe til. Dog skal man også være opmærksom på at tingene i udlandet IKKE fungerer som vi er vant til hjemme. Det er ikke unormalt at en vandhane kan dryppe, at der mangler en pære i lampen, at internettet er ustabilt eller at rengøringen ikke er så dybdegående som vi selv er vant til hjemme, og det er lige meget om man bor på et 3 eller 5-stjernet hotel.

 

Har man ikke informeret vores guider eller lokalagent på feriedestinationen omkring evt. fejl og mangler under opholdet, så vil der være risiko for at det påvirker muligheden for kompensation efter hjemrejse. Dette fremgår også af dit tilsendte rejsebevis. Læs mere om fejl/mangler øverst her på siden. 

 

Vi ønsker jer en dejlig ferie og kontakt os endelig ved spørgsmål før, under og efter rejsen.

Læs mere

Specifik information om hvert hotel finder man i hotelbeskrivelserne under hvert rejsemål.

 

På din billet står oplyst hvad du har booket, hvornår og til hvilken pris. Specielle ønsker/aftaler vedr. rejsen bedes påskrevet billetten. Efter rejsen er betalt gælder almindelige afbestillingsregler. 

 

Hotelklassificering

Klassificering af de forskellige rejsemåls hoteller bestemmes af det aktuelle lands turistmyndigheder, og antallet af stjerner gives generelt efter hvor mange faciliteter hotellet har.

 

Kategori 5. Meget høj standard. Hoteller med meget høj standard med bredt og godt facilitetstilbud.

 

Kategori 4. Høj standard. Hoteller med høj standard ofte med bredt og godt facilitetstilbud.   

 

Kategori 3. Middel standard. Hoteller med middel standard ofte med begrænset facilitetstilbud. Denne type hotel kan være af ældre dato, men er velholdt.

(Vær opmærksom på, at kategori 3 hoteller i egypten kan være meget lavere standart end kategori 3 hoteller i andre lande)

 

Kategori 2. Enkel standard. Hoteller med enklere standard og yderst begrænset eller ingen facilitetstilbud. I de fleste tilfælde er der bad og toilet på værelset. Hotellerne kan fremstå slidte og af ældre dato. 

 

Kategori 1.Yderst enkel standard. Hoteller med meget enkel standard uden facilitetstilbud. I visse tilfælde deler man bad og toilet med andre gæster. 

  

Tjek-ind på hotellet

Tjek ind/ud på hotellerne er ca. kl. 12.00 om formiddagen, dette kan afvige på enkelte hoteller/perioder uden at vi informeres herom.

 

Køber du en pakkerejse til Egypten på vores hjemmeside, kan du tjekke ind på dit hotelværelse direkte ved ankomst fra lufthavnen og skal først forlade værelset igen ca. 1 time før afhentning, således at du får tjekket ud og er klar til tiden.

 

Ved Tjek-ind på hotellerne afleveres pas i receptionen til registrering og kontrol. Passene kan herefter hentes igen. Man skal selv sørge for at hente passet i receptionen før hjemrejse. 

 

Hvis man ikke tjekker ind på hotellet på ankomstdagen mister man retten til hotel værelset, medmindre andet er skriftligt aftalt og bekræftet af Amisol Travel.

 

Værelser

Typen af værelser varierer fra hotel til hotel. På vores beskrivelser af hotellerne, kan man læse hvilke type værelser hotellet tilbyder.

 

Under køb af rejsen, kan du også se de forskellige værelsestyper samt priser herpå. 

 

Har man betalt tillæg for en bestemt værelsestype, står dette oplyst på Billett/Rejsebeviset. Specifikt værelses nr. kan vi ikke garantere, men vi skriver gerne ønsker på billetten. Ønsker er aldrig en garanti.

 

Værelserne kan have forskellig beliggenhed på hotelområdet, være af forskellig størrelse og have forskelligt interiør og udsigt. Sengene kan være blødere eller hårdere end man er vant til.

 

Ekstra opredning vil som regel være på sovesofa, sofa eller feltseng. 

 

Baby/børneseng er ikke standard på værelser og kan ikke forhåndsbestilles ved bestilling. Dette kan naturligvis noteres som et ønske på billetten, men et ønske er ikke en garanti.

 

Værelsestyper: 


Eneværelse

Består af et enkelt rum med en seng, eget toilet med brus eller badekar.

 

Dobbelt værelse til 2-3 personer. 

Består af et enkelt rum med dobbeltseng eller to single senge, toilet med brus eller badekar. Disse værelser har generelt plads til en ekstra opredning.

 

Familie værelse til 4-6 personer. 

Består af et enkelt rum med dobbeltseng og 2-4 single senge (eller 2 sammenhængende værelser med 2 senge i hver + 1 opredning i hvert rum), toilet med brus eller badekar. 

 

Connection værelser til 4-6 personer.

Connection værelser består af to alm. dob. værelser med en forbindelsesdør imellem værelserne. Dvs. at hvert værelse har eget bad og toilet og to separate senge eller dobbeltseng. Man kan åbne op til hindanden imellem værelserne, eller lade døren være låst. 5.+6. personerne vil få opredninger.

 

Størrelsen af værelserne kan varierer afhængig af hotellet. Vi henviser til den specifikke værelsesinformation på vores hjemmeside.    

 

Ferielejligheder.

Alle ferielejligheder er spartansk indrettet, og har kun inventar til at lave lette anretninger. Normalt er der mulighed for at koge vand til kaffe, minikøkeskab og emhætte. Alle lejligheder har klimaanlæg og safetyboks som kan lejes ved ankomsten.

 

1 vær. lejlighed til 1-3 personer

Består af et rum med minikøkken, sovesektion og toilet og bad. 

 

2. vær. lejlighed til 2-4 personer

Består af separat soverum med to enkelt senge, samt et opholdsrum med et minikøkken. Minikøkkenet er minimalt udstyret, til at anrette lette retter.

 

3. vær. lejlighed til 4-6 personer

Består af to separate soverum, med 2 senge i hver. Derudover er der er opholdrum med mini køkken.  

 

I lejligheder/studio med muligheder for enkel madlavning. Udstyret til dette er begrænset og ofte af enkel standard.

 

Uspecificeret Hotel

Se www.amisol.dk/servicelinks/rejseinformation/rejsevilkar/ 


Generel information

- 220 V i Egypten, Tyrkiet og Grækenland. I visse tilfælde er strømforsyning problematisk og brud på tilførsel til elektricitet og vand kan forekomme.

 

- Vandhane vand må ikke drikkes i Tyrkiet og Egypten, da der så er meget stor risiko for sygdom efterfølgende. Adgang til opvarmet vand kan være begrænset. Vandtrykket er ofte lavere end  man er vant til i Danmark.  

 

- Aircondition på værelserne nedkøler luften, forvent ikke at de kan varme. I koldere perioder er det ikke ualmindeligt, at hotellerne sætter airconditionanlægget ud af drift. Specifikationer om aircondition er inkluderet, finder man i hotelbeskrivelsen. Bygninger er ikke isolerede og eksterne varmekilder findes ikke. I vintermånederne kan bygninger og hotelværelser blive kolde. 

 

- Rengøringen kan nogle steder være enklere, end man er vant til i Danmark. Egypten er et ørkenområde. Sandet kan ikke undgås og er meget finkornet og lægger sig som støv på gulvene.

 

Måltider

Den type pension du har købt, fremgår på din rejsebevis.

 

Forskellige rejsemål og hoteller har forskellig standard og organisering i relation til måltider på hotellet. Specifikationer vedr. måltider er beskrevet under hotelbeskrivelserne.

 

Står der ingen note vedr. måltider på dit Rejsebevis/Billet, så er ingen måltider på hotellet inkluderet i opholdet.

 

På hoteller af højere standard er det normalt med ”dresscode” på enkelte restauranter. Det betyder, at der er krav til påklædning for at spise i restauranten. F.eks. lange bukser, lukkede sko, skjorte eller lignende.  

 

Mad og drikkevarer købt udenfor hotelområdet må ikke tages med ind på hotelområdet. 

 

Morgenmad

Når der står ”morgenmad er inkluderet” er morgenmad inkluderet på hotellet indenfor et bestemt tidspunkt oplyst på hotellet. I Egypten og Tyrkiet er det ofte stor en international morgenmadsbuffet. I Grækenland er morgenmads-serveringen ofte mere enkel som f.eks. en tallerken med anrettet morgenmad.  

 

Halvpension

Står der ”Halvpension” er morgenmad og aftensmad inkluderet på hotellet.

Når det er muligt at bestille halvpension mod tillæg under opholdet, står prisen og hvad der er inkluderet oplyst under den pågældende måltidstype.

 

Halvpension inkluderer morgenmad og aftensmad.

Drikkevarer er ikke inkluderet.

Mad og drikkevarer fra room service og minibar er ikke inkluderet.

Bestilling udenfor måltiderne er ikke inkluderet.

Drikkevarer serveres kun i glas og ikke i hele flasker.   

 

Helpension

Når det er muligt at bestille helpension mod tillæg under opholdet, står prisen og hvad der er inkluderet nævnt under helpension.

 

Helpension inkluderer morgenmad, frokost og aftensmad.

Drikkevarer er ikke inkluderet.

Mad og drikkevarer fra roomservice og minibar er ikke inkluderet.

Bestilling udenfor måltiderne er ikke inkluderet.

Drikkevarer serveres kun i glas og ikke i hele flasker.

 

Ved ophold på båd vil helpension måltiderne serveres i bådens buffetrestaurant.  

 

All Inclusive

Når der står”All Inclusive” er All Inclusive inkluderet på hotellet.

Når det er muligt at bestille All Inclusive mod tilæg under opholdet står prisen og hvad der er inluderet under All Inclusive.

 

All Inclusive inkluderer morgenmad, frokost og aftensmad.

Drikkevarer til måltiderne er inkluderet.

Snacks og/eller drikkevarer i baren ved poolen mellem måltiderne er inkluderet.

Lokale alkoholiske drikkevarer er inkluderet.

Mad og drikkevarer fra roomservice og minibar er ikke inkluderet.

Bestilling udenfor måltiderne er ikke inkluderet.

Drikkevarer serveres kun i glas og ikke i hele flasker.

 

Under øvrigt vil der ved hoteller med All Inclusive stå oplyst, hvor halvpension måltiderne serveres.  

 

A la Carte Restauranter

I hver hotelbeskrivelse, er der ved de største hoteller et nærmere specifiseret udvalg af restauranter på det pågældende hotel. På nogle hoteller er disse mod betaling. På andre hoteller kan man spise der 1 gang i løbet af ugen. Enkelte tilbyder fri spisning på flere/alle a la carte restauranter. Læs hotelbeskrivelsen ud for dit hotel.

 

Opvarmet pool

Nogle hoteller har opvarmet pool i en begrænset periode fra november til marts, læs i hotelbeskrivelsen om dit hotel har dette.

Hotellerne er selv ansvarlige for at opvarme pools i perioden.

AmiSol Travel kan ikke garantere, at pools er opvarmet i hele perioden, da perioden afhænger af vejret.

 

Spa-afdeling, fitness-center og tennisbane

En eller flere af disse faciliteter findes på flere af vores hoteller.

Vi har valgt ikke at omtale denne type faciliteter i vores hotelbeskrivelser.

Årsagen er, at det er vores erfaring, at disse faciliteter ikke lever op til forventningerne i forhold til samme type betegnelse og standard i Danmark.

 

Værdigenstande

På hotellerne er der mulighed for opbevaring af værdigenstande i værdiboks på værelset eller i receptionen. Vi anbefaler alle vore gæster at benytte sig af disse.

Opbevar ikke værdigenstande udenfor værdiboksen på værelset eller ved strand/pool.  

 

Ved tyveri skal det politianmeldes på rejsemålets politistation så der optages en rapport du kan videregive til dit forsikringsselskab.

Amisol Travel er ikke ansvarlig for stjålne, mistede eller ødelagte værdigenstande. Dette er altid en forsikringssag.

Husk at forsikringsselskabene ikke foretager udbetalinger uden dokumentation.     

 

Vaskeriservice

Nogle hoteller tilbyder vask af tøj enten gratis eller modbetaling.

Vi gør opmærksom på, at man selv er ansvarlig for vask af tøj på hotellerne.

AmiSol Travel står ikke erstatningsansvarlig, hvis tøj eventuelt skulle blive ødelagt eller blive væk.

 

Byggestøj

Nogle gange kan der være påbegyndt byggearbejde i områderne på eller rundt om hotellet og på vores rejsemål uden at AmiSol Travel kender til det. Bliver vi gjort opmærksomme på det før din afrejse, vil du straks blive kontaktet og informeret. Har dette indflydelse på dit ophold på hotellet, vil vi før afrejse tilbyde et andet hotel såfremt dette er muligt.

Byggeaktiviteter kan starte efter rejsen er bestilt eller under opholdet på rejsemålet.

AmiSol Travel er ikke ansvarlig for byggestøj i områdene på hotellet eller på rejsemålet.

 

Andre hotelgæster

Hotellerne er ofte store komplekser og andre rejsearrangører lejer værelser på de samme hoteller.  

Amisol Travel har ingen kontrol med, hvilke andre rejsearrangører eller hvilke andre nationaliteter, der bor på hotellerne.

 

Forskellige nationaliteter har en anderledes kultur og forskellige måder at holde ferie på. F.eks. taler egyptere meget højt, dette er ikke fordi de skændes, men sådan er kulturen i Egypten.

 

Nogle arrangører tilbyder aktiviteter og underholdning, som indebærer musik, brug af mikrofon og højtalere, lege og lignende indefor hotelområdet i løbet af dagen og aftenen.

 

Gæster fra Italien og Ukraine er rigt repræsenteret på enkelte hoteller, samt der kan forekomme større grupper af lokale egyptere eller andre saudiarabiske grupper, som kan være højlydte, når de taler sammen.

 

Rejsearrangører fra disse nationaliteter har ofte stærkt fokus på aktiviteter og underholdning på hotelområdet og det kan ofte være høj musik i pool områderne og på stranden, hvilket til tider kan virke forstyrrende.  

 

AmiSol Travel er ikke ansvarlig for andre rejsearrangørers eller gæsters aktiviteter på hotelområdet.

 

Glemte ting

Den rejsende er selv ansvarlig for det man medbringer.

Husk at tjekke fly, busser til/fra hotel, busser som bliver brugt på udflugter, hotelværelser og lignede.

Ønsker du at få bragt glemte genstande hjem til Danmark, koster det kr. 700,- og vi vil gøre vort bedste for at få den glemte ting tilbage til Danmark og den kan herefter afhentes på vores kontor i Lyngby.

Vi står ikke økonomisk eller på anden måde ansvarlig for ting, som bliver glemt.

Glemte ting må regnes som gået tabt og man skal henvende sig til sit forsikringsselskab for eventuel erstatning.

 

Fejl/Mangler

Kontakt hotellets reception ved mangler/fejl for evt. udbedring.   

Se vejledning øverst på denne side.

 

Hotel skift

Hotel skift kan i specielle tilfælde opstå.

Hotellerne kan have overbooket i visse perioder, som f.eks. rejsemålets højtider og myndighedene kan lukke hoteller eller områder ved f.eks. statsbesøg.

 

Hotellerne kan også lukkes pga. uforudsete forhold som ødelæggelser eller pludselig renovation.

 

AmiSol Travel vil i disse tilfælde gøre vort bedste for at finde et tilsvarende hotel af samme standard. Alle ramte gæster vil blive kontaktet med det samme. 

 

Ønsker du selv at skifte hotel under ferien, vi naturligvis behjælpelig med dette forudsat, at der er ledig kapacitet, mod betaling for det nye hotel + 500,- i administrationsgebyr.

 

Skifter man hotel er det aldrig omkostningsfrit, uanset årsag. Prisen er altid hotellets markedspris og betales direkte til hotellet. Betalingen for oprindeligt hotel refunderes ikke.

 

Vi ønsker jer en dejlig ferie og kontakt os endelig ved spørgsmål før, under og efter rejsen. 

Læs mere

På vore rejsemål tilbydes et bredt udvalg af udflugter.

 

Udflugter på rejsemålet er ikke inkluderet i rejsens pris, undtaget på Rundrejser i Egypten. 

 

Oversigt over udflugtene finder man under ”Udflugter” på vore hjemmesider under hvert rejsemål. Udvalget af udflugter som tilbydes på vore hjemmesider og på rejsemålet kan variere. Ændringer i udflugtsprogrammet kan forekomme og oplyses af guiden hurtigst muligt.

 

Rejselederservice

I flere sydeuropæiske lande er der stor arbejdsløshed og turistmyndighederne stiller ofte krav om, at minimum 80% af ansatte i turistbranchen skal være fra landet. Derfor er de fleste af vor rejseledere engelsktalende.   

 

Guider

- På udflugter er der altid en engelsktalende lokale guider.

- I visse tilfælde har en rejseleder ikke lov til at guide ifølge rejsemålets regler om dette.

- I mange tilfælde skal guider have uddannelse som guide og certifisering for at kunne guide.

- Det er ikke lovligt at guide uden denne licens i Egypten. 

 

Tilmelding

- På nogle af rejsemålene kan udflugter bestilles og betales før afrejse på amisol.dk

- Udflugtene kan også bestilles og betales på rejsemålet.

- Særlige udflugtspakker kan kun bestilles før afrejse. 

- I Egypten må deltagere, der ikke har skandinavisk pas udlevere sit pas til kopi til rejseleder før tilmelding til udflugten. Turistmyndighederne skal godkende kopien af sikkerhedsårsager. 

 

Afbestilling fra gæstens side:

- Tilmelding til udflugter er bindende og kan ikke fortrydes.

- Afbestiller du pga. sygdom, kan du få refunderet billet prisen ved fremvisning af lægerapport.

- Ved udeblivelse/for sent fremmøde til afhentning, mistes udflugten samt det indbetalte beløb.

 

Afbestilling fra Amisols side:

- Udflugter kan blive aflyst ved for få tilmeldte eller pga. lokale forhold som hindrer  gennemførelse af udflugten.  

 

Dykkerkursus/Dykning

- Ved bestilling og gennemførelse af dykkerkursus og dykning kan der forekommer ændre i den oplyste kursusbeskrivelse eller dykkeprogrammet pga. af antallet af kursus deltagere/dykkere, niveau hos kursus deltagerne/dykkerne og vejrforhold. Dette er af sikkerhedshensyn.

 

Transport/Udstyr/Sikkerhed

-Transportmidler som benyttes på udflugterne kan være af en anden standard en man er vant til fra Danmark.

- Afhængig af antallet af tilmeldte på udflugten, benyttes bus eller mindre busser kaldt Coaster. Coaster har ikke har samme komfort standard som en bus.

 

Generelt

 

Love, systemer og rutiner på byggepladser, vedligehold, sprøjtning, forurening, rygning, trafikkultur, fartsgrænser, ældre biler og både er ofte væsentligt anderledes end i Danmark.

 

På rejsemålene kan man blive tilbudt udflugter af lokale bureauer eller private personer. Sikkerhedslove og rutiner vedr. brug af hjelm ved aktiviteter er ofte anderledes og af anden kvalitet end i Danmark.Man skal derfor selv vurdere sikkerheden på aktiviteter, man ønsker at deltage i. Udflugtene tilbydes ofte til en lavere pris end Amisol Travel tager for sine udflugter.

 

Rejsearrangørens udflugter er kvalitetssikret med hensyn til guider, nødvendige licenser, transportmidler og påkrævet registrering af deltagerne hos myndighederne.

 

Dette er et krav vi som rejsearrangør og vor agent er pålagt fra myndighederne på rejsemålet. Kravet skal varetage gæstens sikkerhed på stedet og sikre at udflugten bliver gennemført med nødvendig information og kvalitet.   


På mange udflugter er der indlagt stop i forskellige typer af butikker. Det præciseres, at gæstene ikke er forpligtet til at købe noget. Amisol Travel er ikke ansvarlig for varer købt i disse butikkene i relation til evt. pris, defekt, kvalitet eller forfalskninger af mærkevarer, metaller, lokale souvenirer og lignende. 

Læs mere

Det er altid utrolig ærgerligt hvis man bliver syg under sin rejse. Det er derfor utrolig vigtigt at man har tegnet en rejseforsikirng inden man rejser.

Man er desværre ikke dækket af "Den Gule eller Blå Sygesikring" og er derfor selv ansvarlig for at have en gyldig rejseforsikring. Du kan kontakte vores rejsekonsulenter som kan hjælpe med en rejseforsikring, eller du kan kontakte dit eget forsikringselskab for dette.

 

Ved Sygdom under rejsen:

Vi kan anbefale at man straks tager kontakt til hotelets læge, eller kontakter vores repræsentanter på destinationen, så de kan kontakte en læge til dig.

Vær opmærksom på at lægen taler engelsk eller tysk, og har man brug for oversættelse, så kan man kontakte receptionen på hotellet eller vores guide.

Sygdom under ens rejse er en forsikringssag, og man skal derfor altid have en kvittering for en lægekonsultation, køb af medicin mm for at kunne dokumentere at man har været syg under ens ophold, og evt. få refunderet sine udgifter efter hjemrejsen.

Er der tale om en erstatning på ferien grundet sygdom, er dette igen et forsikringsspørgsmål, og alle former for erstatninger under en rejse går via ens eget forsikringsselskab.

Alle udgifter inkl. gyldige kvitteringer leveres til forsikringsselskabet efter hjemkomsten. Husk at få en bekræftelse fra læge om skaden og skadens omfang.

Hvis alvorligere sygdom eller ulykker opstår vil dette blive en sag mellem læge, sygehus og den rejsendes forsikringsselskab (evt. Euroalarm og SOS Internasjonal).

 

Ulykker på ferien

Er man så uheldig at komme ud for en ulykke under sin ferie, er dette også et forsikringsspørgsmål. Vi henviser til ovenstående information vedr. sygdom som også er gældende for ulykker under ens rejse.

 

Skulle man have spørgsmål ell. til ovenstående information, er man velkommen til at kontakte vores rejsekonsulenter pr. telefon.

Befinder man sig på feriedestinationen kan vi anbefale at tage direkte kontakt til vores repræsentanter på destinationen.

Vi har nød tlf. numre på vores repræsentanter som finden i det udleverede materiale ved ankomsten.  Du kan også finde alle kontaktinformationer og møde tider på hotellet i informationsmappen og tavlen på hotellet.

Finder du en fejl/mangel på din billet, så kontakt os med det samme og få det rettet før afrejse.

 

Finder du en fejl/mangel under ferien, så kontakt vores guider med det samme. Guiderne er til rådighed 24 timer i døgnet på det udleverede tlf. nr. i velkomstbrevet, samt på mange hoteller også i receptionen i bestemte tidsperioder også oplyst i velkomstbrevet.

 

Lad os afhjælpe fejlen/manglen med det samme, så du kan nyde din ferie.  Undladelse heraf kan have indflydelse på behandlingen af kravet efterfølgende. 

 

Reklamationer over fejl eller mangler, som ikke har kunnet rettes på rejsemålet, kan indsendes til os senest 4 uger efter rejsens afslutning med henblik på en hurtig behandling af sagen.


Vi tager ikke imod klager pr.telefon eller ved personlig henvendelse. Vi modtager ikke klager på Facebook eller andre medier - opsatte klager vil blive slettet uden yderligere varsel. Vi modtager kun klager som er gældende for hver enkel bestilling. Dette gøres for at give dig den bedst mulige behandling af din klage. 

 

Send en mail til post@amisol.dk med følgende informationer:

1. Dit billetnr.

2. Hvornår du opdagede fejlen/manglen?

3. Hvornår du henvendte dig til guiden + hvad blev der gjort ved det?

4. Hvad er din forentning til mht. kompensationen?

 

For at kunne behandle klagen hurtigst muligt er ovenstående informationer vigtige for os at vide. Husk vi var ikke i dine sko, da du oplevede denne mangel, beskriv derfor gerne alle detaljer som feks. dato, tid, navne mm. så vi hurtigt ved, hvem på destinationen vi skal henvende os til for at undersøge hvad der sket og hvordan denne mangel kunne opstå. 

 

Når du har indsendt din klage, vil du modtage en bekræftelse fra os med en ca. behandlingstid på. Klagesager har op til 4-8 ugers behandlingstid fra klagen modtages på AmiSol i Danmark. 

 

Alle klager behandles jf. vores rejsevilkår, pakkerejseloven samt de vejledende retningslinjer fra pakkerejseankenævnet. Når klagen er færdigbehandlet, vil den rejseansvarlige modtage svaret via email.

 

Er man ikke enig i den endelige afgørelse, kan man gå videre med sagen til Pakkerejseankenævnet i Danmark. Pakkerejseankenævnet er næste klageinstans på en pakkerejse iht. de gældende regler for deltagelse i pakkerejser. 

 

Amisol Travel er fuldgyldigt medlem af rejsegarantifonden, pakkerejseankenævnet og RID (Rejsearrangerer i Danmark), og følger derfor alle respektive regler og afgørelser.

 

Pakkerejseankenævnet i Danmark:www.pakkerejseankenaevnet.dk 

Rejsegarantifonden (medlem nr. 2332): www.rejsegarantifonden.dk

Rejsearrangører i Danmark: www.rejsearrangorer.dk/ 

Læs mere